SGW Diepenheim

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:31

Mooi Linda!! Er zijn dit jaar 3 verplichte doorgangen in de cross, dus met verkennen van de cross moet je wel opletten dat je zo'n doorgang niet mist. Hangt ook overal wel aangeplakt, maar voor de zekerheid!

greefje1

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:44

Hierbij alle hindernissen :)



Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:22

Daantje88 welke verplichte doorgangen bedoel je precies?

Wijj hebben B-pony's verkend. Omdat we krap in de tijd zaten zijn we niet vooraf op het hoofdterrein geweest, maar zijn direct de cross gaan lopen. Daar stond geen verdere info over verplichte doorgangen en ook nog geen afstanden van de cross.

Aan verplichte doorgangen ben ik tegen gekomen:
- Brug over de sloot tussen H6 en H7
- na H8 scherp links naar het andere weiland en daar na ca. 150 m.(?) een verplichte doorgang. (Deze vond ik trouwens uitermate slecht aangegeven)

En eigenlijk kom ik niet verder, of tel je de waterinloop H11 mee?

Weet iemand de afstand van de B-pony's en optimale tijd al?

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:34

Cross is weer prachtig aangekleed. Moet wel even nadenken wat ik met alle alternatieven ga doen. Ik vind het wel pittig.

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 20:00

@sjaco die 2e doorgang is wat duidelijker geworden nu er een lint staat na de ranch/passage de route (hindernis 8) Dat weiland recht door bleef te nat waardoor ze uit hebben moeten wijken naar het weiland links.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:50

Ik vind hem ook best heel pittig, zeker voor t L. Ga sowieso bij het water het alternatief rijden en misschien ook bij hindernis 19 want vind die sprong naar beneden wel erg spannend (ben er even bij gaan staan, je gaat daar ongeveer 140cm naar benede)
Ben benieuwd hoe de bodem het houdt morgen

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:22

Wij starten zondag in de B. Heb er zin in :D

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 17:41

Zo hadden wij onze dag even niet _O-
Dressuur slecht, soppige bodem, soppig losrijden. Dus nouja. Dont blaim her. Was ook gwn niet lekker te doen.
In het springen was ze zo heet, koste ons een balkje. Cross netjes foutloos en overal lekker alternatief getoured. Als dat dan toch kan in combinatie met slechte bodem _O-

Het jonge paard moest ook ploeteren met losrijden.. helaas. Die ring was nog wel prima te doen gelukkig.
Met springen was de overgang van binnen naar buiten te overweldigend. Vond ik trouwrns ook niet zo fijn, binnen losrijden en buiten springen.

Al met al wel een leuke dag. Ontzettend goed georganiseerd en altijd even gezellig. Puntjes voor verbetering zijn wel de dressuur, her parcour in de cross en het losrijden voor het springen.

Ook erg fijn dat er water was om af te spuiten :j
En natuurlijk super weer!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:05

Voor ons wat het een redelijk geslaagde dag. Ons paard is nogal makkelijk onzeker op een natte gras bodem dus was benieuwd wat hij zou doen, helaas moesten wij in de ring bij het springen starten. Paard had af en toe meer interesse daar voor dan voor onze proef maar redelijk tevreden met 181 punten.
Springen meer rust en foutloos, zeer tevreden over.
WE konden in de cross moeilijk ons ritme vinden door de vele hoekjes overal. Kon slecht zijn concentratie bij mij houden wat resulteerde in een weigering op de trakhener, hij was drukker met alles er omheen dan de hindernis, maar het is hem vergeven want de rest liep hij top. Zelfs hindernis 19 gewoon genomen dus heel trots op het paard en mezelf natuurlijk

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:01

Wij hadden ook onze dag niet. Vaker in Diepenheim moet ik zeggen.
Dressuur was drama lag er met losrijden al zowat af. Is me in 4 jaar nog nooit gebeurd.
Ze werd zo lijp van die balken die in de binnenbak met losrijden vielen. Nou en toen de proef naast de spring ring was natuurlijk helemaal mislukt:p vond het losrijden wel echt heel erg beroerd.

Springen ging redelijk. 1 stop omdat ze zich rot schrok van de dierenarts achter de bomen waar een paard begon te draven.

In de cross was ze mega stoer, 5 zo eenvoudig dat lijntje, volgas over de brug en toen een stop op de punt. Geen afstand geen ritme opnieuw aangereden en toen ging die super. Sloot keek ze niet op verder was ze eigenlijk wel heel stoer.
Ik zeg op naar Bathmen

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:02

Weet iemand toewens of er foto's zijn gemaakt bij de B paarden?

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:18

Eventingphoto geloof ik

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:43

Yaaah ik was vrijwilliger op hindernis 2.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:18

Hier super tevreden over vandaag. Eerste cross weer na ons ongeluk. Dressuur 184 paard is bang voor witte hekjes en letters dus dat was nu geen succes. Springen een balk ze werd iets te heet en de cross foutloos! Ze ging echt super heb ook nergens het alternatief hoeven nemen. Had wel veel tijdfouten want heb rustig aan gedaan. Uiteindelijk 8e geworden in de B.

Dressuur losrijden was drama, heel zwaar mijn paard vind dat heel moeilijk. De ring zelf was gelukkig nog prima. En sommige stukken in de cross waren ook echt heel zwaar..

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:57

Heel erg blij over vandaag! Hadden niet echt de beste voorbereiding (was er dinsdag behoorlijk hard vanaf gevallen en heb er daarna maar één keer weer opgezeten voor vandaag), maar toch heel fijn gereden! Dressuur 193,5 waarna we 5e stonden. Springen foutloos (normaal gesproken altijd minimaal één balkje), dus al heel blij. Cross ook foutloos en net binnen de tijd. Voor stijl een 7,6 en 7,2 en daarmee naar de eerste plaats kunnen stijgen en Overijssels kampioen geworden!

ramaskri

Berichten: 345
Geregistreerd: 15-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:14

Cioccolato schreef:
Eventingphoto geloof ik
Dat klopt!!! Eventingphoto

:D

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:37

Altijd leuk!

Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:59

Hoe hebben de mensen van vandaag het ervaren van de finish na de cross naar de veterinaire keuring? Zag dat de finish een flink eindje lopen was weer terug naar de keuring en vroeg me af of het na het finishen erg haasten is?

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:14

Je hoeft na de finish echt niet te haasten hoor! Je kan gewoon je paard/pony nog even na de finish uitdraven en dan rustig terug stappen naar de veterinaire controle. Doen ze echt niet moeilijk over hoor, ook zij vinden een goede cooling down belangrijker dan binnen 10 (?) minuten bij de vetcheck te zijn.

Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:18

odilekk schreef:
Je hoeft na de finish echt niet te haasten hoor! Je kan gewoon je paard/pony nog even na de finish uitdraven en dan rustig terug stappen naar de veterinaire controle. Doen ze echt niet moeilijk over hoor, ook zij vinden een goede cooling down belangrijker dan binnen 10 (?) minuten bij de vetcheck te zijn.


Ooh top, goed om te weten, dank je! :j

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 00:25

Was inderdaad prima te doen met paard. Onderweg paard afgezadeld, spullen gelijk in trailer en keuren.

thaampjee

Berichten: 572
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: Sgw Diepenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:33

Hier ook weinig succes gisteren.. dressuur ging met losrijden al niet, paard had duidelijk moeite met de bodem en was totaal ongeconcentreerd. Na de dressuur stond ik dan ook ergens onderaan.

Springen wel foutloos, wel onstuimig zoals altijd! Cross 1 weigering op 5, ze stond er al met de voorkant op en liep toen achteruit weer terug. De 2e keer met overtuiging erop gelukkig. Daarna alle alternatieven genomen en heel rustig aangereden. Uiteindelijk op 15 nog een weigering, ik weet niet wat ze daar zag maar ze leek echt bang te zijn voor iets! Nouja volgende keer beter :)

Annebu

Berichten: 110
Geregistreerd: 29-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:02

odilekk schreef:
Heel erg blij over vandaag! Hadden niet echt de beste voorbereiding (was er dinsdag behoorlijk hard vanaf gevallen en heb er daarna maar één keer weer opgezeten voor vandaag), maar toch heel fijn gereden! Dressuur 193,5 waarna we 5e stonden. Springen foutloos (normaal gesproken altijd minimaal één balkje), dus al heel blij. Cross ook foutloos en net binnen de tijd. Voor stijl een 7,6 en 7,2 en daarmee naar de eerste plaats kunnen stijgen en Overijssels kampioen geworden!


Gefeliciteerd!!

carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:54

Wat een mooie wedstrijd! En goed georganiseerd! Bodem was echt wel stuk zwaarder dan gister vond ik Maargoed dat mocht de pret niet drukken! Genoten en nu wachten op de foto's voor de extra napret

Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:02

carley schreef:
Wat een mooie wedstrijd! En goed georganiseerd! Bodem was echt wel stuk zwaarder dan gister vond ik Maargoed dat mocht de pret niet drukken! Genoten en nu wachten op de foto's voor de extra napret


Jaa, hier ook benieuwd naar de foto's *\o/* Weet van EventingPhoto, OdD Fotografie en Wim Bussink dat ze er waren vandaag. Zag zelf ook nog een vrouw bij het bruggetje voor hindernis 7 foto's maken, maar weet niet wie dat was?