SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:38

Sim schreef:
Het is nieuw terrein dus geen idee hoe de bodem zich daar houdt. Hoe groot het stuk van de cross is dat over het terrein van beukers gaat weet ik niet, maar dat wordt snel glad (klei).


Ja precies! Hopelijk veel in het bos dus!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 13:08

Fingers crossed!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:30

Zag gisteren een filmpje op Facebook van de hindernissen. Vond het toch wel heel erg lijken op het Clusius event. Een deel is op hetzelfde terrein, loopt alleen wat verder door. Helaas geen bos, dezelfde waterbak... Jammer...
Overigens mag ik al om 8:08 dressuren :') fijn :+

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:38

Goldie schreef:
Zag gisteren een filmpje op Facebook van de hindernissen. Vond het toch wel heel erg lijken op het Clusius event. Een deel is op hetzelfde terrein, loopt alleen wat verder door. Helaas geen bos, dezelfde waterbak... Jammer...
Overigens mag ik al om 8:08 dressuren :') fijn :+


Vind ik ook inderdaad, ook een groot aantal dezelfde hindernissen. Ach, we gaan het zien, Clusuis Event vind ik normaal ook leuk! :D

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:52

Ik heb er zin in, volgens mij kan ik lekker tempo maken in galop oefenen op dit terrein :D Ik start zondagochtend in de B, 10.30 springen, 11.50 cross.

Iedereen alvast heel veel succes!

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:54

Ik vind het ook erg lijken op de wedstrijd van mei!

Marije, weet je het zeker voor wat je tijden betreft? Zoveel tijd mag er officieel helemaal niet tussen zitten! Is het niet 10.30 en 10.50?

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 06:31

Goeiemorgen :Y)
Eindelijk een topic gevonden. Maar wij starten ook in het L.
Gelukkig het clusius evemt niet gereden, omdat die vorig jaar erg tegenviel. Hopelijk hebben ze er wat van gemaakt. Vind het er leui uit zien vanuit de lucht!

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:50

Topic gebonden. Ik rij ook mee in de L.
Net al dressuur gereden en nu op weg naar huis. We wonen dichtbij dus paard mag tussendoor even de wei in thuis. Vanmiddag springen en crossen.
Ik vind juist dat het een erg leuke cross is en vind het knap dat ze er toch weer wat heel anders van hebben kunnen maken! Is toch weer een heel ander rondje zo.
De bodem schijnt nu wel wat glad te zijn door de regen.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:03

Ik ga zo lopen. Maar vond de dressuur in zinn geheel al erg sompig. Losrijden sopte overal. De ring begon ook lekker te soppen.

Ik ben erg benieuwd hoe de bodem het houd na de hoge klasses.
Ga iig niet op tijd rijden, maar lekker wat paard aangeeft te kunne mrt deze bodem

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:06

martinev schreef:
Ik vind het ook erg lijken op de wedstrijd van mei!

Marije, weet je het zeker voor wat je tijden betreft? Zoveel tijd mag er officieel helemaal niet tussen zitten! Is het niet 10.30 en 10.50?

Klopt :+

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:57

Zo. Uitslag duurt lang _O-

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:53

Tijdens het wachten kunnen jullie alvast foto's kijken en bestellen op www.oddfotografie.nl ;)
Tot Morgen!!

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:17

Hier heel erg blij!

Na 6 weken krukken ivm breuk in de kom van mijn knie, reed ik pas 1 1/2 week weer. Mocht van de arts starten, dus ook gedaan.

Dressuur 182 -2. 180 dus. Heeele strenge jury. Stond daarmee 7de. Springen foutloos.

De cross was met lopen echt heel glad op de dijkjes op en af, dus crossbouwer gevraagd zand oid te storten. Dit deed hij ook gelijk! Daardoor waren alle dijkjes op en af prima te rijden. Rechte stukken merkte je niks van de gladheid.
Hierdoor heel fijn kunnen rijden en foutloos met iets buiten de tijd door de natte plekken wat gas terug te nemen. Dit was goed voor een 2de plaats in de M paarden!

Vond het in het M echt een super gave cross! Lekker dik en technisch!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:42

Hier ook mega blij.

Paard voor het eerst op gras dressuur, was nog niet zo'n succes. Maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen :P

Bij het springen voelde hij totaal niet prettig en was behoorlijk onder de indruk van alles wat om de ring gebeurde. Dit leverde een race partij op met 12 strafpunten. Dat was wel ffe balen omdat het thuis steeds beter gaat.

Het paard wat ik bij me had liep gisteren zijn L debuut bij de 6 jarige. Hij heeft 2 B crossen gelopen en een handje vol trainingen. Na het lopen van de cross verwachte ik dus niet al te veel. Gaudi heeft nog maar weinig gezien, dus stond voor ons een hele zware cross. Maar Gaudi liet iedereen versteld staan. Hij liep gewoon foutloos rond! *\o/* Daarmee officieel L geklasseerd dus super blij.

Weet iemand welke fotograven er aanwezig waren?
Heb de foto's van odD al gevonden, super blij mee!

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:00

Esveo was er.

Hier nettr dressuur met 206,5 en daarmee eerste. Alleen jammer genoeg een balkje. Cross foutloos en binnen dr tijd dus alsnog een mooie 2e prijs van de L paarden!

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:21

Gefeliciteerd allemaal! *\o/*

Hier netjes dressuur (193 geloof ik), springen ging voor ons doen echt héél goed (foutloos!), alleen in de cross maakte ik er een potje van.. 2 weigeringen. Bij de eerste weigering nam ik hem te veel terug (te weinig impuls om nog te springen) en bij de 2 weigering was ik gewoon aan het prutsen.. maakte er iets heel moeilijks van terwijl dat t niet was. Water ging wel héél erg goed! Al met al best tevreden nog naar huis gegaan! :D


maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:05

Leuk om te zien Prisje!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:44

Hier zwaar teleurgesteld..

Dressuur op 1 gebleven met 212,5 punt.
Springen liet ze me zo zitten, ik begon op hindernis 1 al met een weigering, toen een balk, weer een weigering en balk en toen vergat ik helemaal de laatste hindernis.. maakte een volte en wist niet dat dat ook als weigering wordt gezien.
Ik heb de hele cross niet eens gezien.

Heb vrijdag meegereden aan de oefencross en ze pakte zo fijn aan, had echt vertrouwen in de cross.

Wat kun je hiervan balen zeg, had er zo'n zin in.

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:26

Ik vandaag B paarden zonder dressuur gereden. Vond het een uitdagende cross, vooral elke keer omhoog/omlaag. Een weigering op erg hoge bult, dat begreep ze even niet :D . Foutloos gesprongen. Dus puntje erbij. Wij gaan Westdorpe in t L.

Vond de organisatie top. Erg fijn terrein

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 16:48

Gefeliciteerd met de prijzen Carola & Maximiliano!
Leuk om de verschillende ervaringen te lezen.

Wij hebben ook fijn gereden, was ons L-debuut. 1 stop op de tweede koffer, verder alles zonder problemen. Eerste puntje dus binnen *\o/*

Was eventingphoto er niet?

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:41

FCSA schreef:
Gefeliciteerd met de prijzen Carola & Maximiliano!
Leuk om de verschillende ervaringen te lezen.

Wij hebben ook fijn gereden, was ons L-debuut. 1 stop op de tweede koffer, verder alles zonder problemen. Eerste puntje dus binnen *\o/*

Was eventingphoto er niet?


Sprak Arie op FB. Gisteren was hij er wel.

Dubbel met schatkisten was ook wel echt moeilijk hoor. Was zo blij hoe Dior die door liep!

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:42

Arie was er vandaag ook.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 17:43

Arie is van Eventingphoto? Ik zag nog geen Coming soon op de site staan namelijk, maar misschien ben ik te ongeduldig ;)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:01

Pff met crosslopen lag ik zelf al 3x bijna :') Gelukkig heeft paardlief 2 benen extra :+
Dressuur ging voor ons erg fijn, punten vielen iets tegen (184).
Springen foutloos, bijna een stop want er vloog ineens een vlieg vol in der neus. Even wat haperingen daardoor en 2 tijdfouten.
Cross foutloos, totaal niet verwacht. Het was wel pittig voor der had ik in de gaten, dus handrem er iets op gehouden om haar te sparen en ivm de bodem. Schatkist moest ik wel ff doordrukken, wat een gekke hobbels :+
De steile helling voor de brug hebben we in stap gedaan :=
De dubbel omhoog was ook wel even wat lastig. Daarna ging het reservevat energie open :)) De bult met de afsprong kwamen we goed boven, toen sloeg ze wat dood. Met wat aanmoediging van stem sprong ze toch door <3
En zonder aarzeling in galop door het water *\o/*
5,6 strafpunten voor tijd, maar die had ik al verwacht :j
Uiteindelijk namen we nog een 5e prijs mee naar huis :D
Marije nog even gesproken, kon ze mooi nog even knuffelen met haar fokproduct *D
Afbeelding

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: SGW Wieringerwerf/Oudkarspel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:26

Gefeliciteerd met al jullie winstpunten en prijzen!