Dit heb ik van een facebook-event van een van de voorgaande edities van de tripalon:
De tripalon bestaat uit een dressuurproef, een springparcours en een rit van ca. 9 km met hierin natuurlijke hindernissen. Deze hindernissen variëren in hoogte tussen 40 en 100 cm, maar ook een waterbak maakt deel uit van het parcours. Deze wedstrijd is niet alleen opengesteld voor paarden en pony’s met een KNHS startkaart, maar staat ook open voor ruiters die geen startkaart hebben.
Mijn startpas wordt nog aangevraagd voor de dressuurwedstrijd (stond toch al in de planning), en dit is ook meteen het gedeelte waar ik mij als dressuurruiter niet druk om maak. Ook het springen maak ik me niet al te druk om, daar heb ik jaren les in gehad en wordt de komende drie maanden wat extra geoefend. Erg hoog zullen we ook niet gaan. De cross vind ik echter wel spannend, vandaar dit topic. Zijn er mensen die al eerder de tripalon hebben gereden? Zijn de crosshindernissen een beetje te doen voor een cross-beginneling

Dus: mocht je deze tripalon al eerder hebben gereden en er wat over willen vertellen, graag! En als je zelf ook van plan bent mee te rijden, meld je dan ook vooral