[SGW] Verliespunten sgw, hoe zit dat nu met deklassering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Verliespunten sgw, hoe zit dat nu met deklassering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 15:29

Mijn man heeft dit seizoen de overstap naar het M gemaakt. Toch wat pittiger dan het L blijkt nu, want de teller staat op M -4. Hij wilde de volgende cross om laten schrijven naar het L, maar dat zit bommetje vol en er is een lange wachtlijst voor het L. Dus de kans is groot dat hij M moet starten, en als het even tegenzit op M -6 uit komt en weer terug naar het L moet. Geen ramp, want hij wilde toch even terug naar het L om weer vertrouwen terug te krijgen. Maar ik kan in het discipline reglement nergens terug vinden wat er met je punten in het L gebeurt als je terug gaat naar het L. Gaan die 6 punten dan van je puntentotaal in het L af? Of is het zo dat je als je weer M zou starten, je eerst 6 wp's moet rijden voor de teller weer op 0 uit komt en je in de plus kan komen?

Uiteraard al een zoekrondje op google gedaan, maar daar wordt ik ook niks wijzer van. En in het reglement staat alleen dat je verliespunten krijgt bij uitsluiting, en dat je bij een totaal van 6 verliespunten een klasse lager moet starten.

Scum

Re: Verliespunten sgw, hoe zit dat nu met deklassering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:48

De enige keer dat ik dit ooit in SGW land meegemaakt heb toen heeft de combinatie dispensatie aangevraagd om een klasse terug te mogen. En die is toen teruggezet op de lagere klasse + het aantal winstpunten dat je moet hebben om te MOGEN promoveren. Zeg maar B+10 waar je bij B+20 moest (ik weet echt niet meer wat toendertijd de promotiegrens was).
De punten in de hogere rubriek waren kwijtgescholden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 17:35

Ik zou zeggen dat logisch is L min iig 6 punten of max 10 punten. In de dressuur wordt je terug gezet in een lagere klasse met de teller op 0. Maar dat vind ik wel heel grof. Vreemd dat dit niet duidelijk ergens vermeldt staat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:59

Waarom meld hij zich dan niet sowieso vast af voor het M?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 18:20

Beetje zonde van het geld. Beide keren was het gewoon domme pech dat het fout ging. Ze hadden dik de punten voor het M. Eerste keer M ging ook heel netjes. Alleen net geen winst doordat hij overdonderd was door het vele publiek bij de waterbak.

Vraag was ook niet wel of niet starten dat kunnen we prima zelf inschatten. Maar wat gebeurt er met je punten in de L als je terug gezet wordt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:05

Het lijkt mij gewoon op nul. Anders heeft het toch geen nut teruggeplaatst te worden? Als je weer hetzelfde aantal krijgt kan je dus zo weer M starten, en dat lijkt me niet de bedoeling van een terugplaatsing..

Het kost je uiteindelijk dus meer geld als je teruggeplaatst wordt, en je weer meerdere keren L moet starten om weer M te mogen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:12

Regelement eventing
Artikel 305.2

Bij de stand van 4 verliespunten volgt degradatie naar een lagere klasse. In de klasse B kunnen geen verliespunten worden behaald

Dit staat trouwens in het regelement..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:15

Indien een combinatie in de hogere klasse een stand van 4 verliespunten behaald, is deze niet meer startgerechtigd in deze klasse en vervallen alle winstpunten in de naastgelegen lagere klasse.

En dit staat in datzelfde regelement, artikel 306 puntje 3

https://www.knhs.nl/media/8716/wedstrij ... g-2016.pdf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 19:57

Mmm, hier staat idd heel duidelijk degraderen met 4 verliespunten. Kom elders op internet 6 verliespunten tegen, maar dit is de meest recente versie van het reglement. Dat wordt toch iig weer terug L starten. Vraag is dan nog steeds alleen wat er met de punten in het L gebeurt. Zou wel zuur zijn als die allemaal ineens weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:00

SusanH schreef:
Mmm, hier staat idd heel duidelijk degraderen met 4 verliespunten. Kom elders op internet 6 verliespunten tegen, maar dit is de meest recente versie van het reglement. Dat wordt toch iig weer terug L starten. Vraag is dan nog steeds alleen wat er met de punten in het L gebeurt. Zou wel zuur zijn als die allemaal ineens weg zijn.

"is deze niet meer startgerechtigd in deze klasse en vervallen alle winstpunten in de naastgelegen lagere klasse."

Alle punten van de L zijn dus ook weg helaas..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:01

Ja volgens het regelement ben je dus alles kwijt..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 20:33

Maar waar zien jullie dat staan dan? Ik zie alleen staan degraderen bij 4 verliespunten. Of kijk ik er overheen?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:38

artikel 306, punt 3, en dan onderaan de alinea.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 20:46

Jeetje wat balen zeg....kan hij weer mooi op 0 beginnen -O- nou ja, we hebben iig duidelijkheid nu. Volgende wedstrijd M afzeggen en kijken/hopen dat er nog een plekje in het L is.

DameX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:49

Interessante topic... ik lees dat je enkel verliespunten kunt krijgen als je wordt uitgesloten in de cross... ik dacht dat je die ook kreeg als je het springparcours niet naar behoren doet en je de cross niet in mag. Maar dat heb ik blijkbaar verkeerd begrepen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 08:50

Dat klopt je krijgt ze alleen in de cross.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:15

Ik heb het met mijn vorige paard gehad van de L, terug naar de B. Alle 18 winst waren weg en begon weer opnieuw.

Dat is bij de stand van -4.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 09:17

Mijn man had ook 18 wp's in het L. Ach ja, als het goed is heeft hij er zo weer 10 bij elkaar. Dan is naar het B terug wel minder erg. Met 4 mag je weer terug over naar het L.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:18

Met de toevoeging dat je als je in aanmerking zou komen voor versnelde promotie, je na het halen van een (1) winstpunt weer mag promoveren. Maar ik denk dat dat voor de man van TS helaas niet opgaat.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:21

SusanH schreef:
Mijn man had ook 18 wp's in het L. Ach ja, als het goed is heeft hij er zo weer 10 bij elkaar. Dan is naar het B terug wel minder erg. Met 4 mag je weer terug over naar het L.

Ik was ook L springen met winst dus mocht na het behalen van 1 winst in de B alweer L. Niet gedaan hoor, maar had gemogen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 09:25

O haha, ja dan mag je meteen weer L. Krom eigenlijk. Nee denk ook niet dat hij voor versnelde promotie in aanmerking komt. Wordt weer gewoon bij 0 beginnen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:35

Ik weet niet of t kan, maar je zou HC kunnen starten in de 1e keren m, je doet dan niet mee voor punten of verliespunten prijzen, maar je krijgt wel vertrouwen als combinatie, en dan als t goed gaat, dan is de volg x m sgw geen spanning meer.
En als t fout gaat, heb je meer mogelijkheden om bv een hindernis opnieuw te rijden, andere route, en door te rijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:48

Dat is balen zeg susan, maar ergens ook wel logisch omdat als je bv -6 zou krijgen in jullie geval nog 12 overhoud en dus eigenlijk meteen weer M mag starten. Het is wel erg balen, zoals je zelf zegt komt het in het L wel weer goed!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:10

Ik weet van een aantal combinaties de laatste jaren die ook een -4 stand hadden na de 1e 2 wedstrijden in een hogere klasse en dus hadden moeten degraderen maar dit niet gedaan hebben en ook niks van de knhs gehoord hebben en dus gewoon door gereden zijn zonder die degradatie... Blijkbaar word het dus niet echt zo geregistreerd bij de KNHS.
In theorie moet je idd terug na -4 en begin je helaas op 0.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 21:07

Zou ik toch niet durven gokken. Mijn man gaat gewoon netjes terug naar het L. Hij heeft trouwens gister mijnknhs gecheckt daar stond wel M -2 ( door de val van de wedstrijd in augustus). Dus ze houden het wel bij.