[SGW] Sgw westdorpe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Sgw westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 19:55

Iemand deze wedstrijd al gereden?
Zou voor mij als belgje net over de grens heel dichtbij zijn...

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:59

Ja, deze wedstrijd is voor mij ook erg dichtbij en heb 2x meegedaan! Wat wil je weten?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:09

Als ik start, zal het M zijn, is het een zware cross?
Vlak terrein of ook heuvels? Is het een aanrader of maar zo-zo?

avi5987

Re: Sgw westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:09

Ik denk dat het een mooie cross is maar voor de M paarden niet heel zwaar. Het is een vlak terrein, wel met 2 dijken waar gebruik van wordt gemaakt. De sprongen voor de M zijn niet dik, een paar technische lijntjes en de cross is mooi aangekleed. Ik zag op facebook dat men een aantal nieuwe hindernissen aan het maken zijn, ik zou daar zeker even kijken. Ook op luminance kun je foto's van voorgaande jaren zien van diverse hindernissen. Mocht je meer willen weten mag je altijd een PB sturen!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 20:24

Ik heb me ondertussen ingeschreven in de M.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:36

Voor ons wordt dit ons L debuut, dus ben benieuwd want ben er nog nooit geweest :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 20:37

Ben er ook nog niet geweest :)

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:38

Ik heb me helaas afgemeld, paard kreupel en verplicht op rust. Als jullie echter iets willen weten l, geen probleem!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:03

avi5987 schreef:
Ik heb me helaas afgemeld, paard kreupel en verplicht op rust. Als jullie echter iets willen weten l, geen probleem!

Dat is jammer! Heb je toevallig iets van beeldmateriaal van eerdere jaren?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:14

Als je kijkt op luminance.be kun je best wat hindernissen zien. Ook op Facebook van hc midden Zeeuws Vlaanderen en de eigenaar!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:25

avi5987 schreef:
Als je kijkt op luminance.be kun je best wat hindernissen zien. Ook op Facebook van hc midden Zeeuws Vlaanderen en de eigenaar!

Fb heb ik inderdaad gekeken en zag een deel van de waterbak, maar kon hem niet helemaal zien. Zal die site die je noemt eens bekijken

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:40

Ah de waterbak, er zijn er 2 in Westdorpe;

De hoofdwaterbak;
- Voor de B paarden is dit een sprong net voor het water waarbij je nog net droog landt
- Voor de L paarden eerst een inloop, dan loop je er weer uit en heb je een afsprong in het water (met een mini-boompje ervoor).
- Voor de M paarden idem als L paarden, echter, uitsprong door middel van een piano met als laatste opsprong ook een hag

De tweede waterbak (stond vorig jaar geen water in, erg droog terrein);
- B paarden ben ik niet zeker van, ik denk geen verplichte hindernis
- L paarden, insprong over betonnen buis waarbij je op het gras uitkomt
- M paarden, insprong over betonnen buis in het water, daarna heuvel op en nog een betonnen buis op de heuvel

Leuke waterbak vind ik zelf (met goede ondergrond)

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:48

avi5987 schreef:
Ah de waterbak, er zijn er 2 in Westdorpe;

De hoofdwaterbak;
- Voor de B paarden is dit een sprong net voor het water waarbij je nog net droog landt
- Voor de L paarden eerst een inloop, dan loop je er weer uit en heb je een afsprong in het water (met een mini-boompje ervoor).
- Voor de M paarden idem als L paarden, echter, uitsprong door middel van een piano met als laatste opsprong ook een hag

De tweede waterbak (stond vorig jaar geen water in, erg droog terrein);
- B paarden ben ik niet zeker van, ik denk geen verplichte hindernis
- L paarden, insprong over betonnen buis waarbij je op het gras uitkomt
- M paarden, insprong over betonnen buis in het water, daarna heuvel op en nog een betonnen buis op de heuvel

Leuke waterbak vind ik zelf (met goede ondergrond)

Bedankt voor je info!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 06:12

Leuk! Wij starten deze cross dit jaar voor het eerst. Helaas de afgelopen maanden blessures gehad door ongelukken in stal en wei. Nu weer twee weken lekker aan de bak dus op tijd fit voor Westdorpe!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:24

Ik heb me ook opgegeven voor de BB paarden maar nog even kijken of ik mn pony op tijd fit krijg.. Hier ook dit jaar last van blessures helaas..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:38

Voorlopige starttijden staan op facebook, ik heb maar 2,5u tussen dressuur en springen.
Ligt alles daar wat dicht bij elkaar? Als ik de tijd eraf trek voor af te zadelen na dressuur en op te zadelen voor het springen, heb ik maar +/- 1u15 max 1u30 tijd om te verkennen, is dat haalbaar?

Is het een ingewikkelde cross qua parcours en onthouden of is het heel logisch?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:46

Antonius schreef:
Voorlopige starttijden staan op facebook, ik heb maar 2,5u tussen dressuur en springen.
Ligt alles daar wat dicht bij elkaar? Als ik de tijd eraf trek voor af te zadelen na dressuur en op te zadelen voor het springen, heb ik maar +/- 1u15 max 1u30 tijd om te verkennen, is dat haalbaar?

Is het een ingewikkelde cross qua parcours en onthouden of is het heel logisch?

Ik heb vaak juist veel minder tijd ertussen dus ik vind dit luxe en denk dat het echt wel te doen is!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:51

Oh echt? In België is het meestal wedstrijd over 2 dagen, dressuur en jumping op zaterdag en cross op zondag...
En eigenlijk loop ik al mijn crossen ook standaard 2x, zelf diegene die ik al jaren rijd, dus voel me altijd wat onzeker als ik maar 1x snel snel kan verkennen...

Heb nu een mailtje gestuurd of er al op vrijdag kan verkend worden, op zaterdag helaas andere verplichtingen dus dan kan ik niet.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:57

Antonius schreef:
Oh echt? In België is het meestal wedstrijd over 2 dagen, dressuur en jumping op zaterdag en cross op zondag...
En eigenlijk loop ik al mijn crossen ook standaard 2x, zelf diegene die ik al jaren rijd, dus voel me altijd wat onzeker als ik maar 1x snel snel kan verkennen...

Heb nu een mailtje gestuurd of er al op vrijdag kan verkend worden, op zaterdag helaas andere verplichtingen dus dan kan ik niet.

Anders voor je dressuur verkennen?
Ik ben juist blij dat het bij ons altijd op 1 dag is anders heb ik al helemaal geen tijd meer voor andere dingen haha.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 12:04

Heb ik ook al gedacht, moet even rekenen dan, moet om 10u dressuur rijden en het is een klein uurtje rijden met de vrachtwagen... Voor mij niet zo erg maar mijn halve trouwboek heeft veel positieve eigenschappen maar vroeg opstaan hoort daar niet bij :D

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:49

Een uur en een kwartier is ruim voldoende om te verkennen! Route is vrij logisch en goed te volgen.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:18

Antonius schreef:
Heb ik ook al gedacht, moet even rekenen dan, moet om 10u dressuur rijden en het is een klein uurtje rijden met de vrachtwagen... Voor mij niet zo erg maar mijn halve trouwboek heeft veel positieve eigenschappen maar vroeg opstaan hoort daar niet bij :D

Haha dan mag je blij zijn dat je niet altijd in Nederland start want heb al eens om 6 uur op stal weggemoeten en aanstaande zondag om 7 uur :p

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:41

Ik heb me helaas toch afgemeld. Paard is in de opbouw na een blessure en deze wedstrijd komt toch net iets te vroeg. Hij loopt super in de training maar we gaan woensdag van stal verhuizen en voor de wedstrijd moet hij toch 4 uur op de trailer. Vind dat net een te groot risico op dit moment. Helaas! Nu de focus op Eventing Lisse.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:50

saarie schreef:
Ik heb me helaas toch afgemeld. Paard is in de opbouw na een blessure en deze wedstrijd komt toch net iets te vroeg. Hij loopt super in de training maar we gaan woensdag van stal verhuizen en voor de wedstrijd moet hij toch 4 uur op de trailer. Vind dat net een te groot risico op dit moment. Helaas! Nu de focus op Eventing Lisse.

Jammer!
Poeh 4 uur is ook wel erg ver, zo ver ga ik niet :o

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:55

Nou tis twee uur haha maar we moeten ook weer terug natuurlijk :)