In het weekend van 9-10-11 September organiseren wij voor onze ponyclub/manege een ponykamp. Met dit kamp gaan de oudere kinderen (vanaf de middelbare school) op zaterdag ergens anders paardrijden.
We hebben al een aantal keer een buitenrit enz. gemaakt dus het is tijd voor iets anders. Het lijkt ons leuk om ergens, zonder eigen pony's, een crosslesje te volgen. Dit hoeft niet heel uitgebreid te zijn, gewoon de basis en puur ter kennismaking. Kinderen rijden allemaal al een aantal jaar en zijn bekend met springen.
Ik heb op internet gezocht maar vind alleen maneges boven in het land die dit aanbieden. Weet iemand een manege die deze mogelijkheid biedt in het zuiden van het land? Liefst max. 3 kwartier reistijd vanaf Eindhoven.
Bij voorbaat dank!
Evelienepien
Geplaatst: 18-06-16 08:29
Misschien kun je eens vragen bij pck in eersel? Die hebben iig een terrein met boomstammen, brug en waterbak...
Renee_S
Geplaatst: 18-06-16 08:38
Eersel heeft inderdaad een heel mooi terrein liggen voor beginners.
Je zou ook kunnen informeren bij manege de molenberg in Leende. Die hebben een half jaar geleden ongeveer een uitgebreide cross tuin gerealiseerd. Het kan alleen wel zijn dat de hindernissen daar wat hoger zijn dan in Eersel. Durf ik niet mer zekerheid te zeggen.
Inderdaad in Eersel en Leende zijn manege's met een klein crossterrein beschikbaar. In Nuenen bevindt zich ook een crossterrein. Dit heet de Boschhoek en is niet aangesloten bij een manege.
fjordjuhh
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-16 11:59
Bedankt voor jullie antwoorden. Leende en Eersel heb ik benaderd. Hier kan het helaas niet. Nuenen moet je eigen pony's hebben voor zover mij bekend. Of hebben hun ook pony's?
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 23-06-16 12:06
En Hermkushof in Merselo? Wel iets verder rijden, manege met crossterrein.
Hermkushof kun je informeren dat is dichterbij maar van manege sintels in Breda weet ik zeker dat de mogelijkheid er is. Dat is alleen verder dan gevraagd. Je rijd er overigens heel simpel naar toe.
Manege Sintels heb ik onlangs hierover gecontact toevallig, die bieden het aan, maar willen eerst de ruiters zien in een dressuur/springles. Kan dus wel, maar dan niet voor enkel een crossles.