Eventing Nuenen 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 06:41

Idd ik hoef gelukkig ook pas om 8hr weg en is gelukkig ook voor mij maar 45 min. rijden dus zijn zo weer thuis... iemand idee hoe het parkeren is? Ik ga altijd met de vrachtwagen (fijner voor het paard en met die regen wel zo fijn dat je alles binnen kan doen/ en het lange wachten) maar ik ben bang dat ik beter even de trailer kan pakken vandaag.......

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:02

Het parkeren is nu verplaatst van een weiland naar een lang zandpad.

Anoniem

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:45

Ik ben zojuist op het terrein geweest en ga afmelden. Vind het echt te nat. Dat is het mij niet waard.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:48

Ik sta op het punt van vertrekken. Kun je iets meer zeggen waarom je besluit af te melden?
Is de dressuur inderdaad ook slecht?

esje01

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:52

Parkeren is aan de mikboomweg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:55

pol013 schreef:
Ik sta op het punt van vertrekken. Kun je iets meer zeggen waarom je besluit af te melden?
Is de dressuur inderdaad ook slecht?


Het leek wel alsof ze het laten door gaan aangezien de catering wel aan het openen was en de eerste deelnemers kwamen aan.

Dit is het begin van de cross. Heb de rest niet gelopen.
Met mijn voet raakte ik niet eens de bodem van de plas.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 08-01-17 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9331
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:56

Kwa terrein moet je denk ik denken aan een Alphen-chaam/Gorssel/Diepenheim vorig jaar.
Flinke blubber als er meerdere combinaties overheen geweest zijn , maar met rijden met verstand kom je een heel eind.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:13

Dat klinkt als een eerlijk oordeel kyrke.
Ik heb helaas alleen een paard die het niet doet op halve bak gas. Het is met het mes tussen de tanden en gaaan. Of het is niets...... Met voorzichtig rijden kom ik niet ver. En als deze bodem vraagt om voorzichtig blijf ik misschien beter thuis.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9331
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:21

Persoonlijk vond ik de cross bodem echt wel te doen. Moet ik wel zeggen dat ik flink slechter gewend ben.
Het zijn natuurlijk bospaden dus de ondergrond is gewoon stevig. Op sommige delen wel even opletten,je controle terug pakken kijken welke lijn je wilt rijden. Maar goed dat hoort gewoon te kunnen. (Zeg ik nu heel stoer terwijl die mini pony van mij straks misschien ook de benen neemt met me haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:34

Vriendin is op het terrein en zegt dat het springen niet door gaat

Of het dan nog officieel is of oefen is nog niet duidelijk

Anoniem

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:38

Hoor nu dat springen en dressuur niet door gaat

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:43

Ik heb er alle begrip voor maar iets meer info van de organisatie zou fijn zijn.
Oke, dan zadel ik mijn andere paard thuis eerst even op en beslis ik als ik daar mee klaar ben wel wat we doen. Auto staat klaar.

Edit, ik snap dat de organisatie nu met een steen in hun maag bezig zijn om te beslissen wat verantwoord is en wat niet. Niets zo banketstaaf als al je harde werk in rook op zien gaan last minute. Vooral een hart onder de riem voor hen dus.
Maar ik moet voor mijzelf natuurlijk wel om mijn paard denken. En dat ligt iets gevoeliger dan gemideld bij zo'n kwieke bejaarde met gebruiksaanwijzing,

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:52

Ik zou niet gaan, Pol. Better safe than sorry!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9331
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:10

Het is dat ik al onderweg ben anders waren wij ook omgedraaid. Grapje kost mij erg veel geld, voor de organisatie uiteraard ook.
En inderdaad jammer van de ontbrekende update!

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:48

Sneu voor de organisatie iig :)


Ik ga niet eens kijken. Denk dat ik er dan te veel zie schuiven en ik dat niet wil zien ;)

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:37

Ik heb mij helaas ook afgemeld. Ik wil het risico nu gewoon niet lopen.
Ik hoop wel dat ze de afmeldingen verwerkt krijgen. Het nummer op startlijsten geeft een voicemail en vraagt dan om een sms te sturen. Dat heb ik dus maar Gedaan.

Overigens ga ik niet vragen of mijn startgeld terug mag. Ze hebben wel veel geinversteerd. En hoewel het discutabel is of ze niet al eerder hadden moeten afgelasten of wijzigen heb ik er vertrouwen in dat ze dat met de allerbeste bedoelingen hebben gedaan. Verbeterpuntje voor de volgene keer zou de communicatie zijn. Maar verder hoop ik vooral dat deze domper er niet voor zorgt dat ze het opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:51

pol013 schreef:
Ik heb mij helaas ook afgemeld. Ik wil het risico nu gewoon niet lopen.
Ik hoop wel dat ze de afmeldingen verwerkt krijgen. Het nummer op startlijsten geeft een voicemail en vraagt dan om een sms te sturen. Dat heb ik dus maar Gedaan.

Overigens ga ik niet vragen of mijn startgeld terug mag. Ze hebben wel veel geinversteerd. En hoewel het discutabel is of ze niet al eerder hadden moeten afgelasten of wijzigen heb ik er vertrouwen in dat ze dat met de allerbeste bedoelingen hebben gedaan. Verbeterpuntje voor de volgene keer zou de communicatie zijn. Maar verder hoop ik vooral dat deze domper er niet voor zorgt dat ze het opgeven.


Daar heb ik een beetje dubbele gevoelens bij. Aan de ene kant ben ik het helemaal met je eens. En zou het mooi zijn als ze volgend jaar weer op de kalender staan. Maar aan de andere kant hadden ze dit gisteren avond al kunnen weten( aangezien het voor de regen al behoorlijk soppig was) . En dat had iedereen veel energie en ergenis bespaard.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:31

Ik heb me ook afgemeld... vanmorgen zouden ze om 8.00hr laten weten nou niet dus!
Kom daar aan en staat niemand om te zeggen waar ik moet parkeren, nou vooruit is allemaal goed gekomen.. Al snel besloten dat ik het paard alvast ging opzadelen en mama naar het secretariaat ging lopen... mijn moeder is een half uur onderweg geweest met lopen heen en terug! en ik had het paard al opgezadeld klaar staan toen ze de melding maakte dat dressuur/ springen niet door ging! (9.45hr)

Daarna de cross gelopen om te kijken wat het was om als oefening rond te rijden. Tot hindernis 5 was het gewoon echt NIET te doen (rekening houden dat ik pas nr 111 was) Daarnaast een paar enge situaties die eigenlijk niet nodig zijn... Maar inderdaad de bodem van hindernis 5 tot finish was niets mis mee... Daarnaast kon de finish ook echt niet.. net 10 meter om je paard tot stilstand te krijgen omdat je anders op de geparkeerde auto's botst sorry maar dat gaat die van mij niet doen hoor......

Al met al besloten om weer huiswaarts te gaan ga m'n paard voor een oefeningetje daar niet aan bloot stellen hoor....(heb al een paard thuis staan die sinds Bathmen 2012 kreupel staat doordat we daar toen ook door de enorme modder moesten baggeren (zakte op een stuk tot haar knieƫn weg)...

Vind het sneu voor de organisatie, maar dit hadden ze gisteren ook al kunnen weten...

P.S. heb een hoop foto's voor de mensen die willen, maar weet niet hoe ik dat erop moet zetten (sorry ben niet zo computer technisch weggelegd := )

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:32

En idd telefonisch totaal niet te bereiken! (we belden vanwege het parkeren naar meerdere nummers)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:33

Ik snap jullie dubbele gevoelens wel.
Ben zelf wel gegaan maar de bodem van het springveld was idd 3x niks.
Cross was te doen maar verrw van ideaal.
Kon niet helemaal een lekker tempo vinden.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9331
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:11

Dat kleine stukje na de finish vond ik inderdaad ook echt wel een flink verbeterpunt voor aankomend jaar. Moest je toch echt nog wel flink de ankers in om het veilig te houden. En wat ik verbeterpunten vond was van hindernis 3 naar 4 dat slootje zeg maar, daar heb ik de rechterkant gepakt maar struikelde de pony toch nog flink. En dan bij de overgang naar hindernis 6 toe vond ik wat tricky.
Verder wel fijn kunnen rijden en doel is behaald, is niet voor niks dat ik tijdelijk op de pony zit dus alles step by step.

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:24

Ik vond de crossbaan eigenlijk helemaal niet zo'n mega ramp, maar startte dan ook al als 4de dus ja dan is de bodem nog niet kapot gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:29

kyrkelover schreef:
Dat kleine stukje na de finish vond ik inderdaad ook echt wel een flink verbeterpunt voor aankomend jaar. Moest je toch echt nog wel flink de ankers in om het veilig te houden. En wat ik verbeterpunten vond was van hindernis 3 naar 4 dat slootje zeg maar, daar heb ik de rechterkant gepakt maar struikelde de pony toch nog flink. En dan bij de overgang naar hindernis 6 toe vond ik wat tricky.
Verder wel fijn kunnen rijden en doel is behaald, is niet voor niks dat ik tijdelijk op de pony zit dus alles step by step.


Die greppel is flink over gediscussiƫrt . Had na het lopen ook gevraagd of die nog dicht ging. Maar ze vonden het wel een leuk natuurlijk element.. Ze hadden hem beter dieper kunnen uitgraven en echt als hindernis kunnen gebruiken. Zodat de paarden het gat ook echt zouden zien.
Nu was het een kuil waar paarden door struikelen.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9331
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:12

Dat geloof ik inderdaad. Als natuurlijk element vond ik het niet zo geslaagd haha.
Was overigens de afslag naar de haaientanden bijna voorbijgereden. Moest ik even vol de ankers in en op naar links, pony sprong nog heel braaf over de haaientanden heen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eventing Nuenen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:45

Die greppel zit er idd in als natuurlijk element. Waarschijnlijk de schuld van de jachtrijders die in de organisatie zitten :D .

Het weer van vandaag is goed, hadden we gisteren ook wel mogen hebben haha.