[SGW] Hoe gaat oefencross en waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_2000

Hoe gaat oefencross en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 17:53

Hey Bokkers,

Ik heb een paar vraagjes. Samen met mijn paard spring en cross ik regelmatig (bij ons in de buurt ).
Nu lijkt met mij leuk om een keer aan een oefencross mee te doen, maar ik heb wat vraagjes..

- Waar kan je zien waar deze oefen cross is
- Waar moet je aan voldoen om mee te kunnen doen? ( Ik snap dat je paard de hoogte etc. moet kunnen)
- Moet je als je aan oefen cross mee doet ook aan de wedstrijd cross mee doen?
- Welke categorieën + hoogte's zijn er

En misschien nog een paar domme vragen..

Hoe weet je de weg die je door het bos moet springen? Oefen je dit eerst of staat dit duidelijk aangeven?

Ik ben helemaal nieuw in deze tact, ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

xmarloesx2

Re: Hoe gaat oefencross en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:28

Ik weet niet in welke omgeving je woont? Maar heel leuk dat je een keer wilt mee doen aan een oefencross!! Je hebt niet bepaalde eisen waar je aan moet voldoen maar vaak is een cap en een bodyprotector verlicht. Als je een oefencross rijdt rij je geen wedstrijd dus echt om te oefenen, tenzij het een bb (impuls) cross is, die maken vaak wel een uitslag met prijzen! Teminste dat had ik toen.
Vaak zijn er niet echt categorien maar bepaalde hoogtes waaruit je kan kiezen bijvoorbeeld 60/70 cm en 80/90 cm. De route die je moet rijden staat inderdaad aangegeven (soms met lint en bordjes) de route loop je vaak een dag van te voren of de dag zelf zodat je weet waar je heen moet en welke hindernis je moet springen! Hopelijk heb ik je zo een beetje geholpen!