[SGW] zijn deze beschermers geschikt voor een crosstraining?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_121

zijn deze beschermers geschikt voor een crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:54

Ik ga deze zomer met mijn pony naar een eventing/sgw kamp.
We krijgen 2 crosslessen en een kleine oefencross. Natuurlijk wil ik mijn pony goed beschermen maar ik vind crossbeschermers toch iets te duur. Ik had me voorgenomen om maar met normalen peesbeschermers en strijklappen te gaan. Nu zag ik laatst dat iemand zij dat je ook deze kunt gebruiken:
http://www.divoza.com/nl/pagony-dressage-boots-voor

Natuurlijk zit er geen harde plaat in aan de voorkant maar ze beschermen in ieder geval iets meer dan normalen peesbeschermers. Het enige waar ik een beetje mee zit zijn de kwaliteit van het klittenband en of ze waterdicht zijn (zodat ze niet loodzwaar worden als je door de waterbak gaat).

Wat zouden jullie doen? Deze of normale peesbeschermers?

Evelijn

Re: zijn deze beschermers geschikt voor een crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:58

Normale, als je de beschrijving leest staat er dat je bij strijken beter iets kan nemen met harde buitenschaal. Deze zijn dus niet hard en beschermen dus niet als je paard zichzelf eens goed aantikt.

Ze heten niet voor niks dressage boots... ze zijn niet geschikt voor springen laat staan cross.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:02

Zou dan toch voor normale beschermers gaan aangezien die een harde buitenschaal hebben wat met crossen toch handiger is lijkt me. Want als je pony zich met zijn achterbenen voor aantikt gaat hij er met een beetje pech dwars door de beschermers heen

Lucy_121

Re: zijn deze beschermers geschikt voor een crosstraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 23:18

Ik dacht dat het gewoon een harde schaal was maar met een mooi lapje erover heen, dat lapje raakt natuurlijk sneller beschadigd dus vandaar de waarschuwing. Maar misschien heb ik dat dan verkeerd begrepen.
Dankje wel voor de snelle reacties! Ik ga dan maar voor de normale kappen.