[SGW] Sgw vrouwenpolder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Sgw vrouwenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 21:40

Ik vind hier nog geen topic over terug, ben aan het twijfelen om hiervoor in te schrijven, heeft iemand er ervaring mee? Zijn de hindernissen aan de maat gebouwd? Technische cross? De moeite om vanuit België te komen?

Sim

Re: Sgw vrouwenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:49

Is leuke cross. Niet extreem moeilijk maar wel van alles en nog wat aan hindernissen. Springen op een mooie zandbodem.
Boxhuur is alleen wel belachelijk duur (geworden), 37,50 pppn, excl. hooi etc, dus ik zou stalling in de buurt zoeken. Is er genoeg.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 22:28

In België zijn we op dat gebied wel wat gewend, een stal kost hier tussen de €70 en €80...
Maar de wedstrijd gaat op 1 dag door toch? Dan zou ik geen stal nodig hebben.

Ik ben in mijn laatste cross 2 weken geleden gevallen, heel stom onderuit gegaan op superslechte bodem maar mijn vertrouwen was al niet top na een heel zware val het jaar ervoor, dus ik zoek nu wel een cross die niet te zwaar staat. Technisch geen probleem maar liever niet allemaal maximaal gebouwd...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 05:56

Er staat niet maximaal gebouwd hoor, je kunt er wat dat betreft prima heen voor een vertrouwensrondje. 80 euro??!! Voor 1 nacht? Djeez.... Ik was laatst in limburg voor een cross n had daar een stal voor 15 euro pppn incl. Hooi. Dat zijn normalere prijzen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 06:55

Die €80 is dan voor de ganse wedstrijd, die kan over 2 of 3 dagen, dus je kan als je wil ook 2 of soms 3 nachten blijven staan, maar kan dus evengoed voor 1 nacht zijn...
Zijn altijd zo prefab wedstrijdboxen, dus dat zal wellicht wel wat kosten om op te zetten maar ik kies dus wel mijn wedstrijden een stuk op nabijheid, alles wat verder dan 100km is, wil ik een stal en zo doe ik er maar een 3-tal per seizoen, anders wordt het idd onbetaalbaar

carolinetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:23

jaah zeker een aanrader. ik heb er altijd reden tot ze gestopt waren. nu wil ik er ook weer gaan rijden. het is een fijne en vriendelijke cross alles is vlak bij elkaar geen kilometers lopen voor dressuur of springen. en de bodem is er goed

en suc6 als je gaat hopelijk gaat het beter als 2 weken geleden

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:31

Klinkt precies wat ik nodig heb nu :D
Bedankt voor de info!

carolinetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:35

Antonius schreef:
Klinkt precies wat ik nodig heb nu :D
Bedankt voor de info!

graag gedaan
ps als het is als eerst kan een van je ouders/ vrienden een heel deel goed filmen :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:39

Toffe cross dit en ik ben blij dat hij weer georganiseerd wordt.
Een overnachting in de buurt is vrij makkelijk te vinden en kan ook zeker veel goedkoper dan dat zij aanbieden. Voordeel van blijven slapen is dat je niet op één dag op en neer moet naar deze toch wel beetje uithoek van het land en als je zelf niet aan het strand woont is het heerlijk om de dag na de cross met je paard lekker de zee in te kunnen gaan als je er toch nog bent.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:45

Ik woon in België dicht tegen de grens, een 80km tot de wedstrijd dus valt wel mee voor op 1 dag te doen.
Vrouwenpolder ligt vlakbij de zee misschien?

carolinetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:57

ja vrouwenpolder ligt een klein half uurtje stappen van zee geloof ik als ik het nog goed weet kom zelf uit breda en hebben daar vaak ponykamp gehad met de club. en je kunt ook zeer makkelijk met de wagen naar een parkeerplaats bij zee rijden

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:58

Ligt inderdaad vlak bij zee, en met de trailer ben je er helemaal heel makkelijk. Een groot deel van die stranden zijn voor paarden, ook in de zomer, de gehele dag toegankelijk.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:01

nu dat van een hele dag toegankelijk weet ik niet zeker, maar het fijne weet ik er ook niet van...Wel een echte aanrader!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:26

Ik ben erbij in de L paarden.

Fijne cross! Niet dik of technisch. Gewoon lekker te rijden. Alles dicht bij elkaar en op een manege dus ook gewoon je paard af kunnen spuiten na de cross bijvoorbeeld.

Ik zoek altijd op YouTube filmpjes op. Ook van deze staan er zat.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 12:02

Er is nog plek, dus ik heb me inschreven voor M.

Wordt de 1e keer dat ik meedoe aan een Nederlandse wedstrijd, zijn er mensen die zowel in België als in Nederland rijden en misschien kunnen zeggen of er verschillen zijn?
Dressuur en jumping is ook met rugnummerhouder heb ik gelezen? Dat is anders dan in België...
Keuring mag ik niet vergeten :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:43

2 keer keuren. Na springen en na de cross.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 14:10

Ja juist!

Hoe zijn de uren meestal verdeeld? Kan het zijn dat ik om 9u dressuur zou moeten doen en pas om 4u ofzo springen en cross?
Is de cross altijd 10min na jumping, of zitten daar soms ook meerdere uren tussen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:16

Dat kan inderdaad. Verschilt per cross. Soms heb je heel veel tijd, soms is het krap en soms is het ideaal! Tussen springen en cross zit minimaal 20 minuten en maximaal een half uur. Volgorde is wel altijd eerst dressuur, springen en dan cross.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:28

+tipje als iemand nog wel een stal zoekt. Bij camping hofstede molenzicht op nog heb 10 minuten van het wedstrijdterrein heb je een stal voor 15 euro per nacht (bij 3 nachten) inclusief hooi. Wij staan daar dit jaar weer met 2 paarden en hebben ook een chalet gehuurd op hetzelfde terrein.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:30

hallo Antonius, ik doe ook mee in het M...als je mijn hulp ergens bij nodig hebt gewoon vragen hoor!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 18:39

Daar hou ik je aan Madelene :D

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:40

Wij gaan ook.Eerste keer dat we op een wedstrijd overnachten!We bljven nachtje langer,pony en dochter gaan ook mee we maken er een gezellig weekend van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:59

Ik heb me ingeschreven voor ons L debuut :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 10:14

Ik heb zowel het spring- als eventingreglement gelezen maar ik vind nergens iets over een spoorbeschermer (body bandage). In België is die toegestaan in de jumping, in principe niet in de cross, maar als ik het op voorhand vraag aan de voorzitter van de jury mag ik er wel mee rijden.
Hoe zit dat in Nederland?

Komt er al een deelnemerslijst online voor de effectieve startlijst of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:46

Antonius schreef:
Ik heb zowel het spring- als eventingreglement gelezen maar ik vind nergens iets over een spoorbeschermer (body bandage). In België is die toegestaan in de jumping, in principe niet in de cross, maar als ik het op voorhand vraag aan de voorzitter van de jury mag ik er wel mee rijden.
Hoe zit dat in Nederland?

Komt er al een deelnemerslijst online voor de effectieve startlijst of niet?

Is niet toegestaan, staat ergens in een notule van een vergadering. Heb er nog met de knhs over gemaild