[SGW] Beginnen met eventing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberLM

Beginnen met eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 14:46

Hallo,

Ik heb een aantal vragen. Ik wil graag beginnen met eventing voor de afwisseling maar dit is voor mij een totaal onbekende wereld ik weet dus niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik heb wel op de KNHS wat informatie gezien. Ik heb nog steeds wat vraagtekens en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb een pony rond de 1.50 maar ben zelf 22 jaar oud dus dit zal betekenen dat ik tussen de paarden moet gaan rijden.. Is dit wel mogelijk? Dit moet ook haalbaar zijn voor mijn pony.

Ik heb nog geen springwedstrijden gereden en las dat je minimaal 1 wp in de klasse B moet hebben hiervoor, geldt dit als combinatie of alleen als ruiter?

Ik woon in de regio Rotterdam en ik wil graag dan lessen in de buurt nemen zowel spring lessen als croslessen. Wat of wie raden jullie mij aan? Mag voor springen en eventing een ander persoon of een andere locatie zijn.

Moet ik ook lid worden van een vereniging? Ik ben al lid van de knhs etc.

Kunnen jullie mij nog wat belangrijke informatie/ weetjes meegeven?

Met vriendelijke groet,

Amber

(ook onbekend op bokt :o )

Anoniem

Re: Beginnen met eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:57

Je kunt veel informatie vinden op de bokt wiki.

Maar om wat vragen te beantwoorden.
Met je pony tussen de paarden kan prima. De B paarden cross is meestal exact het zelfde als de L pony's. Het instap niveau is dus iets hoger, maar wel prima te doen.

De WP regeling voor het springen geld als ruiter geloof ik. Voor je mag springen moet je ook een dressuur wp hebben. Je moet dus lid zijn van een rijvereniging (en daarnaast natuurlijk van de knhs met een startkaart).

In de regio rotterdam zijn volgens mij wel redelijk wat trainings terreinen. Bij de develruiters in heerjansdam komt Ilonka kluytmans regelmatig. Verder is er in moordrecht ook een oefen terrein maar wie daar les geeft weet ik niet.

Zorg dat je dressuur en spring basis op orde zijn. Ga lekker trainingen doen en rijd een keer een oefencrossje. Dan weet je of het echt wat voor je is. Verder is crossen vaak heel vroeg opstaan, laat thuis zijn en veel km maken met de trailer. Maar dat is het allemaal waard!