[SGW] beginnende sgw er : bodyprotector

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

beginnende sgw er : bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 19:45

hallo bokt ,
ik wil me gaan verdiepen in sgw met mijn fjord. springen is zijn grote hobby , naast buitenrijden en rondcrossen in het bos. we doen veel aan horse agily met veschillende soorten rare hindernissen , en de dressuur gaat hem makkelijk af voor een fjord

nu ben ik aan het kijken naar een bodyprotector, maar het is best een prijskaartje, en wat als het toch niks voor ons is ?
nu is mijn vraag welke bodyprotector mede beginnnende sgw ers hebben aangeschaft

groetjes faunty

faunty

Re: beginnende sgw er : bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 17:17

niemand ?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:24

Ik ben in het verleden met een simpele van harry's horse begonnen omdat mijn ouders wilde dat ik er een droeg tijdens het springen. Vervolgens daar uitgegroeid en een equitheme gekocht en mee gereden in mijn eerste cross. Nu heb ik ondertussen een luxe versie aangeschaft een Racesafe. Duur maar hij is het zeker waard.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:25

Een bodyprotector is een beste investering.. Maar het is wel echt verplicht! Misschien kun je via marktplaats iets vinden? Of op fb groepen?

Hij moet in ieder geval goed gekeurd zijn met een keurmerk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:27

Ooit begonnen met een equitheme, maar toen ik nieuw paard had en hem altijd aan had een aerowear gekocht die zit heerlijk! Maar als je het wilt uitproberen is zo'n andere niet verkeerd.
Overigens rij ik geen officiële crossen, maar met mijn fjord reed ik af en toe een oefencrosje, daarvoor had ik hem toen aangeschaft. (en vervolgens met springen ook maar aangedaan)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:32

Hier de Racesafe gehad, was voor mij iets aan de lange kant, en ik vond het verstellen met veter best wel een gedoe. Heb nu de Sir Lancelot waar ik zeer tevreden over ben. Beste kun je gewoon bij een winkel met meerdere keuzes gaan passen, deels is het ook persoonlijke smaak, en belangrijkste is dat ie goed past en comfortabel zit. Verder idd Beta level 3 goedgekeurd.
2e hands wil je ze ook nog weleens vinden voor een fijne prijs. En anders misschien keer crosstraining rijden en er 1 lenen van iemand?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:34

Misschien voor de eerste keer eentje lenen? Als je dan denkt dit wil ik niet heb je er in ieder geval geen aangeschaft, en vind je het wel leuk kan je er dan wel eentje aanschaffen.