[SGW] Uitrusting cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma1995

Uitrusting cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 11:36

Hallo allemaal,

Ik wil graag deze zomer gaan starten met eventing lessen.
Ik heb een 'gewone' uitrusting: een normaal spring sjabrak en BR beenbeschermers.
Afgelopen najaar heb ik al goed geïnvesteerd in een Prestige martingaal.
Nu heb ik de d30 eventing set van Kentucky in de aanbieding gespot op www.canter-equipment.nl
Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? En zijn springschoenen verplicht? Ik gebruik ze namelijk niet als ik springles heb.
Of raden jullie iets heel anders aan.

Mijn voorkeur gaat uit naar bruin, omdat dat het beste past bij de rest van de uitrusting :)

venga

Re: Uitrusting cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:46

Om te beginnen met eventing, de echte kennismaking, is je huidige uitrusting al prima. Mochten jij en je paard het echt leuk vinden, dan kun je inderdaad gaan kijken voor echte cross beschermers. Ik ben niet bekend met die van Kentucky, of het materiaal dat daarin gebruikt wordt. Hoe houdt zich dat bijvoorbeeld na veelvuldig stoten? Ze zien er wel mooi uit, en de aanbieding is heel netjes.
Springschoenen zijn niet verplicht, maar wel aan te raden als je het vaker gaat doen.
Een bodyprotectore heb je al, neem ik aan?

Emma1995

Re: Uitrusting cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 12:44

Ik heb een USG bodyprotector die ik altijd gebruik bij het springen. Ik heb nog geen springschoenen, dat is een must begrijp ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:55

Springschoenen zijn geen must hoor, verschilt per paard. Mijn man gebruikt ze ook nooit bij ons paard tijdens het crossen. Wij hebben alleen cross bescherming voor en achter.