[SGW] Is deze hindernis correct genomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hindernis correct genomen?

Ja
29 (40%)
Nee
42 (59%)

Totaal aantal stemmen: 71

Kruidenpotje

Is deze hindernis correct genomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 09:23

Afbeelding

faunty

Re: Is deze hindernis correct genomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:27

pfoe , lastig , hij is over de hindernis en soort van tussen de vlaggen , maar die ene vlag is wel los . verder is het wel over het breedste deel van de sprong .

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:29

kan van de foto niet concluderen of de schouders van het paard de vlag gepasseerd waren( dan dus volgens mijn beleving correct) voor de vlag viel door bijv knie of punt laars van de ruiter.
twijfelgeval dus.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:31

Wanneer krijgen we het antwoord?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:35

Het lichaam lijkt wel voor het grootste gedeelte tussen de vlaggen te zijn, dan is het volgens mij correct. Wel lastige foto om zoiets op te zien hoor.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:37

Nee. Vlaggetje aan de (voor ons) rechterkant vliegt door de lucht.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:40

Amiigo schreef:

Vlaggetje mag eraf ;) Volgens mij moet de grootste helft van het paard tussen de vlaggetjes door, dus zou de hindernis volgens mij correct genomen zijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:41

Ja, want vanaf bovenaf gezien moet de helft van het lichaam aan de goede kant van de vlag zijn. Aan de voorkant is dit het dus het geval. De achterkant kan ik vanaf deze foto niet goed genoeg beoordelen.

Edit: Zoals xSiep zegt dus

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:47

xSiep schreef:
Amiigo schreef:

Vlaggetje mag eraf ;) Volgens mij moet de grootste helft van het paard tussen de vlaggetjes door, dus zou de hindernis volgens mij correct genomen zijn.

Dit dacht ik dus ook, maar kan het zo gauw niet terugvinden in het disciplinereglement.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:46

De KNHS website laadt bij mij helemaal niet dus het opzoeken lukt even niet..

Hetgene wat ik schreef, is in ieder geval de manier hoe het uitgelegd wordt aan hindernisjury's.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:59

Schouders tussen de vlaggen door, zou dus goed moeten zijn. :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:18

Heb er de balle verstand niet van of dit wel of niet goed is volgens de regels. Maar vlag vliegt door de lucht(maar dat mag lees ik net) en naar mijn idee gaat alleen de rechterschouder nog over de hindernis en is de linker er compleet naast.

Maar wel heel kort topic, zonder verdere tekst en uitleg, ben wel benieuwd waarom je het wil weten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:25

is wel tussen de vlag door voor zover je dat kan zien.
Volgens mij krijg je wel strafpunten als vlag niet blijft staan, is verandert (dacht ik)

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:01

Deze hindernis is niet correct genomen, ik had het gezien, ook als je een foto terug kijkt zie je duidelijk dat hij fout is genomen! Dat vindt ik teminste, daar zullen vast andere anders over denken. Maar de jury's hebben hem goed gekeurd dus daar kan je niets meer mee doen. Zijn ook foto's van de zijkant genomen zag ik op Facebook. Ze waren aan het twijfelen maar gaven foutloos door aangezien ze ook doorreed.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:08

x_joyce_x schreef:
Deze hindernis is niet correct genomen, ik had het gezien, ook als je een foto terug kijkt zie je duidelijk dat hij fout is genomen! Dat vindt ik teminste, daar zullen vast andere anders over denken. Maar de jury's hebben hem goed gekeurd dus daar kan je niets meer mee doen. Zijn ook foto's van de zijkant genomen zag ik op Facebook. Ze waren aan het twijfelen maar gaven foutloos door aangezien ze ook doorreed.

Waarom vind jij dat hij fout is genomen?

Paard moet toch met hoofd, hals en schouders tussen de vlaggen zijn? Op deze foto is te zien dat dat hier ook het geval is, anders kan de vlag nooit van het paard "af" vallen maar had hij voor bij de borst gezeten?

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:17

Vraag me ook wel af hoe dit in elkaar steekt. Ik heb 2 dagen foto's gemaakt in Renswoude en de vlaggetjes vlogen me zowat om de oren. Het was de een na de ander die door de lucht vloog...
Moet er wel bij zeggen, dat ik achteraf zag (op de foto) dat ze ook vaak met een voet ertegen aan kwamen...

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:27

Combinatie is tussen de vlaggen gebleven dus volgens mij is deze gewoon goed genomen, vlaggetje mag er namelijk vanaf vallen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:34

Wat ik me eerder afvraag is of het wel correct is om een foto van een ander hier op bokt te zetten en dan de discussie aan te willen gaan of het wel of niet als fout aangemerkt had moeten worden.

Ik weet wie dit is maar iedereen kan hier ook zo achterkomen. Ik vind dit niet netjes eerlijk gezegd.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 16:40

Het gaat er toch niet om wie dit is maar om te laten zien hoe moeilijk het voor een hindernis jury is om in een split second te bepalen of een hindernis goed gesprongen is.
Laatst bijgewerkt door Kruidenpotje op 28-07-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:44

Vind dit ook geen geschikte vlaggetjes voor deze hindernis. Bij een tikje met de voet vliegen ze er al vanaf en dan moet iemand snel het water in om hem opnieuw te bevestigen.

Zie ook weleens vlaggetjes die een stukje mee kunnen veren, dat lijkt me handiger bij een relatief smalle waterhindernis.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:46

Die vraag stelde je niet aan het begin maar dan nog vind ik het niet oké om een foto van een ander op een openbaar forum te zetten. Leuk dat je haar "onthoofd" hebt maar ze is zo terug te vinden.

Denk ook niet dat eventingphoto zelf blij zou zijn met publicatie van een niet betaalde foto.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:59

He eindelijk gevonden. In de reglementen staat niks erover, maar in de instructie voor hindernisjury's van de KNHS staat letterlijk (nou ja bijna letterlijk):

Een paard moet met hoofd, hals en schouder tussen de vlaggen door springen, omver werpen van de vlag maakt niet uit.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:01

Ladyson schreef:
He eindelijk gevonden. In de reglementen staat niks erover, maar in de instructie voor hindernisjury's van de KNHS staat letterlijk (nou ja bijna letterlijk):

Een paard moet met hoofd, hals en schouder tussen de vlaggen door springen, omver werpen van de vlag maakt niet uit.

+:)+

Toch raar dat het niet in het disciplinereglement zelf vermeld staat.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 07:31

Moderatoropmerking:
Ondanks dat de combinatie zo ver als mogelijk geanonimiseerd is, is het niet duidelijk of fotograaf en ruiter toestemming hebben gegeven voor het plaatsen van deze foto op deze manier. Daarom heeft het moderatorteam besloten een slotje op dit topic te plaatsen. Uiteraard mogen dit soort discussies wel plaatsvinden als je eigen beeldmateriaal en toestemming van de ruiter hebt (of zelf de ruiter bent).