[SGW] Oefencrossen omgeving schalkhaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventer_123

Oefencrossen omgeving schalkhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 18:19

Hallooo,

Aangezien ik beginnend wil gaan crossen wil ik eerst 2 oefencrossen rijden, eventueel 3. Ik heb me bathmen me al opgegeven, maar nu zoek ik nog andere opties :+

Mijn moeder wil hooguit driekwartier rijden, maar 50 min. of zo kan ook wel.

Ik wil het liefst echt een oefencross rijden, geen tripalon dus. Er is gezegd dat broekland de BB cross te vergelijken is met een B cross, iemand ervaring mee?

Wie weet dus oefencrossen op hooguit driekwartier vanaf schalkhaar?

O ja, ander vraagje. Als ik Bv L sgw wordt, moet ik bij het springen dan ook L hoogte springen voor een C pony?

Alvast bedankt!

Amaryllis

Re: Oefencrossen omgeving schalkhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:25

WD-V » SGW

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:00

Citaat:
Oefencross Bathmen, zaterdag 18 en zondag 19 juli 2015:

Oefencross Bathmen, zaterdag 18 en zondag 19 juli 2015:

Wil je kennismaken met het crossen of wil je gewoon een rondje trainen? Wij organiseren een oefencross in het Traasterbos in Bathmen waar in november ook de Samengestelde Wedstrijd wordt verreden. De oefencross bestaat uit ongeveer 15 hindernissen. Je kunt je inschrijven voor 2 hoogtes:

* Hoogte 60 cm

* Hoogte 80 cm

Op beide dagen worden beide hoogtes uitgeschreven. Deelname is voor eigen risico. Je kunt je ook opgeven als je nog geen startkaart hebt. Het moet uiteraard wel verantwoord zijn om aan deze oefencross mee te doen.

Kosten: € 10,-. Wil je 2 keer starten? Dat kan voor € 15,-. Geef dit even aan bij je aanmelding! Graag ook aangeven op welke dag je wilt starten. Betalen op de dag zelf, na betaling ontvang je een rugnummer, dit is tevens je startbewijs. Rugnummerdrager is verplicht!

De cross wordt vrijdag 17 juli vanaf 15.00 uur vrijgegeven voor verkenning, we adviseren alle deelnemers de cross vooraf te verkennen.

Uiteraard is een bodyprotector verplicht en denk aan goede beenbescherming voor je pony/paard.

Opgeven kan d.m.v. een mail te sturen naar: oefencrossbathmen@hotmail.com.

http://www.paardensportbathmen.nl/SGW

Eventer_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 13:02

Ik wil graag Heino rijden, is deze cross geschikt voor een eerste officiele cross?

Ik heb al 3 crosstrainingen gehad dit jaar, vorig jaar een stuk of 5. Vrijdag heb ik mijn 4e crosstraining en volgende week zaterdag mijn eerste oefencross. Kan ik dan Heino rijden of is dat net iets té voor een eerste officiele cross :+ ?

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:08

In Haarle is er ook een boscross, deze wordt vaak rond eind september gehouden. :)

Eventer_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 13:17

Iemand van de ponyclub zei dat het gewoon 10 km (?) is met enkele hindernissen, ik zoek meer richting de echte cross :)

Maar bedankt!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:51

Heino is een prima cross om als eerste te rijden. Vereiste is wel dat je de afsprong handig kan nemen.

23 augustus is er in Heeten een oefencross, dat is ook wel iets om te trainen en als voorbereiding op Heino mee te nemen.

Eventer_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 18:48

Anne_GTI schreef:
Heino is een prima cross om als eerste te rijden. Vereiste is wel dat je de afsprong handig kan nemen.

23 augustus is er in Heeten een oefencross, dat is ook wel iets om te trainen en als voorbereiding op Heino mee te nemen.

Die had ik nog niet gezien! Ik zal even kijken! Bedankt!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:15

Is bij Michael Mulder. Je rijdt een rondje, krijgt tips en rijdt dan het rondje opnieuw. Rondje is ongeveer een kilometer. Ideaal om te trainen.