[SGW] 1e sgw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kannoniem

1e sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 20:44

Hee,

Ik ga binnenkort mijn eerste SGW wedstrijd rijden maar ik heb geen idee wat je dan allemaal moet doen zijn er mensen die mij dat kunnen vertellen?

Tammy_

Re: 1e sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:50

Ik wijs je graag door naar de Wiki :D http://www.bokt.nl/wiki/SGW_%26_Eventing

Ook adviseer ik je om eens op een SGW te gaan kijken. Vraag eens aan een ruiter die je kent (van een terreintraining, de rijvereniging of manege) of je een dagje mee zou kunnen met een wedstrijd, om te zien wat je als ruiter nou allemaal moet doen op zo'n dag :)

Kannoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 20:54

Tammy_ Ja ik zal het wel aan iemand op stal vragen maar de eerst volgende wedstrijd die ik weet is vlietlanden en dat is de enige SGW wedstrijd in de buurt voor mij

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:54

Eerst gaan kijken.
Info vragen op de regio training of sgw instructeur.
Niet starten zonder les te hebben gehad

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:54

Inderdaad eerst eens een paar keer met iemand mee gaan. Wanneer ga je en waar?
Wat wil je precies weten? Heb je al eens cross gereden?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:55

Eert lekker wat lessen gaan volgen in Voorhout, daarna pas aan een cross als de Vlielanden denken.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:55

Leuk! Gewoon aan iemand vragen of je mee mag om te kijken. Je cross instructeur kan je vást en zeker ook een hoop vertellen :D

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:10

Kannoniem schreef:
Tammy_ Ja ik zal het wel aan iemand op stal vragen maar de eerst volgende wedstrijd die ik weet is vlietlanden en dat is de enige SGW wedstrijd in de buurt voor mij

Dan komen we ongeveer uit dezelfde regio. Helaas maar 2 sgw's dichtbij. Voor alle andere moet je een(flink) eind rijden. Ook voor trainingen rijden we regelmatig richting de veluwe bv. Welk sgw ga je starten en heb je crosservaring en/of crossles?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:12

Trainingen genoeg in de buurt hoor... Voorhout, nieuwkoop, boskoop, nootdorp

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:22

smurffie schreef:
Trainingen genoeg in de buurt hoor... Voorhout, nieuwkoop, boskoop, nootdorp

Voorhout en nieuwkoop geweest en leuk om af en toe mee te pakken maar voor het echte werk is een mooie cross in het bos toch fijnere voorbereiding op het crossseizoen. Wij gaan liever op veel verschillende terreinen trainen dan steeds op hetzelfde weiland zeg maar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:42

Dat snap ik, maar voor een 1e cross zijn het nog pittige terreinen om rond te rijden. En trainen gaat niet om veel verschillende terreinen maar om techniek en controle, wat je ook op 1 terrein kunt bereiken.

Ik vind het altijd jammer als mensen zonder ervaring zich inschrijven voor een cross, als je er af valt of je hebt veel weigeringen op de eerste hindernissen benadeel je degene na jou enorm.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:46

Joh ik ga SGW starten! Wat is het eigenlijk?...

Beetje verkeerde volgorde vind ik. Ga eerst eens kijken wat het inhoud voordat je ergens aan mee gaat doen. Ik zou eerst ook gaan lessen met vaste sprongen want als je een keer niet uitkomt heb je een probleem in de cross ;)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:08

smurffie schreef:
Dat snap ik, maar voor een 1e cross zijn het nog pittige terreinen om rond te rijden. En trainen gaat niet om veel verschillende terreinen maar om techniek en controle, wat je ook op 1 terrein kunt bereiken.

Ik vind het altijd jammer als mensen zonder ervaring zich inschrijven voor een cross, als je er af valt of je hebt veel weigeringen op de eerste hindernissen benadeel je degene na jou enorm.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ts is ook niet duidelijk over haar cross ervaring en als het je verbaast dat er in onze regio maar weinig sgw's zijn, ga ik ervan uit dat je geen of weinig ervaring hebt. Want op elk cross terrein in de regio, en dat zijn er inderdaad zat, kan je alle info krijgen. Ook zullen er genoeg trainingsmaatjes zijn die jou mee willen nemen op zo'n wedstrijd. Mijn dochter rijdt in elk geval vlietland Ts, dus als je wilt ben je welkom om mee te gaan. Voordeel van deze wedstrijd is voor ons is dat we al op vrijdagavond de cross kunnen gaan verkennen. Ze rijdt op zondag, L pony's.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:01

Lekker gaan lessen en kijken in Vlietland. Die zit toch allang vol. Is nl over twee weken al.

Kannoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 09:20

mamamier schreef:
Kannoniem schreef:

Dan komen we ongeveer uit dezelfde regio. Helaas maar 2 sgw's dichtbij. Voor alle andere moet je een(flink) eind rijden. Ook voor trainingen rijden we regelmatig richting de veluwe bv. Welk sgw ga je starten en heb je crosservaring en/of crossles?

Ja ik heb een paar keer met mijn pony cross gedaan en met mijn vorige pony ook wel een paar keer
Maar nog nooit mee gedaan aan een wedstrijd
Ik doe ook mee zondag met cross berestein maar dat is alleen crossen en ik heb dan nog niet echt ervaring met SGW.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:20

Als je nog niet veel ervaring hebt zou ik je aanraden om de komende tijd wat oefen crossen te rijden. Voorhout organiseert altijd leuke gezellige maar niet heel moeilijke oefencross. Waddinxveen/Moerkapelle? Dan krijg je ook Hulp in het parcours. Beerenstein is ook niet moeilijk maar gaat Door het bos dus geen hulp/instructie. Lisse heeft elk voorjaar een leuke indoorcross en vleuten/Utrecht ook (in de winter)
Voor welk sgw heb je je nu opgegeven?

kiertje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:27

Ik,zou een paar keer met iemand meegaan om te kijken, en lessen volgen?

lieketje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:28

Ik heb bij Rob Janssen 2 lessen genomen voor ik naar mijn eerste SGW ging, dat heeft enorm veel geholpen en hij vertelt echt alles over de wedstrijden hoe het er daar aantoe gaat enzo.

Kannoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 09:42

voor wie het nog wilde weten ik ben met de vlietlanden SGW toch nog 6e overall geworden en 4e van de regio :D *\o/*