ik ben van plan om van de zomer zelf een op en afsprong te maken.
Nu heb ik al een idee in mijn hoofd:

ik wil hem in de wei maken. in het deel waar vaak water staat als het veel heeft geregend. Dan is het gelijk een soort van water bak in natte tijden. ik heb voor een soort dubbele sprong gekozen omdat ik het zand wat ik uitgraaf kan gebruiken om de andere kant op te hogen. ik wil namelijk geen zand gaan aankopen.
ook weet ik nog niet welke afstand er bij de vraagtekens moet komen. het moet natuurlijk uitkomen in galopsprongen. dus een soort algemene maat. maar het moet ook veilig zijn.
er zijn dingen waar ik op moet letten en ik denk natuurlijk niet aan alles dus ik zoek mensen die hier ervaring mee hebben of ideeën hebben. ik ben benieuwd of er al andere mensen dit thuis zelf hebben gemaakt.
ook ben ik benieuwd of mijn "model" klopt. andere ideeën daarin zijn ook welkom.
waar ik op moet letten: (nog niet compleet)
- houten wanden, hoe maken? welk hout? waar vandaan? (mag niet rotten)
- de grond moet een goede draagbaarheid hebben. vooral in het lage gedeelte.
- er moet gras op gaan groeien.
- zo min mogelijk graafwerk.
- afstand?
- hoogte?
ik hoop dat er mensen zijn met ideeën en ervaring om mij te helpen mijn idee te verder te ontwikkelen en uit te werken. en uiteindelijk hoop ik hier van de zomer mee aan de slag te kunnen.
Is hier niet zo erg, want we kunnen 'm met een kraantje gewoon vullen, maar het zou kunnen zijn dat het bij jou ook zo zou werken.. of niet natuurlijk, dat ligt totaal aan de omstandigheden.