[SGW] Verslagen SGW Gorssel 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Verslagen SGW Gorssel 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 15:28

:D

PercyLeen

Re: Verslagen SGW Gorssel 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:32

Ik ben ook benieuwd!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:07

Hier heerlijk gereden. Gisteren gedressuurd en 185 en 177 ergens in de middenmoot. Foutloos gesprongen met ook nog een super gevoel. Foutloos gecrosst en ondanks mijn twijfel vooraf gekozen voor het puntje en dat ging zo simpel. Uiteindelijk een 13de prijs

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:18

Wat gaaf. Super knap. Hoe ging 6/7?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:30

In draf over 6 omdat ik nog wel eens geen rem heb. En dan halve volte naar 7. Ik kwam niet helemaal zo uit als ik wilde (niks dramatisch maar ik had een krabbel bij ) maar gelukkig springt mijn paard alles waar je haar voor zet. Het is kort maar met een goed plan wel te rijden

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:33

Hier tevreden, vorige week gingen we bijna over de kop door een bagger afstand en een te hoog tempo (uiteindelijk bleef het paard net op de been en ik lag ernaast incl hindernis), vandaag was dat te merken! Met losspringen stond die stil op het eerste kruisje wat ik wilde springen...kleine deuk in het vertrouwen. Daarna pakte die toch weer fijn aan en waren we foutloos met springen. Dressuur hadden we prima gereden, wel lage punten tov andere keren B (178 en 188) maar prima tevreden. In de cross ging die fijn, wel wilde die weer het stokje overnemen en dus regelmatig goed terug gereden voor controle. 6-7 ging perfect, bij 9 (weiland insprong) was de lijn in het bos was krom of rijk aan bomstronken, dus voor de boomstronken gekozen maar door al het stuurwerk denk ik wat ritme kwijt en daardoor mijn afstand. Weer dezelfde afstand en vorige week en paard had er geen vertrouwen in waarbij ik hem niet door durfde te drukken vanwege de deuk in het vertrouwen. Opnieuw aangereden ging top en dus gingen we daarna weer foutloos verder. Dik tevreden dus!! Clubgenootje was kampioen! (met al haar pech, zeg 3x paard ontsnapt met opzadelen en halster aan diggelen)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:21

Gefeliciteerd Joki!

Ik had vanmorgen nog snel een keertje de cross gefietst om even de lijn 6/7 nog een keertje te kijken. Besloten om 6 aan de rechterkant te springen, als in een soort halve volte naar 7. En ook besloten gewoon het puntje te doen (vanacht werd deze in mijn hoofs groter en groter, haha!)

Eerst fijn foutloos gesprongen, toen wat rondgestapt en de cross in. Ging fijn allemaal, soms een beetje wakker houden met zweepje op de hals. Lijm 6/7 ging prima en ook 9/10 ging gemakkelijk. Hij kwam iets terug ín de waterbak, hij wou het bosje in! Verder fijn doorgespronge, foutloos gefinisht.

Helaas wel ruim boven de tijd, waardoor ik mijn redelijke dressuurpunten van 179 en 194 teniet deed. En jammer genoeg een 5.0 en 6.3 voor stijl, dus ik heb er niet eens winstpunten aan overgehouden. Commentaar was te lange teugels, te weinig tempo en te zware zit op hindernissen 11/12/13, maarja dat waren de smalle hindernissen, daar ga ik niet als een raket in verlichte zit op af.

Nouja, wel heel tevreden verder en nu meer trainen op uithoudingsvermogen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:51

Klinkt goed Joki en Yucca!! Ik vond de stijlpunten uberhaupt niet heel bijzonder hoog. Ik had een 5 en 6.2, maar als de eerste bij 11,12 en 13 stond dan zag ik het ook wel aankomen. Op het open veld gaan we normaal ineens als een raket, dat wilde ik vandaag niet dus veel terug gereden (soms wat onbedoeld grof) en veel op mn kont gezeten:P Achja, winstpunten zijn niet nodig toch?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:00

Klinkt allemaal top meiden!

Ik zit ook weer heerlijk op de bank met benen omhoog!! Was vroegertje zeg pff!! Maar het ging top!

Dressuur ging mwoea.. Beetje gewoontjes. Hoofd jury 178 en andere 183. 60% en in de middenmoot..
Springen ging top!! Ik vond het trouwens echt laag staan. Een bekende zei dat zij tijdfouten had terwijl zij altijd heel hard rijd! Het stond dus krap.. Ik heb best veel gas gegeven en dus mooi foutloos en binnen de tijd. (61 sec was de tijd en ik had 53sec) Na het springen naar de DA , 48 p/m. Fit om te gaan dus!

Toen rustig richting losrij stuk voor het crossen. Gezellig ff praten met andere over hoe zij sommige combies gingen rijden. Ook een mini bokt meeting met M_Vainqueur :-)

En daar gingen we! Beetje hectisch weg bij de start, gelukkig was 1 makkelijke boom dus dat was fijn voor vertrouwen. We hadden meteen goed de vaart erin. 2 prima. 3 moest ik haar een beetje overtuigen dat schapen haar niet op eten. En daarna ging er een knopje om. Ze ging er vol voor! Wat een paard ineens! Het tempo was hoog, de hindernissen vlogen onder ons door. Bij 6 beetje op rechts gesprongen en ze knalde zo over 7 heen haha ze trok heel erg op de M hindernis daar achter aan. Moest flink sturen daarna weer tempo gemaakt. 8, 9 & 10 no problem. Hoog over de haag en netjes door naar 10.
Toen kwam de punt. Omdat ze zo goed aan voelde gewoon aan gereden en ja hoor, ik zag natuurlijk veel meer beren en mevrouw springt zonder te kijken de punt haha! De groete bak trok ze ook mooi op aan.

Daarna alle zeilen bij zetten om te remmen voor het water. Als ze door dendert dan schrikt ze van het water en draait ze om dus rustig gedraafd en het water in gewandeld. Toen weer gas erop en foutloos door de finish!

Heerlijke cross!!

Springen foutloos, snelle tijd en cross ook foutloos met redelijke dressuur betekende voor ons een mooie vijfde prijs in het gelderse kampioenschap!! *\%/*

Ik ben helemaal blij en zo ontzettend trots! We hebben er hard voor getraind en alles viel vandaag op zun plek dus ik zit op een hele dikke vette roze wolk! :D

Lang verhaal dus respect voor het lezen hihi +:)+

Groetjes Elke (en Tante Cor)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:06

Cool Elke!! Was leuk om eindelijk een keer bewust een bokker te 'mini-meeten'. kon ook haast niet anders als we na elkaar moeten starten. Gefeliciteerd met je prijs!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:07

Top zeg. Wat een mooie resultaten en verslagen!!
Gefeliciteerd allen.

Mark heeft vanmiddag verkent. Ik durfde niet mee :o
Hij vond er wel een paar uitdagingen in zitten maar heeft er wel zin in.
Op de foto's vond ik het er al wel pittig uit zien dus ik hoop dat ik morgen ook een positief verslag kan schrijven.

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:23

Klinkt allemaal top, gefeliciteerd met de resultaten! Het helpt iets mn stress te verminderen voor morgen...Zucht....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:43

Elke gefeliciteerd met je prijs
mvainquer toch fijn dat jullie na de vorige week weer vertrouwen terug kregen

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:52

Dank jullie wel! Had het niet verwacht :-D, ging erin met stelling ' we zien wel ' des te leuker misschien!!

Mare, komt wel goed! Het is echt een leuke cross!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:25

Wat een mooie resultaten!
Prijswinnaars van harte gefeliciteerd!
Ik heb gister gedressuurd. De hoofd jury gaf me 172 punten en de andere jury 190...Groot verschil dus. Zeus liep erg fijn dus ik was erg tevreden.

Vanmorgen kwam ik op stal en trof ik hem aan met een dik been. Heb ons dus afgemeld. Been zag er vanavond na een dagje wei weer een stuk beter uit.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:08

Gefeliciteerd allemaal super zeg

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:14

Oh wat balen Marijke!

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:18

Na heeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten was daar eindelijk de uitslag van het L! Jemig wat duurde dat lang! -O-

prachtige cross gereden daar was echt niks over te zeggen. Springparcours stond wel krap met de tijd, dus gas erop gezet, helaas twee balken en dressuur 187/195. Al met al 7e plek op het Gelders kampioenschap!

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:55

Ik ben ook tevreden *\o/* heb vandaag M paarden gereden. met 199 & 193 bovenaan in de dressuur, springen ging heeeel fijn alleen een pechbalk en een tijdfout. Cross ging ook super! Ik vond het een hele pittige M cross! Helaas had ik een stop op het water, al ruim 7 meter voor het water sloeg die af. Toen maar even natte voeten gehaald en daarna sprong die er zo in! Verder gingen smalletjes, puntjes en combinaties echt heel simpel dus erg tevreden :D

Ik was nummer 215, voor de fotograven :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:39

Gelukkig de meesten tevreden!
Ik zag je stop bij het water Lieke, echt super jammer!!! Maar gelukkig daarna fijn verder! :)

Hier was ik al klaar in het springparcours helaas, ze zette de rem er bij hindernis 3 op en de 2e keer liet ze haar sterke willetje weer duidelijk merken helaas. Dus toen maar hindernis 1 gesprongen, de 3e keer had ze het toch niet gedaan. Daarna nog even de rest aangemoedigd in de cross. :)

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:53

Jemig Sandra dat is ook balen zeg! Je gaat wel snel met je paardjes!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:26

Wat balen Marijke. Wel goede berichten wicked! Gefeliciteerd!

Lieke jammer van de stop. Ik vond die opsprong en daarna skyjump echt zo gaaaf! Echt stoer haha

Wat balen Sandra. Moest je van ver komen? Ik vind het wel mooi dat je je eigen paard zo goed kent dat je hem niet over de zeik rijd en kiest voor een hindernis die die wel doet om het goed af te sluiten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:19

Hier ging de cross van Gorssel niet zoals gepland :P

Het begon er al mee dat door een rare sprong op hindernis 2(ze kon hem gewoon niet inschatten, was TE donker) mijn beugelriem van de haak afschoot. Die bungelde dus onder haar buik. Voor hindernis 3 gestopt, samen met de hindernisjury de beugelriem er weer op gezet. Toen stukje terug gereden en weer aangereden op 3. Deze ging wat aarzelend. Vervolgens VLIEGENS over 4. Toen richting 5 de waterput. Aan de andere kant van dat ene rijtje mais stond de vorige combinatie nog te wachten, dus daar zat ze wat op te loeren. Even wat been gegeven zodat ze gefocust was op de sprong en toen ging ze echt MEGA RUIG over 5a en b. Maar door al dat rare gedoe dacht ik haar even scherp te maken, door haar wat vooruit te schakelen op dat pad zodat ze weer goed gefocust was. Helaas ging vooruit heel goed, alleen de terug niet meer. Waardoor we in een rot gang, vooruit over h6 van de L gingen. Einde verhaal voor ons helaas. Baalde er echt heel erg van, ze voelde nog beter dan in Norg! Dus had een heel goed gevoel voor de rest van de cross. Aan de andere kant, heb geen negatief gevoel over dat gene wat we wel gesprongen hebben. Helemaal niet zelfs. Dus het is niet anders helaas.

Maar mocht iemand de hindernisjury van hindernis 3 kennen; bedank haar nogmaals namens mij :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:11

Gefeliciteerd voor de mensen met mooie resultaten en een tevreden gevoel :D
:(:) Voor de mindere verhalen

Hier diep teleurgesteld thuis gekomen -O-
Dressuur ging voor onze doen echt fijn, was helemaal blij ondanks een baggere voorbereiding. Na de punten nog blijer (173 en 186). :D
Springen, tsja... Ze trok zich er een beetje uit in het begin en in de bocht van 2 en 3 voelde ik dat ik haar bij de les moest houden, maar ondanks dat ging ze vol in de ankers. Kwaad geworden en daarna goed door het parcours. (Wel met 8 tijdfouten nog)
En toen de cross... heb haar overal aan moeten tikken/schoppen/schreeuwen en ondanks dat stops op 4, 10 en 2 op 11. Zo wil ik geen cross rijden, dus erg teleurgesteld en verdrietig en met grote twijfels naar huis.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:55

Wat balen splashislief!

Hier dressuur 185, springen en cross foutloos. We hadden wel moeite van 6 naar 7. Paard nam het initiatief iets teveel over. Maar we hebben ons staande gehouden. We zijn om kw voor 4 weggegaan en toen waren een deel vd stijlcijfers nog steeds niet bekend.