[SGW] 'De' rijbroek voor SGW trainingen en wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

'De' rijbroek voor SGW trainingen en wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 08:17

Ik ben heel erg benieuwd met welke rijbroek(merken) jullie trainen en crossen?
Ik ga nu steeds vaker naar trainingen en BB wedstrijden en hoop volgend jaar officieel te kunnen starten echter merk ik dat mijn rijbroeken, met name de kunstleren zitting, er onderdoor gaan. Na een regen en modder training vorige week is mijn rijbroek van een week oud één en al pluizig (de zitting).
Ligt dit aan de kwaliteit van de broek of kun je toch beter overstappen naar geen leren inzet?
En rijd er iemand met rubber/sticky bum? Ik vraag me af of in combinatie met zand je je zadel niet om zeep helpt.

Kortom wat is nou 'de' rijbroek om mee te crossen?

CaKa

Re: 'De' rijbroek voor SGW trainingen en wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:36

Ik rij cross(trainingen) altijd gewoon met mijn normale rijbroek (kunstlederen zit). Nog nooit problemen gehad. Ik heb geen super dure broeken, gewoon vaak een standaard merk.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:40

Ik rijd meestal met een eurostar of pk met nepleren zit, maar heb geen last van een pluizige broek. Nou is een leren zitvlak net wat minder ideaal als het erg nat wordt omdat het dan gaat trekken, met regen trek ik dan soms een andere broek aan. Maar verder ben ik er juist erg blij mee, ik hou van de grip die je hebt aan de binnenkant van je been :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:42

Ik cross altijd met gewone basic broeken zonder kunstleer oid. Heb al gemerkt dat die vlugger drogen na de waterbak en da's wel leuk als er meerdere paarden te rijden zijn.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 08:47

Ik heb dus gewoon pech gehad met de kwaliteit van het nepleer (HH broek)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:52

Ik rijd altijd met eurostar, en mijn broeken blijven gewoon mooi.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:45

Ik heb een broek van Easy Rider met van die rubber gripstukjes (is de Melita X-grip volgens mij). Rijd m'n trainingen en crossen er alleen nog maar mee. Had hem eigenlijk besteld als wedstrijdbroek maar hij was net een tint te donker voor het mooie. Heb een hekel aan omkleden op SGW maar voor deze broek doe ik het graag ;)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:58

Al jaar en dag met pikeur. Maar dat komt toevallig zo uit. Die rijbroeken passen me gewoon het beste. Maar trainen doe ik gewoon met alle broeken die ik heb om te trainen. Meeste toch wel pikeur maar ook harry's horse en andere "goedkopere" merken doen het gewoon goed ik merk nou niet dat ze harder slijten dan andere.

Rijd al 4 jaar met dezelfde pikeur en die kan nog steeds aan op wedstrijd.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:00

Ik heb een Pikeur met kunstleren zitvlak. Goede grip en die broek ziet er als nieuw uit, terwijl ik em naast de crossen gemiddeld denk ik 4 dagen in de week aan heb. Heb em nu zo'n 4 jaar... andere broeken lubberen al snel uit bij de knieen omdat je zo kort zit en er veel druk op komt te staan, maar deze heeft dat helemaal niet. Nu ik er zo over nadenk moet ik weer eens op zoek naar zo'n broek!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:00

Haha Vera, same here dus :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:00

Ik rij met een broek van equiline, en ik zou nooit nog een andere willen.
Hij zit zo heerlijk! ook steviger door de grip, wel duurder in aankoop maar zeker izjn geld waard!