[SGW] bevesteging Polar Equine FT1 Inzone???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

bevesteging Polar Equine FT1 Inzone???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 10:12

Hallo,

Ik heb net mijn hartsalgmeter binnen gekregen maar in de handleiding staat alleen hoe hij bij dravers bevestigt moet worden maar niet ohz?

Ik had wel dit: http://www.polar.com/be-nl/producten/eq ... or_paarden
gevonden over de hartslag.

Nu wil ik hier graag mee gaan trainen en vroeg mij ook af hoe anderen hiermee trainen?
Gewoon een beetje voor ervaringen omdat ik hier zelf nooit mee getraind heb.

Ik heb nu 1 paard die M eventing loopt en ik wil graag met hem met de hartslagmeter gaan trainen.

Alvast heel erg bedankt.

Mvg,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:35

mistid

Re: bevesteging Polar Equine FT1 Inzone???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:54

Wat Nini_Roosje zegt idd. Ik gebruik overigens glijmiddel van Virbac voor de geleiding ipv water, omdat ik dan alleen maar de tube bij de hand hoef te hebben en het ook goed geleidt. Met water vond ik een heel gedoe, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 18:36

Bedankt voor de hulp! :D

Ik heb hem daarnet eens getest met de dressuurtraining en ik heb massagegel gebruikt en ging prima.
Ben erg tevreden zit totaal niet in de weg en je kunt gewoon makkelijk tijdens het rijden zien wat je paard zijn hartslag is.

Zijn er ook mensen die dit tijdens de wedstrijd (in de cross) ook gebruiken?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:50

Ik gebruik hem regelmatig op SGW. Heb dezelfde als jou en een vuurvretertje onder m'n kont die rustig worden voor watjes vindt en zodra de veterinair eraan komt lopen schiet de hartslag omhoog. Ik kan dus mooi zelf zien op hoeveel hij zit en als dat me goed genoeg is bied ik hem aan. In de cross zelf kijk ik er weinig op, ik heb wel ingesteld dat hij gaat piepen bij een hartslag van 200+ (piept daarop zelden) en ook wanneer de hartslag onder de 80 zit.

joedith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:05

Ik zit er aan te denken om deze hartslagmeter aan te schaffen voor m'n dressuur fries :D.
Gewoon omdat ik het super interessant vind om me hier mee bezig te houden.

Maar nu las ik in een ander topic dat van de Polar hartslagmeters de batterij niet of moeilijk vervangen kan worden?? Is dat bij dit model ook zo, of hebben jullie hier nog geen ervaring mee gehad?