[SGW] Zelf capcover maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaap_2005

Zelf capcover maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 19:16

Beste bokkers,

Ik zou graag zelf cap covers willen maken. Uiteraard zijn deze ook te koop, maar ik wil graag meerdere kleuren, en dan wordt het een beetje een duur grapje om die allemaal te kopen.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ooit zo'n ding zelf gemaakt heeft en wat je ervaring daarmee is.
Welke maten hanteer je? Hoe krijg je hem mooi rond?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt!

vera_pino

Re: Zelf capcover maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:13

Ik heb zelfgemaakte gehad, nagemaakt van een bestaande capcover. Zowel met als zonder hard klepje. Die ik zonder hard klepje had kon ik om het klepje van de cap doen. Later had ik een crosshelm en toen met klepje gedaan.

Nu heb ik over de jaren heen meerdere kleurtjes en modellen.

Hier heb je wel een patroon: http://www.naaipatronen.nl/suitability-8526.html

Denk alleen dat als je de stoffen allemaal nog moet kopen een bestaande in verhouding niet eens duur hoeft te zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:28

neem stof met rek, dat is lastig naaien maar sluit wel mooier aan!

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 12:40

Bedankt voor de tips en het patroon! De stoffen heb ik allemaal al in huis, vandaar dat het me (naast tijd) een redelijk goedkoop project leek. Ik heb net een 'proefmodel' gemaakt maar bij mij ontstond het probleem dat ik de bovenkant niet mooi sluitend kreeg. Daarnaast zit ik nog een beetje te puzzelen met het 'model' voor de klep, mocht er iemand nog tips hebben...