[SGW] Problemen met pony bij start van cross. Wat moet ik doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ratherbe

Problemen met pony bij start van cross. Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 16:36

Hee Allemaal,
Ik ben nu al een tijdje bezig met het rijden van sgw. Maar op een of andere manier gaat de start nooit goed... Mijn pony staat erg rustig te wachten tot hij weg mag in de startbox. Maar al de tijd om is en ik moet starten begint hij te steigeren en probeert hij te keren. Na een paar keer proberen naar de eerste hindernis te drijven lukt het wel en rijd hij de cross zonder problemen. De start is altijd een probleem. Heeft iemand misschien tips wat ik kan doen? _/-\o_ Dit kost me namelijk heel veel tijd en heb ik vaak veel strafpunten door de tijd.

Xxx :)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:15

Niet te vroeg het starthok in gaan. Pas als er nog 1 min te gaan is ga je richting starthok. Vervolgens blijf je daar aan het werk met je paard desnoods in draf maar ook in stap kan je hem bij de les houden. Rijd er een keer doorheen (niet alsof je gaat starten maar gewoon) etc. En als er nog 10 seconden is ga je het hok in en rijd je in een keer door.

Een beetje uitproberen hoe lang je nodig hebt en als het echt erg is mag iemand je paard/pony aan de hand begeleiden tijdens de start

madelene

Re: Problemen met pony bij start van cross. Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:07

als het starthok vlakbij het losrijdterrein is en er is genoeg ruimte, met de ruiters voor je "mee-starten"
vooral bij sgw IJsselstein goed te oefenen