Kan iemand me vertellen wat de max hoogte (breedte) is op een CIC 1* wedstrijden? Zowel van het springparcours als van het crossparcours. En heeft misschien iemand enig idee van inschrijvingsgeld?
De eerste is een reglements vraag, is gelijk aan Z niveau. P Inschrijfgeld rond de 190/250 euro en als het een meerdaagse is ook nog rustig 300 euro stalgeld.
Dus qua inschrijvingsgeld een beetje vergelijkbaar met zen CSI* dan.. Iemand vertelde me dat als je M rijdt, je gelijk een 1* kan starten, maar dat is dan dus niet zo? Ik bedoel wel M in België, want dat is ook nog eens verschillend zeker?
M in België staat gelijk aan Z in Nederland. In Nederland moet je M plus 10 zijn, dan mag je 1* starten! tenzij je eerder hoger hebt gereden! dan gelden er weer andere regels.
En in België? Iemand enig idee of er hier ook voorwaarden zijn voor je 1* mag starten? En mag je met een internationale jumpinglicentie (J15) ook internationaal eventing starten of hoe zit dat juist? Ik zit nog laaang niet zo ver maar ik wil er graag van op de hoogte zijn. Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe!
Tijdfouten tellen inderdaad niet mee maar ben gewoon verbaasd dat je 1 weigering mag hebben. En geloof mij foutloos binnen de tijd crossen is echt wel mogelijk op dit niveau
Maar bedenk net wel dat M in België gelijk staat aan CIC1* dus dan is het een zwaardere eis als in Nederland.
Hier hoef je alleen maar Z start gerechtigd te zijn. Dat is voor de "beginnende" ruiter 10 winstpunten in de M, voor degene die al 2* rijd mag je met M+6 en voor de pro's M+2