[SGW] Bussloo cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

redshadow

Bussloo cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:49

Hallo,
Ik heb al even gezocht maar kon het niet vinden :(
Ik wil namelijk een keer met paard naar Bussloo, ik hoorde dat daar een oefenweide is voor cross,
maar op internet kan ik daar niet zo veel info over vinden, alleen over de ruiterpaden om het meer,
ik had ergens gelezen dat er wel een crossweide o.i.d. is.

Nou aan jullie de vraag, hebben jullie hier ervaring mee? zijn jullie al wel is bij Bussloo geweest?
Waar precies zit dat oefenparcours iets? :) andere tips of info zijn ook welkom :D

groetjes Belle :D

Jenny_S

Re: Bussloo cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:54

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:23

Wij zijn er pas geweest maar vinden het geen aanrader. Gras rond de hindernissen was zo hoog dat springen niet verantwoord was, geen grondlijn voor de paarden en je kan niet zien hoe de bodem is. Waar de bodem wel te zien was, was het net beton. Mijn man wilde een paar sprongetjes doen om te trainen maar heeft het uiteindelijk bij een stapritje gehouden. Ook zijn de parkeerkosten aan de hoge kant. Begrijp dat het bij gehouden wordt door vrijwilligers, mijn indruk op dat moment was dat het laatste onderhoud een tijd geleden voor het laatst was gebeurd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:57

BRT -> SGW

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:59

Ik ging hier eerder altijd heen, lekker springen was altijd heel leuk :)
Er wordt ook een tripalon gehouden in september, daar ga ik ook weer heen! Zeker een aanrader.

redshadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:38

ja ik hoorde ook van de tripalon ja!! lijkt me erg leuk en ga ik zeker doen :D voor mij is het zeker dicht bij en als de hindernissen niet geschikt zijn dan gaan we lekker om het meer heen rijden :3 schijnt ook heel erg mooi te zijn :D maar waarschijnlijk gaat springen wel lukken.

redshadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:44

jenny bedankt voor de link!! :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:19

SusanH schreef:
Wij zijn er pas geweest maar vinden het geen aanrader. Gras rond de hindernissen was zo hoog dat springen niet verantwoord was, geen grondlijn voor de paarden en je kan niet zien hoe de bodem is. Waar de bodem wel te zien was, was het net beton. Mijn man wilde een paar sprongetjes doen om te trainen maar heeft het uiteindelijk bij een stapritje gehouden. Ook zijn de parkeerkosten aan de hoge kant. Begrijp dat het bij gehouden wordt door vrijwilligers, mijn indruk op dat moment was dat het laatste onderhoud een tijd geleden voor het laatst was gebeurd.

Neem aan dat ze het terrein voor de wedstrijd wel veilig maken
Maar wel jammer dat als je er een keer heen wil dat het misschien gevaarlijk kan zijn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 06:32

Wij zijn ook wel erg verwend denk ik hoor. Maar vooral door de hoge begroeiing waardoor je geen grondlijn zag, en de plek van de landing ook niet kon zien vonden wij het niet verantwoord. Maar idd lijkt me dat ze het voor een wedstrijd wel netjes maken.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:42

Al vind ik dat wanneer een terrein openbaar is het altijd bijgehouden moet zijn. Tenminste veilig

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:37

Bussloo word niet goed bijgehouden. Gras word niet vaak gemaaid, afzet en landings plek zijn zeer slecht
Met de tripalon worden deze sprongen niet gebruikt. Maar dan worden en losse hindernissen gebruikt

Terrein moet door omliggende rijverenigingen bijgehouden worden als het goed is maar dat gebeurt weinig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:35

Dat is wel een probleem bij meer verenigingen, vrijwilligers vinden die mee willen helpen. Wel jammer van het terrein want de ligging is mooi.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:12

Jammer inderdaad