Mijn vraag: wat is nou eigenlijk de juiste manier van meegaan op een afsprong of skyjump? Ik zie zo ontzettend veel verschillen in houdingen en methodes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
De vorige keer dat ik een crossles volgde, zijn we veel met afsprongen bezig geweest. Ik moest zitten, achterover leunen en me mee laten voeren. Het ging totaal niet soepel, ik klapte hard in het zadel, zat hiermee mijn paard in de weg en vooral ook mezelf, bleek later. Ik kwam thuis met een hernia
Nu heb ik toch nog eens de filmpjes erop na gekeken en geprobeerd die te vergelijken met andere filmpjes en foto's. Ik denk dat mijn benen het probleem zijn. Ik breng mijn bovenlichaam terug, blijf in het zadel zitten, maar steek op de een of andere manier mijn benen enorm ver naar voren. Op die manier kan ik niet op mijn beugels landen, maar land ik dus op mijn staartbotje wat mijn rug (en peerdlief zijn rug) niet zo prettig vonden.
Op deze screenshots is het goed te zien:

Ik snap niet hoe ik dit voor elkaar krijg, op het eerste shot lijkt het goed te gaan en vervolgens..
Hier ook het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=SIj4VikmrA0
(Dit was overigens de eerste keer crossen, dus ietwat onwennig. Heb helaas geen recenter beeldmateriaal).
Ik ben heel benieuwd naar tips om hier mee aan de slag te gaan! Beeldmateriaal is zeer welkom en discussie over de juiste manier ook, ik ben benieuwd
.