[SGW] Crosshindernissen op Staphorst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Crosshindernissen op Staphorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:23

Hallo bokkers!

Vandaag deed ik mee aan de bosrit met de oefencross op Stal Slager in Staphorst! Nu kwamen we tijdens de bosrit allemaal crosshindernissen tegen die er het hele jaar door staan. Het lijkt me erg leuk om daar eens lekker zelf te oefenen en het is ook hartstikke dichtbij voor mij :)

Er staat helaas geen enkele route op internet waarop aangegeven staat over welke paden de crosshindernissen staan. Ook kan ik ze niet vinden met Google Maps...
Is er iemand die weet waar de hindernissen ongeveer allemaal staan? Zou die alle paden kunnen benoemen/markeren op een kaartje?

Alvast bedankt!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:29

Ik heb er ook vandaag gereden :)
De mooie (nieuwe) crosshindernissen zullen vandaag allemaal weggehaald worden.
De vaste hindernissen zullen blijven staan.
Deze staan allemaal op het pad bij het minutie-depot.
Vanaf daar kan je een klein beetje naar rechts, daar staan de meeste hindernissen.
Als je het zelfde pas helemaal naar links rijd (alsmaar rechtdoor) kom je op een paar andere uit.
Ik kan later wel even voor je kijken of ik wat kan markeren op een kaart voor jou.

Edit; let wel dat veel hindernissen heel slecht (niet) onderhouden zijn.
Vandaar dat er vandaag dan ook wit/rood lint voor hing.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 15:15

Ekeif96 schreef:
Ik heb er ook vandaag gereden :)
De mooie (nieuwe) crosshindernissen zullen vandaag allemaal weggehaald worden.
De vaste hindernissen zullen blijven staan.
Deze staan allemaal op het pad bij het minutie-depot.
Vanaf daar kan je een klein beetje naar rechts, daar staan de meeste hindernissen.
Als je het zelfde pas helemaal naar links rijd (alsmaar rechtdoor) kom je op een paar andere uit.
Ik kan later wel even voor je kijken of ik wat kan markeren op een kaart voor jou.

Edit; let wel dat veel hindernissen heel slecht (niet) onderhouden zijn.
Vandaar dat er vandaag dan ook wit/rood lint voor hing.

Bedankt voor je reactie! Ja ik begreep dat de waterbak er altijd is (maar droogt wel op) en die oxer enzo aan het begin. Alles met hooi en coniferen ed gaat weg, dat begrijp ik. Maar op de bosrit zag ik al dat er best wat te regelen valt met sommige hindernissen waar balkjes van de paal zijn gevallen enzo.

Waar zit het minutie depot? Als je wat zou willen aangeven, heeeel graag :D

Ekeif96

Re: Crosshindernissen op Staphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:29

Die balkjes zijn niet zomaar van de paaltjes gevallen hè, die zijn nu ook aan het verrotten.
Ook is de bodem voor en na de sprongen vaak niet goed.
Het munitie depot zal ik later even voor je googlen.
Maar dat is vanaf het spoor gezien net iets verder dan al die hekken aan ze zijkant van het bos waar je langs reed.
Waar de cross begon, daar rechts van ligt op 40 meter ofzo de weg en daar kan je dus ook parkeren.

JillNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:40

Ik spring daar zelf heel vaak! Superleuk en de pony's vinden het ook leuk. Door het hele bos staan inderdaad hindernissen maar die zijn grotendeels verrot met diepe kuilen enzo erachter, dus meestal hou ik het gewoon bij het SGW terrein ja. Ook daar is de grond om de hindernissen aardig zacht en daar komen ook weer kuilen achter, dus ik zou goed kijken of de hindernissen veilig genoeg zijn! :)