[SGW] Welke crossbeschermers zijn zachter dan Dalmar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Welke crossbeschermers zijn zachter dan Dalmar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 10:27

Heb nu een set Dalmars maar paard krijgt er drukplekken van op haar benen.

Welke zijn zachter en het liefst voor en achterbenen set onder de 150 euro

suikermeisje

Re: Welke crossbeschermers zijn zachter dan Dalmar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:19

PE's
allesvooreventing.nl heeft ze

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:08

Bijna alle crossbeschermers zijn zachter dan Dalmar.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:25

Ik heb van die kentucky kousen eronder. Super fijn, omdat ik toch graag de dalmar wilde.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 17:26

Franciska15 schreef:
Ik heb van die kentucky kousen eronder. Super fijn, omdat ik toch graag de dalmar wilde.

Wat zijn dat?

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:54

De kentucky tendon grip. Lijkt op verbanf. Kun je zelf op maat knippen. Staat ook wel een filmpje op youtube als je kentucky tendon grip intikt. Voorkomt ook dat er vuilen troep tussenkomt en houdt de benen dun. Na de cross kun je er koelelementen in doen im te koelen! Ideaal!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:02

Maar de nieuwe dalmars zijn toch ook zachter? ik heb ze vorig jaar in Fontainebleau in handen gehad en toen was de binnenkant een soort schuim/foam achtig. Ik heb ze nog van leer en aan de binnenkant stof, die waren hard. Gebruik ze ook niet meer omdat ze het geld niet waard zijn, platen breken me te snel en klittenband is ook van bar slechtte kwaliteit.

Ben heel gelukkig met mijn kentucky's die zijn het geld dubbel en dwars waard. Heb ze van de eerste lichting en gebruik ze nog steeds dat is alweer een aantal jaar geleden. En voor mijn pony heb ik in 2012 voor voor lederen Sabre gekocht omdat deze wel om de kogel zitten en het leer minder hard slijt dan stof ( hij strijkt heel erg) en achter kentucky's en die heeft mijn schimmel nu altijd om.

Beide merken zit geen vaste plaat in, en de kentucky's zit wel een materiaal in wat stijf word bij een tik waardoor de klap dus ook opgevangen word en verdeeld over de hele beschermer. Geen gebroken platen meer en minder puntbelasting ideaal!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 19:04

Ik doe alleen trainingen/tripalons/oefencrossen maar wil m'n paard toch goed beschermen maar liever niet meer dan 150 euro uitgeven.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:07

Dan zou ik voor de PE's gaan, zijn een heel goed alternatief verkrijgbaar bij eventingshop.nl en in de maten XS t/m L geloof ik

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:21

Ik heb helaas hetzelfde met de dalmars. Alle 4 de benen drukplekken, en op de achterbenen zelfs drukplekken op de pees :(. Gelukkig blijkt dit volgens de dierenarts in de huid te zitten, maar toch.

Mij zijn de beschermers van style geadviseerd omdat deze gel vulling zouden hebben en hierdoor zachter zijn.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:24

Ik ben geen grote fan van dalmarts, wel de achtergetten, maar niet deze vanvoor, deze zitten nooit zoals ik het wil.

Ik heb nu Style, die beginnen nu toch wel te slijten, maar eerder van in de wasmachine te zitten dan van het dragen. Ben nog aan het twijfelen welke ik dan zou kopen. Weer Style of ook Kentucky.

taigaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:30

Interessant! Ik volg even :o

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:34

madelein schreef:
Ik heb helaas hetzelfde met de dalmars. Alle 4 de benen drukplekken, en op de achterbenen zelfs drukplekken op de pees :(. Gelukkig blijkt dit volgens de dierenarts in de huid te zitten, maar toch.

Mij zijn de beschermers van style geadviseerd omdat deze gel vulling zouden hebben en hierdoor zachter zijn.

Style hebben een 'slintervaste' plaat (voorgetten aan de achterkant en aan de achterbenen op de voorkant) de rest is een soort schuimvulling die idd wel zacht is.

Heb net even gezocht naar Kentucky maar die vallen sowieso al af voor mn paard. Ze hebben kentucky alleen in Full en ik heb nu pony voorgetten en cob achtergetten voor mijn kleine paard :+.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:14

PrietPraat dat kan nog wel eens meevallen hoor.

Kentucky full past bij mij bij zowel mijn grote paarden als bij mijn kleine paard waarbij de Full peesbeschermers van BR te groot zijn.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:38

Ik zag dat new styles in de aanbieding zijn bij canter en agradi heeft ook korting. Je heb ook beschermers van micheal jung bij kramer en die zijn prijstechnisch zeer interessant. Pasvorm en kwaliteit ben ik niet mee bekend maar ik heb het idee dat jung zijn naam niet verbindt aan rommel

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 05:08

Agradi heeft toch alleen Dalmar?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 08:10

suikermeisje schreef:
PE's
allesvooreventing.nl heeft ze

Deze heb ik net besteld *\o/*

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 10:59

Heb ze binnen en gepast! Ze voelen echt veel zachter dan Dalmar, maar nu ben ik zo'n muts, beschermen ze dan ook minder?

De service van allesvooreventing is echt top trouwens, super snel en vriendelijk!