[SGW] DIY (cross)hindernissen maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Herlinde98

DIY (cross)hindernissen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:24

Hee bokkers,
Ik ben al weer een tijdje bezig met oefencrosses en oefen thuis ook wat met mijn boomstam :D
Maar ik wil toch wat meer oefenen en het leek mij leuk om op de een of andere (simpele) manier zelf hindernissen te gaan maken.
Is er iemand die wat ideeën heeft?
Of is er misschien een cross parcous/wei in de buurt van Hellendoorn waar je heen kan?
Ik had al wel wat gezien op youtube met autobanden maar ik heb geen idee waar ik die (gratis) vandaan kan halen..
En nu we toch bezig zijn, heeft iemand ervaring maken met een op en af sprong?
Er waren al wel wat topics maar ik heb niet echt gevonden wat ik zocht, en ik weet ook niet precies of het hier goed staat.. Sorry alvast :/

Greetss Herlinde

Ibonn

Re: DIY (cross)hindernissen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:31

Er zijn niet voor niets speciale crossterreinen en opleidingen voor crossbouwers .....

Crosshindernissen maken zonder kennis van zaken kan gevaarlijk zijn. Echte crosshindernissen zijn gemaakt om het gewicht ve paard te dragen als die er op afzet, kunnenn niet omvallen en meerollen om maar even wat te noemen. Dus spaar je geld en neem af en toe een training bij een goede trainer op een veilig terrein.

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 14:38

Dat begrijp ik wel @Ibonn . Maar op oefencrosses kom ik ook genoeg autobanden en en verplaatsbare bloembakken tegen waar je over springt, ik bedoel meer hoe ik daar een goedkoop alternatief voor kan vinden door ze zelf te maken..

Nora_nora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:27

Het is natuurlijk een hartstikke leuk idee om zelf hindernissen te maken, maar het is toch wel wat riskant. Let er op dat de hindernissen goed vast staan en er niks mee kan rollen e.d.
Evt. oude autobanden kun je wel eens bij een garage vragen. En met stropakjes kun je ook lage sprongen oefenen. Als je er 1 gebruikt kun je mooi een 'smalletje' oefenen.....

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 18:29

Ja dankjewel @Noran_nora !