Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 15:20

Morgen terug les met Cas bij Willy, hopelijk kan ik met een fijn gevoel terugkomen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:15

Ik duim alvast!


Wat wordt de volgende cross bij jullie? Morgen spreek ik de DA wanneer ik de supplementen haal. Hoe ik best m'n paard in het werk steek. Maar dat gaat geen probleem zijn, vandaag aan de longe goed vooruit! :D 'k Wil 'm niet te lang stil zetten, vorige week ook maar 1 keer gelongeerd. Hopelijk kan ik morgen een kort ritje maken!
Maar 't plan wordt normaal occ Waregem eind maart. Eerst horen wat de DA zegt. :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:40

Ik ook morgen terug springles, en zondag onze eerste jumping, ben benieuwd, tis 6 maand geleden :). Vandaag was ze wel een klier, twas lang geleden, heb teveel geboft :+.

Hoe is het nog met Willy?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:46

Volgend weekend is het voor ons die dressuur in Geves(?) en dan gaan we naar Overpelt.

Willy is morgen pas. Vandaag wel terug gereden. Blits super braaf natuurlijk cas ook, alleen in de keertwending een beetje protest. Maar wel goed op te lossen.

Alvast veel succes op jumoing!

Ik las dat in Gave.re ook 1/2 gevallen waren van Rhino, is dat niet bij jullie in de buurt? In Baarle was er ook een waarschuwing want er waren ergens in Nederland ook nieuwe gevallen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:49

Oei? Nog niet gelezen. Gavere is idd dicht bij en binnen enkele weken is er cross daar!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 22:51


PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:01

Aya mr das nie echt erg.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 23:05

Nee is ook. Vind dat ze er nu veel meer drama van maken dan dat het eigenlijk is.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:20

Idd! Shuddy kan da evengoe gehad hebben, hij heeft met verkoudheid en snotneus gezeten. Maar allemaal weg nu normaal. :)

Ik ga ook nr Gavere! Maar geen paniek ofzo bij mij. ;)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:23

ik ga naar chaam 22 maart

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:31

Antonius, zag net op de uitslagen van heusden dat het precies wel heel erg lange cross was (meer dan 8 min :oo?). De kleine cross moet ook behoorlijk pittig gestaan hebben, er zijn gigantisch veel weigeringen genoteerd precies :+.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:46

De afstanden waren aardig aan de maat, en dan misschien slechtere ondergrond die extra tijd geëist hebben?
Op het plan van het parcours stond er trouwens een gedeelte aangeduid als "verplicht drafgedeelte" als onderdeel van het traject. Dat zal ook wel invloed gehad hebben?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:58

Heb eens gekeken zie het idd staan maar cross was ook +/-3500 m, dat is heel lang. Best dat ik niet mee gereden heb, voor een eerste cross is da veel te lang. Zelfs nationaal zijn ze voor de M zelden 3500 meter.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:04

Ik vind 2800 (?) voor initiatie ook al aardig aan de maat. Nou heb ik geen idee welke afstand andere initiatie- en oefencrossen op B-niveau zijn, maar dat leek me toch niet mis.

Edit; al is een korte afstand maar immens veel hindernissen kort op elkaar ook niet ideaal vermoed ik.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:12

De meeste kleine crossen zoals occ60 zij tussen de 1500-2500 meter. En ook minder hindernissen.

Occ 80 (zoal de kleine cross) is meestal max 2800. B of occ90 kan wel al eens 3000 meter zijn. G'enk is wss de langste cross die er is voor de B.

Ik vind voor zo kleine crossjes moet da nie te lang zijn, tmoet voor de paarden fijne ervaring zijn en als ze bekaf toekomen aan de finish lijkt mij da al geen fijne ervaring voor het paard :Y). En het hoeft bij kortere afstand zeker niet volgestouwd te zijn met hindernissen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:25

Dus dan was deze initiatie eigenlijk aardig aan de maat als ik het zo lees. Iemand waarmee ik in de klas zat tot vorig jaar heeft meegedaan, denk dat ze 3e is geworden.

17 april kan ik wss toch brevetafname meedoen. Instructie raadt ook aan om het springgedeelte gewoon te proberen, voor hetzelfde geld lukt het prima. Dan kan ik gelijk een licentie aanvragen en tegen de zomer een paar occ's 60cm starten *\o/*

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:28

Waar staan die uitslagen? 'k Wil t ook wel eens zien! En idd klinkt wel lange cross! Zelfs galoptraining zonder sprongen vindk die afstand lang genoeg. Heel soms doe ik langere maar dat is omdat paard het helemaal te gek vindt en dat heel goed aankan als hij conditioneel in orde is. Occ w.aregem idd 1500m zeker goed! En Shuddy kan da gemakkelijk aan. :) das bijna 3 toertjes op galopbaan bij ons en kdoe meestal dubbele. Maar nu niet meer ma zeker goed om te starten ene van 1500m :) vanmorgen licentie en verzekering in orde gemaakt. Vnvnd weet ik of datk groen licht heb van DA voor de cross :) volgende week eens nr r.uitersweelde voor crossgetten. Het nadert onze eerste cross officieel! :D :D ik heb er zooo lang naar uitgekeken! En paard heeft geen koliek meer gehad sinds begin december, en zn bloed zou snel in orde komen met die supplementen datk vanavond ga halen! :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:10


Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:34

Al enkele dagen niet meer gereageerd, even heel drukke periode maar hopelijk iets heel mooi in vooruitzicht, maar later meer daarover (hopelijk, als het doorgaat) :D

Heusden was idd zeer lang, had het gezegd hé. Oorspronkelijk was de kleine cross zelfs nog een lus langer, maar toen ze mijn mening over het parcours/hindernissen vroegen heb ik er toch doorgeduwd voor een kortere afstand, maar was inderdaad nog steeds (te) lang. Ik heb zelf niet gereden, ben ook niet gaan kijken, maar ik hoorde dat zeker in de kleine cross iedereen bekaf toekwam en er werden véél weigeringen genoteerd op het aankomstplein (paarden doodop en nog enkele kijkerige hindernissen...).

Voor de startende crossers onder ons, dit is zeker niet de norm of standaard, maar de voorzitter van het crosscomité voor wie het niet hoog/breed/lang/zwaar genoeg kan zijn... Goeie bedoelingen hoor, daar niet van.

Het verplichte drafstuk was omdat ze een stuk over asfalt moesten.

De grond viel al bij al nog mee, ttz de week ervoor was er vrije training en de hindernissen die ze nog wat konden verzetten, hebben ze verzet dus die hadden 'nieuwe bodem'. De hindernissen die vast stonden, daar was de grond wel bij momenten zwaar, niet onoverkomelijk, maar in combi met de afstand, zeker ook de technischere kant van de hindernissen en de hoogte, was voor veel paarden net wat teveel van het goede. Het is ook de 1e cross voor velen van het seizoen, en na de winter staan de meeste paarden nog niet in topconditie.


Hanne: welke crossgetten ga je kopen?

Daaphh: niet leuk dat Cas toch weer een terugval had. Chapeau dat je niet opgeeft, maar zorg dat je je plezier er niet in verliest hé. Het is hobby, het moet leuk (en veilig) blijven.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:21

Voor een 1e cross, en dan vooral initiatie, is het al bij al inderdaad wel een klepper van formaat geweest. Zijn er niet veel mensen die die initiatie en kleine cross ook meedoen voor de fun, maar die verder niet tot amper cross rijden? Ik begon me al zorgen te maken, als ik galopwerk ga doen is de afstand dus vaak zo'n 2000m tot 2500m (soms korter als het pad echt slecht ligt, of teveel andere aanwezigen in de vorm van fietsers, voetgangers...) en goh ja, Icaro kan het aan, maar als daar dan nog hindernissen bijkomen en de grond is wat zwaar, dan is dat inderdaad toch al een aardige inspanning.

Goed om te horen dat dat op officiële crossen dus een stuk minder lang is. Stonden er nu geen 17 hindernissen? Tegenwoordig kom ik op jumpings ook al wel eens een parcours tegen met 14 tot zelfs 16 combinaties, is toch ook al de moeite.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:56

Ik heb liever minder hindernissen als de cross niet lang is, kan dan meer nadenken. :P Deurle is al met rood aangekruist! Kvond het heel fijn rijden daar op eventingstage. Occ 80 of nationaal B als hij ervoor al goed gelopen heeft op de andere crossen. Maar die trakhener daar voor de B vindk nog breed. :+ is er alternatief daarop?

Van crossgetten momenteel prolite op het oog. Maar heb van PE nog goeie ervaringen gehoord. Zien wat dat er in de winkel ligt en niet het duurste pakken hehe :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 17:05

Jaa daar is een alternatief op :D

Les ging wel goed, cas was wel weer een beetje stout, maar kreeg het goed opgelost. Vrijdag weer les en dan pak ik blits ook mee en S.arah komt ook mee en dan rijdt zij haar paarden ook daar, dus extra veel prikkels voor hem :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:13

Ah perfect! :D eigenlijk zie ik wel hoe hij ervoor loopt, want als hij wilt stoppen enzo, ga ik op veilig spelen hehe :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 17:29

Alle, dat was vorig jaar toch, dus zal dit jaar wel hetzelfde zijn :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:33

Ik hoop t haha :D zijn er eigenlijk trakheners in bepaalde occ? Datk toch keer lager kan springen ofzo :P