Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:31

Shuddy is een mannetje hihi :D

CK is 340 en moest onder 160.

Oliefanter
Berichten: 440
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Bennekom

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:35

Oei, mijn excuses! ;-) heb zelf enkel merrie, dus spreek altijd automatisch in vrouwelijk!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:38

En icaro heeft het gepresteerd om een ijzer vooraan af te trappen. Dag buitenrit morgen. We vinden alleen het ijzer niet terug, hoewel het in stal of in de piste moet liggen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:59

Canch vandaag ook ijzer af! Mr smid komt morgen, wel iemand Anders, mijn smid kon niet komen komende twee weken. Voor het eerst in Canch haar leven een andere smid, heb er wel stress voor :o. Best dat ik dus niet moet gaan crossen morgen.

Veel plezier en succes Daphne en Lene in BN!!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:45

Ohh wat vervelend! Hier vrijdag ook een ijzer af, maar kon gelukkig de dag zelf al weer terug gezet worden.
Daarstraks nog een goede les gehad bij Willy. Geeft me toch vertrouwen om te starten morgen!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:35

Veel succes morgen!!!!! :D Hopelijk foto- en/of filmmateriaal zodat we mee kunnen genieten! ^^

Steph1989
Berichten: 884
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:48

Succes morgen! Zalig weer vandaag! H
Alleen minder zalig nieuws... heb vorige zomer de moeder van mn 5 en 6j weggegeven aan een DA die haar als pleegmerrie zou gebruiken. Die heeft zon 20 merries staan. Nu had ze effectief een veulen aangenomen, we zijn toen nog gaan kijken en al. Dan is ze met dat veulen naar de eigenaar van dat veulen gegaan. Ze was pas terug in november en toen kreeg ik het bericht dat alles goed ging met haar, alleen dat haar staart was afgebeten en dat ze wat mager stond. Ik dacht toen nog, och ze zal wat te veel hebben moeten binnen staan want daar kan ze zowiezo niet goed tegen... nu was ik er eindelijk eens geraakt om haar te gaan bezoeken. Ik viel achterover. Ze zag eruit om gaia te bellen. Vel over been. Verder leek ze wel gezond maar ze lijkt daar duidelijk niet op haar gemak want op die 3 maanden is ze echt nog steeds graatmager. Die eigenaar van dat veulen moet haar gewoon gedurende maanden amper eten hebben gegeven. Hij heeft haar gewoon terug afgedropt in verschrikkelijke toestand. Ik dacht dat ze haar oude dag zo nog nuttig kon vullen maar heb zo een spijt! Ik voel me zo schuldig dat ik haar dat nog heb aangedaan :(. Ik heb thuis al 5 paarden die mijn mama door de week alleen moet verzorgen, heb maar 4 stallen en geen budget er continu 1 of 2 op pension te zetten, maar twijfel serieus om ervoor te vechten ze terug te kunnen halen! Eigendom is overgegaan op die DA, maar die leek ook wel niet happy met de situatie... wat zouden jullie doen? Ik voel me zo rot...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:19

Als het paard er echt zo slecht aan toe is zou ik zeker verhaal gaan halen. Je krijgt een pleegmerrie mee, dan zorg je daar goed voor lijkt me. Die ga je niet gebruiken als gratis melkbar, laten leegzuigen en dan dumpen als een lege waterzak. Dat de DA niet direct iets doet heeft misschien te maken met zijn eigen zaak, als die veulen-eigenaar dingen gaat rondstrooien kan hij cliënteel verliezen. Voor hen ligt dat misschien gevoeliger, of ze weten gewoon niet hoe ze er juist mee moeten beginnen.

Of was er geen contract en is het woord tegen woord?

Gisteren de smid gebeld, Icaro heeft intussen alweer een nieuwe schoen :D Helaas kreeg ik wel de opmerking "en volgende week sta ik hier voor zijne andere voet waar het afligt". Kijk, ik heb ijzers met vijsgaten gevraagd, hij gaf aan dat het heel moeilijk zou worden maar wou absoluut proberen, al gaf ik aan dat een gewoon ijzertje dan ook wel mocht. Dan had ik me daar graag op aangepast, hoofddoel was niet alleen cross kunnen rijden maar ook vooral terug de velden in en op buitenrit!
Dus ga beetje afwachten. In ieder geval is het hier stralend weer, kerel is heel happy en die mag vandaag zijn energie kwijt in een mooie wandeling vanmiddag :)

Steph1989
Berichten: 884
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:41

Het weer is idd super! Heb er hier ook een die altijd een ijzer kwijt was! Springschoenen aandoen (ook op de wei) helpt bij hem wel!

Ja, de DA kan er idd weinig aan doen hoor... ik ben ondertussen met de DA wel overeengekomen dat ze terug mag komen naar ons. Ben zo blij, ik zie echt de hele tijd dat beeld voor me. Het was zo'n mooie volle ronde merrie en nu echt een wandelend skelet. Alles is zo diep ingevallen echt verschrikkelijk. Ik wil haar gewoon het risico niet laten lopen dat ze dat nog eens meemaakt. Op haar 20e overleeft ze het volgens mij geen 2 keer... sommige mensen... je snapt gewoon niet dat ze paarden houden (laat staan nog fokken ook).

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:23

Hmm :( das is idd erg :(! Moet zeggen de oude fokmerrie is bij haar laatste veulen ook fel vermagerd. Maar eens het veulen was afgespeend is die weer helemaal terug op gewicht gekomen. Mr idd, ze kunnen nog geen paard onderhouden en ze willen dan beginnen met veulens op te voeden. Sommige mensen :n.

Canch heeft nieuw ijzertje ook. Smid deed goed zijn best, hij was wel beetje nerveus, hij was vaak bezig over mijn smid, heb de indruk dat het zijn grote voorbeeld is :D.

Hoe was het in BN?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 21:55

Voor mij was Baarle niet goed.
Springparcours, was een beetje te hoog voor ons. Niet zo mooi rondgereden en het vertrouwen dat we nog hadden was heel diep gedaald. Toch mijn moed bij elkaar genomen en gestart. Het ging opzich wel goed, de hindernissen waren totaal geen probleem voor hem. al moet hij wel nog door de hagen leren springen . alleen was hij weer zo naar de andere paarden, maar toch kreeg ik hem goed gereden, al gaf het rondje me nog steeds een heel slecht gevoel. Zo slecht zelfs dat ik niet meer met blits wou starten, het ging me echt niet af en dacht dat ik alleen maar dingen fout zou gaan doen en hem onzeker zou maken. Gelukkig wou Dirk wel met hem rijden, ging heel goed ( wat ik ook verwacht van Blits, hij kijkt echt nergens op, maar ondanks dat was mijn ronde met cas me zo onzeker gemaakt...

Hoop het snel achter me te kunnen laten en terug met vertrouwen te kunnen rijden, want het zit me best wel zwaar...

Baarle was trouwens wel heel mooi en goed georganiseerd

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:31

Jammer Daphne, stom dat je er geen goed gevoel aan over hield. Welke route heb je gereden, de zwarte? Die vond ik wel echt heavy. Respect :o Jammer eigenlijk dat je niet eerst rustig met Blits kon rondrijden, had je ms wat meer vertrouwen gegeven.

Hier ook niet de schoonheidsprijs gehaald met het springparcours, maar hij sprong op zich wel foutloos rond, wat ook nog wel anders geweest is :P In de startbox was hij al helemaal hyper, terwijl het normaal echt niet het type is die super druk is. Hij kende het spelletje precies nog wel. Ik heb de route bruin (70?) en blauw (B) een beetje met elkaar gecombineerd, en eigenlijk alles vrij vlot kunnen springen. Had een beetje schrik omdat het de eerste crosshindernissen sinds september waren, maar dat zat vooral tussen mijn eigen oren. Vooral heel blij met de watercombinatie (boom - water - boom uitsprong) en de afsprong combi (opsprong - 1 galoppas afsprong 1 galoppas boom) en nog ergens een behoorlijke haag, smal blauw vatje en huisje ook uit de blauwe route :) Vooral heerlijk met dit weer! Dus ik kijk al helemaal uit naar Gavere *\o/*

En aangezien ik het nog niet vermeld had: superfoto's Antonius van in Minderhout! Inderdaad dikke sprongen, hij zal zijn lesje we geleerd hebben na de indoorcross ;)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 22:33

Afbeelding

Afbeelding
Trakehner

Afbeelding

Afbeelding


Enkele foto's
ik heb de zwarte/Groen(?)blauwe gecombineerd.
Ik vond het springparcours bij ons trouwens best aan de maat staan

duuk15
Berichten: 8
Geregistreerd: 25-03-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:59

Vandaag ook naar Baarle geweest.
Springen ging minder, cross wel oke
Net ingeschreven voor sgw overpelt A
Kan nergens vinden wat de hoogte van het parcour voor klasse A is, weet iemand dat?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 03:08

70-80 geloof ik.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:39

oei daphe, ik zag je filmpje op instagram en da stond idd wel erg hoog, dat was toch de 95 dat je reed? tstaat lijk 110 :=. Snal je wel volledig dat je durf en motiviatie weg was voor met blitz :(. Mss moet je dirk eens met cas laten crossen?

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:53

Zijn dat foto's die iemand die met jou mee was gemaakt heeft Daphne? Ik hoop dat er ergens foto's opduiken in elk geval :p zag sowieso iemand (victor K?) aan de huisjes. Heb zelf wel een filmpje, maar krijg het om de één of andere reden alleen maar in hele slechte kwaliteit op de computer. Ik dacht dat Daphne zei dat ze 105 reed met Cas, dus dat kan dan wel kloppen. Hindernissen stonden in elk geval niet onder de maat die opgegeven was… :(:)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:02

Jaa foto's van iemand die vr ons daarwas. Ik heb ook nog wel een video, zal straks eens kijken.

Ik deed inderdaad de 105 mee. Normaal springen we ook een parcours van 1m mee dus dacht dat die 5cm geen probleem zouden geven. Maar denk omdat ik vaak eerst de 90 start en dan de 1m pas het niet zo opvalt de hoogte. Maar alle hindernissen stondenbtoch wel Dik vond ik

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:58

ja vond ik ook...en lag het nou aan mij maar waren de afstanden tussen 1-2-3 en 4-5 nou te groot?..ik kon geen fatsoenlijke galopsprong aanhouden, ik ben dan ook voor 3 en voor 5 weggedraaid...ik kreeg het niet geregeld. en voor de trippel heb ik ook 2x aangereden omdat ik de eerste keer qua afstand niet uitkwam, en geen zin had om daar te overspringen.
verder in het crossparcours ging hij ook fijn, alleen de smalletjes die gingen niet...ach ..als dat het enigste is...3 smalletjes achter mekaar...vond het wel erg moeilijk hoor...
de rest deed hij alles super op de hoogste cross-sprongen...op de 2 puntjes deed hij mij zelfs helpen door gewoon zelf aan te trekken...love my horse <3

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 15:04

Het lag ook een beetje dat het terrein , van 123 was het naar onder, 45 was dan weer beetje bergop.
Tussen 1 en 2 heb ik hem ook een volte gereden. 4 vond ik ook moeilijk aan te rijden door zo kort te draaien. Tripple had ik problemen mee omdat daar ook de uitgang/ingang was. Hele slechte sprong daar...

Heb een kleine video van Baarle, zal hem zodadelijk eens op pc zetten moet een beetje knippen want er zit veel lucht/bomen/grond bij hihi

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:02



Baarle, staat niet alles in omdat ook niet alles goed gefilmd is. Rond 1.40 waar hij zo naar de trailer toetrekt , zie je duidelijk dat hij weet waar wij staan :p Ik doe ook af en toe mijn handen omhoog tijdens zijn protest, maar dat is zodat hij niet zijne kop tussen de benen kan steken en me volledig uit hetzadel trekt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:21

Pfoe, dat je daar zoveel geduld mee kan hebben, hij houdt zich echt niet in om te proberen tegenwerken zeg. Hij bokt of steigert niet hoog, uiteindelijk krijg je hem er altijd wel doorheen maar ik begrijp heel goed dat je momenten hebt dat je er de brui aan wil geven.
Wanneer hij de aandacht erbij heeft doet hij het wel netjes, heeft ruimte over en prima beheersing.

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:28

Dat lijkt mij inderdaad ook niet makkelijk om die te rijden. Misschien inderdaad eerst eens iemand anders laten mee rijden en jij terug meer vertrouwen op doen met Blits?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 00:55

Cas is inderdaad een heel wisselvallig paard. Het moment dat hij zijn aandacht erbij heeft, top paard, uiteindelijk ook super braaf. Maar het moment dat hij zegt nee het is genoeg, is het ook genoeg. Nu krijg ik het inderdaad al goed opgelost maar dat is al anders geweest.

Andere ruiter heb ik al aangedacht maar denk dat als ik dan terug rij, hij ook wel weet dat ik het weer ben dus wil het nog even zelf proberen. Ben ook niet de meest getalenteerde ruiter dus de juiste weg vinden zal nog wel even duren.
Fotos van Victor staan trouwens op zijn Facebook

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:24

Hij doet idd heel gemakkelijk de hindernissen maar ertussen is het gene kadoo :(! Dat gaat er wel uitgaan, maar gewoon met tijd en blijven doorzetten...