Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:12

Openingspost is bijna zo goed als af! ;) Van 9 personen heb ik al doelen/dromen gekregen! De andere mogen nog steeds sturen. :D
Als je geen grote dromen hebt, mogen het ook op korte termijn zijn. Sommige hebben beide gecombineerd. ;)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 17:01

Ik stuur u vanavond!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:55

Even een ego-berichtje: wij hebben voor het eerst een parcours van 80cm gesprongen en Luxor sprong suuuupergoed! :D eigenlijk was ik ingeschreven in de 70 maar stond zéker hoger gebouwd. Leuk verjaardagscadeau! :D

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:59

Proficiat hanne, zowel met de verjaardag als het parcours!

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:02

Goed bezig, Hanne!

Hier was oefenjumping ook een succes :) Twenty rustig rond in 95cm en Julie haar tweede parcours 105cm was ook top :) Eerste parcours was euh een drama :+
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:14

Proficiat dames!

En ik ben mijn zadel gaan ophalen, straks gelijk testrijden :):) helaas alleen dressuumatig, voor springles ligt de piste veel te slecht met de regen van de voorbije dagen. Het is zwaarder dan mijn prestige maar zulk boterzacht leer, mooi onderhouden ook, ik kijk er helemaal naar uit :))

De verkoper is R*uyssen uit Dentergem. Hun zaak stopt ermee. Ze hebben nog zadels te koop, zowel dressuur als springen maar de maten en prijzen weet ik niet. Op zaterdag en maandag zijn ze nog gewoon open, anders is het op afspraak. Je mag het zadel altijd eerst een aantal dagen proberen, kan ook aangepast worden op je paard. Dus wie nog spullen zoekt... misschien zijn er nog mooie buitenkansjes.

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:24

Stoppen ze volledig met alles? Ben op zoek naar een nieuwe tok, dus als ze stoppen doen ze daar misschien ook uitverkoop van?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:36

Proficiat hanne!
Ruyssen is al een tijdje bezig met de uitverkoop van hun zaak. Heb daar al mooie koopjes gedaan :-).

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:37

Dankjewel!

Ziet er goed uit Laurievc!

Ik ben zelf niet zo ervaren in het springen. Er is zeker veel werk aan de ruiter, want Luxor doet het momenteel wat beter dan mij. :+ Maar hij was echt fanatiek! Normaal is dat een redelijk chille. Maar inrijden was het echt zo beetje aanzetten soms. :o En beetje dom doen na de sprong haha.
Het parcours zelf toen ik naar binnen ging, had ik eerlijk gezegd wel schrik. Stond wel dik gebouwd voor 'maar' 70 cm te zijn. ('t was zeker 80) En als ik Luxor zijn overschotjes erbij reken, dan kom je wel hoger uit dan 70 cm. :+ Mijn vorig paard sprong nooit te hoog. Dus was 80cm wel chill. :P + onder de sprongen stonden hekjes, ook de topjumps (waar meerdere paarden nog wel eens op zouden durven stoppen) zaten erin op de eerste van de dubbel. Hij deed het zowaar en was echt niet bang. :D Soms met mijn tong moeten klikken voor die ene push en hielp gemakkelijk. :j 'k Ben trots op hem, eerste parcours dat hij het spelletje echt snapt én het leuk vindt! :D Laatst in november was hij nog enorm kijkerig en zo in draf vallen enzo. En ook ja dit was eerste keer parcours van die hoogte en dat hij het zo goed deed, maakt het nog meer af! :j

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:52

Soms is wat bedenktijd genoeg om het kwartje te laten vallen. Fijn dat hij er plezier in heeft! Hij leert vanzelf wel dat overspringen niet altijd nodig is.

Yep, de zaak stopt ermee. Had daar nog niks van gehoord dus was toch wel een verrassing toen ik dat bord met "handelszaak te koop" zag staan. Nuja, beter voor mijn portemonnee natuurlijk :P
Het zadel zit zalig, voel me er veilig en zeker op. Kan er dressuurmatig fijn mee rondsturen. Icaro liep er na het inrijden ook heel fijn onder. Enig minpunt: het klappert -O- ga straks naar de zadelmaker om de opties te bekijken. Volgens mij is het op te lossen met de boom voorin iets te vernauwen en mss tijdelijk een wolletje. Hij staat nu niet in het werk en is op de schoft best wel spieren kwijt.
Volgens mij is het niet onoverkomelijk, dus nog even blijven hopen dat het in orde komt.
Heb foto's gemaakt van alle kanten zodat hij het kan bekijken. Ik heb proeftijd dus als het echt niet doenbaar is kan het gewoon terug.

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:29

Super gedaan, Laurie en Hanne! +:)+

Hier sinds donderdag ook een nieuw dressuurzadel. Heb een stuk of 10 zadels gepast, maar het is uiteindelijk een Bates Innova Monoflap geworden. Zei altijd dat ik nooit een Bates zou kopen, maar deze lag echt als gegoten en zat eig ook heel fijn, dus... :):)
Als de piste nu nog wat wil opdrogen kunnen we rustig terug richting de M1 beginnen trainen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:28

Proficiat met de nieuwe zadels!

Ruys.sen staat al sinds deze zomer in uitverkoop. Heb er toen nog heel goedkoop een rijbroek gekocht en lederen halster. Het zal nu wel bijna leeg zijn zeker?

Varekaj, had je vandaag uw eerste cursus dag voor jury?

Hanne,dat komt helemaal goed +:)+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:18

Ik heb me uiteindelijk niet ingeschreven PP. Ergens vind ik het jammer, maar als ik dat optel met alles wat ik al op de planning had zou ik mijn vriend amper nog zien. En die is nu al veel minder thuis ivm gezever op zijn werk met de uurroosters en verlofdagen...

Het zadel is een njet geworden. Het drukt vooraan en kantelt. Bij de zadelmaker een nieuwe ernaast gelegd in dezelfde maat/model en het scheelt zowat 2cm in breedte! Echt, immens verschil terwijl het hetzelfde zou moeten zijn. Hij acht het zeer onwaarschijnlijk dat dat aangepast kan worden. Dus het gaat terug naar afzender, helaas.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:53

Wat jammer Varekaj! Mr om idd een investering te doen voor iets dat niet past. Spijtig wel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:37

Vandaag even getest maar hij is zelfs te breed voor mijn tinker. Daar springt het ook op rond naar alle kanten en schuift opzij. Jammer maar helaas, dan spaar ik even door.
En dan gaat dit budget al gewoon naar mijn reis naar Lapland in juni :D Dan is dat stuk al in orde voor dit jaar.

Ben een buitenrit gaan doen met een vriendin. 15km in het zonnetje en nieuwe paden leren kennen. Wel paar keer spoken gezien onderweg maar al bij al goed kunnen oplossen.
Was wel koud, vingers en tenen bevroren. Nu lekker in een fleece onesie pizza maken. Toch een voordeel als de vent niet thuis is :))

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:46

Jammer varekaj :( je zal wel nog iets tegenkomen. Ik wil gerust ook eens informeren bij die dame hoor.

Ik ben vandaag op jumping geweest. Ik had 2 redelijk goeie parcours naar mijn gevoel. Wel 2 keer dezelfde afstandsfout gemaakt op dezelfde lijn. Baalde ik echt van toen ik het 2de keer weer deed. 1 ste parcours had ik een balk op de 2de van de dubbel. gewoon klein tikje en eraf. Jammer maar ze sprong goed. 2 de parcours spring ze ook goed maar plots liep er een balken raapster net na mijn spring waar ik over moest. Ik heb nog geropen ze was nog op tijd aan de kant maar ja had toch een balk op die sprong. Beetje stom maar ja er kon er niets aan doen.
Nog een leuk aandenken:

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:54

Mooie foto!

Ze was zaterdag niet bereikbaar, ze zit wss op een beurs in Duitsland. Maar dan nog durf ik de gok niet nemen om het aan te passen, het verschil is echt groot. Een nieuwe 33 van hetzelfde model is 2cm smaller aan de schoft dan de 33 die ik nu mee heb. Hij kantelt, sluit nergens mooi aan, drukt op de schoft... het is niet even een kleine aanpassing maar bijna een boommaat tot 1,5 maat smaller maken. We weten niet hoe vaak dit al aangepast is geweest, hoe het materiaal zich houdt. En zelfs als de boom op de goede maat zou gezet worden is het nog maar te bekijken of de rest genoeg aangepast kan worden. Dat vind ik dan een veel te dure gok als ik geen 100% zekerheid heb. Zeker omdat een nieuwe 33 van dat model wél helemaal als gegoten ligt. Dan spaar ik eerlijk gezegd liever door voor dat bedrag.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:03

Jammer Varekaj! MF een goed gevoel is het belangrijkste! De rest komt wel dan :)

Wij ook op jumping geweest. Na 2 maanden weer een keertje. Wilde een trainingsrondje rijden maar ze ging zo lekker en ze had zoveel goesting dat ik er in mijn tweede fase de gas maar wat heb opgezet haha. We werden tweede :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:06

Die mooie resultaten maken me wel jaloers :o keek er echt enorm naar uit om de draad weer op te pakken. Jammer maar helaas. Dan gaan we maar weer een tijdje intensief dressuurkakker speken ~~}>

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 20:06

Jammer dat het zadel niet past!
Gaan wandelen in de zon?? Welke zon? Hier sneeuw en hagel! Zo koud

Mooie foto! Jammer van de balk, maar opzich valt dat nog wel mee :)

Proficiat met je 2de plaats!

Hier heeft een springruiter op bilts gereden, hij had hem ook 1 keer liggen, maar daarna sprong hem wel goed en hoog. Hij heeft me tips gegeven en die zullen we nu eens toepassen. In de vakantie gaat hij nog eens er mee rijden.

Iemand naar de indoor geweest van Bart?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:43

Hier ook gaan wandelen. Meer dan 20km en ijskoude wind en zon. Zon hielp niet veel om op te warmen. :P Wandeling was zelf niet altijd top, mede door echt zeer slechte paden (niet echt top ingeschat van de persoon die gids was, normaal ging het ook maar max. 16km zijn!). Maar gelukkig is Luxor ok en was hij op einde van de rit nog frisjes. Op stal maar een fleece onder zijn winterdekens aan gedaan. 't Is echt bibberen! Ik ga niet meer mee op die wandeling. Tenzij dat het echt droog is en de grond ook beter ligt.

Spijtig van de balk MF, wel mooie foto! :j

Leuk Laurievc! ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:50

Ik ben gisteren met PP naar de GP gaan kijken in Moorsele. Ze waren dan aan het bouwen voor de 80cm voor vandaag. Zag er makkelijker uit dan Ga*verr*anch en had echt wel zin om in Moorsele te starten. :+ Maar heb schrik dat Luxor teveel gaat kijken naar de omgeving en het zo misloopt op de sprongen zelf. Maar de sprongen zelf zouden geen issue mogen zijn. Er staat niets van hekjes ofzo onder de sprongen van de 80, Dan zou die trainingsparcours de woensdag gebouwd voor jonge paarden wel interessant zijn. (vanaf 80 cm) Wat denken jullie?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:03

Jij weet dat het beste Hanne. Kilometers maken moet hij toch. Is er iemand die mee kan die je kan helpen?

Ja amai het was idd koud maar ben blijkbaar wel verbrand in mijn gezicht. Ben een prachtige tomaat op het moment :+

Daaphh, prachtig filmpje van je pluizenbol op FB :)) proficiat met zijn klasseverhoging! Goeie tips tegen smerige stops zijn hier ook altijd welkom trouwens.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:51

Wou inschrijven voor een proefje 1m20 in t A*zelhof. 25 euro -O- Vind ik toch iets teveel van het goede :o Hier in de buurt betaal ik maar 15 ofzo...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:00

Proficiat toch MF! Jammer van de fout maar opzich als het gevoel goed zat...

Ik ben even nr de indoor geweest. Heb enkel de pony'tjes gezien. Piste stond wel heel wat minder vol dan twee jaar terug. Lijnen zagen er vloeiend uit maar goed, Hindernissen blijven best smal enzo.

Wie gaat er allemaal nr hulsterlo en of markedal?