Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:12

en als je hem eerst wat longeert??

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:17

ze komt alleen maar meer in haar bloed :( ga nu kijken om een pessoa te kopen om te longeren en hopen dat ik ze zo wat kalmer krijg. Longeren kan ik doen bij mijn buurman, dan moet ik ook niet elke keer op transport :s Dit kan ik dan ook doen de dagen dat ik niet rij.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:59

Ohh blits doet dat ook! Als paarden te kort achter hem springen dan durft hij daar ook op te reageren.
En als hem fris staat doet hij net zoals die van u, ook hoofd tussen de benen en gaan en hoe meer ik hem dan ook vooruit wil rijden des te meer dat hem gaat bokken.

Ik ga nu altijd in verlichte zit zitten en hem onder mij laten bokken dan voel ik de slag zo niet.
Laatst in het bos wou ik galopperen en ging van de groep weg, eerste 5 min was het ook feest.. Omhoog gaan en dan bokken en dan zijt ge zo uit balans dan vliegt hem terug naar de groep.
Maar aanhouder wint ~~}> Hij is van de groep weg en heeft goed mogen galopperen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:16

Zo een bokkers allemaal, amai! Ik kan de mijne wel heet krijgen in het rijden maar die zet geen stap verkeerd, blijft netjes met de benen op de grond. Hij zal wel bij bijvoorbeeld in galop aanspringen eens zo'n dramatische opsprong/huppel voorwaarts maken en bij terugrijden naar draf met zijn volle kracht alles uit mijn handen trekken, meer niet. Been erin/zweep erbij pakt niet altijd, soms fokt hij zich zodanig op dat hij zich helemaal afsluit. Dan is het enige wat ik kan doen eventjes loslaten, afleiding geven, spanning eraf laten vloeien, belonen als hij dat doet en nadien weer oppakken. Gelukkig ken ik die grens intussen redelijk goed én kunnen we die ook verleggen, dus komt weinig voor.

Enige moment dat hij wel reageert op een ander paard is als ze echt tot den treure toe in zijn gat komen drammen, pal naast hem beginnen bokken/slaan of constant in de weg lopen. Maar ook dan kan ik 'm prima in de hand houden.


Ze zijn op stal bezig met betere verlichting *\o/* De lamp hangt, nu nog uittesten welke hoogte ideaal is en of het niet teveel verblind + hoever het schijnt ivm de buren.
Voor de rest kan ik weinig doen momenteel. Vanochtend bleek de beek achter stal aan het overstromen, de paddocks achter de piste stonden de helft onder water, het water op de piste blijft er ook bovenop staan en maakt alles echt zeiknat, zompig en glad. Voor mijn part mag het nu wel stoppen met regenen, denk dat we nog nooit zoveel wateroverlast gehad hebben als deze winter.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:24

Hopelijk de tandpijn al beter MF!

In Gav*erranch was Luxor bwa. Allez 2 dagen erna liep hij thuis beter ga ik zo zeggen. :) Maar 'k was zeker niet ontevreden ofzo!

Luxor is echt een hele brave. Ik probeer hem regelmatig te laten werken. Toch wel dagelijks als het kan met max. 1 à 2 rustdagen. Maar geen al te lange trainingssessies dat wel. Beter veel kortere trainingen dan weinig zwaardere ivm zijn spieropbouw. Qua frisheid zal hij bvb wat enthousiaster aangaloperen of wat meer doorlopen. Maar voor de rest heel flink. Vorige winter was dat wat anders. :+ Maar toen had ik hem nog niet zo lang en moest hij doorgereden worden met zijn puberstreken. Dan was het iedere 1e galop volop bokken. :P

Aangaloperen was een dingetje geweest dat hij uit het kader ging en/of in galop viel. Nu snapt hij de overgang erg goed. Superfijn! :) Nu wat meer gedragen en lichter worden in de galop zelf, daarna kunnen we dan richting N1 trainen. Dat is mijn doel van 2018. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:27

Mijn doel is de punten voor L2 rijden tegen oktober. De rest kan ik nog niet zeggen aangezien ik Nog volop aan het sparen ben voor mijn springzadel. In juni ga ik 10 dagen naar Lapland, ook niet goedkoop, dat komt er ook nog bij.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:38

Ja mijn man was teleurgesteld dat ik de tok niet mooi vond, maar hey, voor een cadeau van €100 wil ik wel doen alsof, maar niet voor ene van €550 :o
We zitten nu een midweekje in molenheide, nadien eens naar de winkel gaan.

Lene is zo lief om sochtends de paarden eten te geven en buiten te zetten, savonds komt de eigenaresse van het paard dat bij mij staat om binnen te zetten en eten te geven.
Daarnet leuke foto gekregen van mijn blije eieren :')

Afbeelding

Is 1 van mijn 2 winterwei'kes, ligt nu wel nat, maar ze hebben daar sinds vorige winter niet gelopen, dus staat nog wat gras op. Ze mogen het kapot lopen, dus ze kunnen in principe altijd buiten, alleen als het veel regent wil ik ze niet buiten, te zielig :P

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:32

Alleereerst gelukkig nieuwjaar iedereen! +:)+

Mijn nieuwjaar was echt redelijk k*t, mijn oma heeft meegedeeld dat ze de ziekte van parkinson heeft, dan heeft mijn mama terug een crisis gekregen waarbij ik op nieuwjaarsdag met een halve inzinking thuis ben gekomen. Urgh. :roll:

Antonius: ik vind de tok ook wel echt niet zo mooi, jammer dat hij zich zo mispakt heeft! Ik kan hem wel verstaan dat hij dan teleurgesteld is maar eerlijkheid duurt het langst!

Wat een hete driftkopjes hier! Ik heb ook een brave in termen van bokken en steigeren, hij steigert nu hele kleine beetjes buiten als hij vooruit wilt maar dat is écht verwaarloosbaar.
De buitenritten zijn wel nog steeds heel erg druk en met heel veel spanning, sommige paadjes wilt hij zelf niet echt in omdat ze van huis weggaan. :=
ik denk dat jij het was Florence, meer kan ik hem niet doen werken in de week jammer genoeg, ik heb geprobeerd en hij liep in de piste in de bochten nog steeds onregelmatig. :\
De laatste weken was de moed mij een beetje in de schoenen aan het zakken, ik heb voor mijzelf uitgemaakt dat ik het nog een jaar probeer, maar als het niet verbeterd dan wordt het pensioen, het slurpt zoveel van mijn energie op, elke dag dat uur stappen wordt voor ons beide op den duur frustrerend. De zomer zal het wel wat beter maken, dan kunnen we meer gaan wandelen, ook aan de hand na mijn werk.

Geniet van je weekje Antonius!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:16

@florence: jaa dat is echt identiek dat Aruba doet!! En als ik haar op haar plaats zet krijg ik het ook dubbel zonhard terug hahah. Het beste is gewoon evenwicht houden en blijven doen wat je bezig was haha. Het doet me soms denken aan zo'n sprong van de Spaanse rijschool.

@antonius: is idd moeilijk om bij zo'n bedrag te liegen! Vind de tok ook niet mijn ding. Maar bij sommige mensen vind ik hem juist wel leuk staan!

@jessol: oh das een wat minder leuke overgang van het nieuwe jaar...

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:27

Van mij ook de beste wensen voor 2018! Dat alle paardjes een gezond en sportief jaar tegemoet mogen gaan :)

Leuk om jullie doelen te lezen voor 2018. Die van mij zijn vrij beperkt, met stip op 1: pony fit proberen houden en nog wat crossjes rijden (arville occ zou ik bvb heel graag meepikken), stal uitbreiden en nog eens een trec of twee rijden. Nationale licentie laat ik dus aan mij voorbijgaan dit jaar. Voor die paar crossen dat ik maar rijd...

Had ik geweten dat je de foto ging gebruiken had ik een betere gemaakt :D we waren al buiten maar wou nog snel eentje maken (door de draad hihi). Had beter 1 gemaakt van T met uwen tweejaar en M :o. Gemanierde beesten <3

De mijnen is trouwens altijd braaf. Bokken of steigeren doet hij ect quasi nooit. Al had hij jaren geleden de reputatie van de bokpony te zijn. Maar toen kreeg hij veel te veel krachtvoer en veel te weinig beweging. Al loopt hij nu ook nogal hupsig (op de wei). Tis de wind denk ik :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 20:13

Die tok nee ook niet mijn dung... maar ach, nu kan je iets anders kopen.


Ik ben met blits gaan springen op sentower op de grote piste. Was wel cool, hij was super braaf! Keek eens niet enkel naar de waterbak maar met een goeie tik sprong hem toch ~~}>

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:11

Ik heb te luid geroepen, lag vandaag bijna 2x in de grond. :+
Wind en spooky paard toch niet een al te schitterende combinatie. :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:11

Flink van Blits!!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:20

hihi, al die winterhete paarden!! blijf maar allemaal goed zitten.

Daaph, goed van blits...weer een beetje vertrouwen terug dus.

Antonius, ik heb ook een winterwei waar nog gras op staat, maar daar komen ze alleen maar op bij vorst en sneeuw. Want die is niet kapot gelopen en dan heb ik minder kans op blessures door knobbelen.

jessol, dikke knuffel...het zit je niet mee :(:)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:53

Blits gaat weer de goeie kant op! Misschien voelt hij zich gewoon beter in (grotere) open ruimtes? of zeg ik nu iets dom :+

@ Hanne: zag op instagram je laatste examenopdracht, veel succes! Je bent er bijna vanaf, zie je het wat zitten? Gaan de rest van de examens wat vlot?

@ Antonius: hoe was de vakantie? Kunnen ontstressen? Tof dat ze nog op de winterweide kunnen, zal hen deugd doen.

Hier staan ze nu 2 dagen op een hele kleine paddock zonder beschutting, Icaro heeft wel regendeken op. De paddock die ik anders gebruik is 1 grote modderzooi waar hij over zijn kogels in zakt, het water kan hier gewoon niet weg. Voor de rest staan ze tot 20u/dag op stal jammer genoeg.
Heb een leuke ludieke springproef gezien bij F*onck die ik nog wel zou willen meedoen, maar moet een compagnon vinden die jonger is dan 30 jaar :P 't Is maar 40-50cm, dat wil ik wel proberen met mijn dressuurzadel :))

(iets met bloed dat kruipt waar het niet gaan kan en stiekem toch wel kriebels...)

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:07

Wij zijn thuis sinds gisteren, Lene had de stallen al gedaan, dus had bijna geen werk, leuk thuiskomen :j
Was wel eens leuk, is 3 jaar geleden dat we langer dan 1 nacht weg waren dat niet paard-gerelateerd is. En de dochter heeft zich super geamuseerd, die had vandaag beetje heimwee :+
Vandaag met alletwee gereden, bij Fi is dat altijd dikke fun als die enkele dagen niet gewerkt heeft -O- vasthouden in de rug en mond, kijkerig, nauwelijks in de hand te stellen, echt fijn >;)
Gelukkig is daar dan altijd ny die wel altijd haar best doet <3

Ik heb op fb een oefencross zien passeren in westdorpe, heb mij meteen al ingeschreven met alletwee, mooie voorbereiding. Baarle nassau is mij te ver, 150km enkel voor een oefencross is mij te gek, dan ga ik liever gewoon eens trainen dichterbij huis.

Tok overigens terug gebracht, 710€ voor een nazihelm, veel geld Zenne :+ maar Alé, heb een bonnetje gekregen dus kan nog zien voor een ander zadel of toch maar iets anders.

Heb beetje diagonaal meegelezen, maar weinig onthouden, excuses :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:06

Leuk Antonius dat jullie hebbrn kunne genieten. Kan eens deugd doen om even iets anders te doen. Wij gaan ook elk jaar met vrienden op lang weekend naar de Ardennen. Ook eens weg zonder paarden.
Had die oefencross ook gezien ziet er interessant uit voor ons een uurtje rijden. Baarle Nassau is 2 uur denk ik. Zal 1 van die 2 worden voor ons

Morgen ga ik nog een op jumping. Zag dat Florence ook ingeschreven staat op het einde van de proef :-)
Gisteren gaan oefenen en ze sprong wel goed maar nog steeds een duracell konijn }:) vandaag gelukkig paar uur buiten gezeten. Hopelijk helpt het een beetje. :-)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:40

succes mila en florence met de jumping

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 20:12

Hoe is het het op jumping geweest?

Ik heb vandaag met Jomo gegaloppeerd en los kunnen draven + sturen. Hij is echt braaf.


Afbeelding

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:49

leuk hoor daaph! ik zag het filmpje passeren op fb. hij ziet er zo rustig uit :)

ik had gisteren 2 foutloze ritjes in de 90 cm :) eerste parcours was wel beter naar mijn gevoel dan het tweede. het eerste parcours kon ik mooi in een vlot tempo doorrijden af en toe wat groot van afstand maar dat kon ze perfect redden.
2de parcours had ik wat meer moeite om haar in een constant tempo te houden waardoor ik regelmatig van te dicht kwam.
volgende keer nog een keer de 90 cm en erna 1m eens proberen als mijn hoofd mee wilt :) van mijn vriend moet ik op parcours hoger kunnen springen dan ik cross :p dus moet ik 1 m parcours kunnen springen met vertrouwen.
heb florence ook gezien, niet haar parcours maar wel tijdens het inrijden. heel mooi paard vind ik :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:36

Hier ook een foutloos rondje. De eerste sprongen was hij wat kijkerig, vooral de mensen die op en af de tribunes gingen waren interessant :P Daarna was hij weg. Ik merk wel dat hij in de winter wat meer verschiet van vanalles. Hij kijkt niet naar de hindernissen zelf tijdens het parcours, maar eerder naar personen aan de kant die iets raar doen tijdens het inrijden of voor of na het parcours.
Het was trouwens gisteren echt ijskoud!

Daaph: ziet er een echte goedzak uit. Geef je hem nog even rust of blijf je hem rijden? Ook flink van Blits!

Antonius: het heeft duidelijk eens deugd gedaan voor jou! Soms moet je inderdaad eens de paarden kunnen 'opzij' zetten voor enkele dagen.

Varekaj: ik heb al een wedstrijd staan die dag denk ik, wanneer was het nu weer?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:11

weet iemand soms hoe het nu zit met de licentie?
Vroeger als je uw licentie betaalde voor 1 februari was er 10 euro korting maar nu zie ik dat nergens meer staan. zou dat nog het geval zijn of blijft alles het zelfde. Enige wat ik zie staan is online en offline tarief.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:37

@ florence: is op 28/2. Enige waar ik wat op twijfel is dat het wss in die binnenpiste is, en dan is 80-90 regelmatig ambetant draaien en keren.

Ik ga sowieso kleine huppels weer meepakken in het rijden en longeren. Dit weekend ben ik nog naar Londen dus vanaf maandag pak ik de draad weer op voor komend jaar.

@ antonius: fijn dat de vakantie zo goed is meegevallen!

@ Daaphh: hij toont heel leuk op het filmpje, echt een wijze precies. Gaat allemaal precies vanzelf als ik het zo hoor.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:15

Ik ben waarschijnlijk de enige die zich eraan stoort maar... is er nu nog altijd geen kalender voor de OCC's? :7 Hoorde waaien dat die in Maarkedal al in maart zou zijn. Lijkt wij wel nuttig om dat nu toch wel eens aan de mensen te communiceren :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:54

Ik kijk ook regelmatig uit naar de occ kalender maar nog steeds niks :-s

mss eens mailen? zag net dat de lewb de nationale wedstrijden erbij staan op equibel