Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:12

is inderdaad een pessoa jessol, vroeger mocht je met een 4 ringen rijden, nu alleen nog maar op wedstrijd met een 3 ringen.
ik kan ook aan een wedstrijd gekke bekken trekken meedoen hoor... :') :=

super mila, fijn resultaat...en ja het is altijd even zoeken na zo een periode.
stappen mag ik met boxser, geen probleem. Maar ik ga niet meer in het bos stappen, daar is hij nu een beetje te fris voor.
Ik ga met hem naar de verenigingshal, daar is meer rust en focus omdat we altijd daar doen werken.

daaphh... _O- :') hoe krijg je het weer voor mekaar...ik zou niet verder hebben kunnen rijden...hahahaha dus chapeau!!

varekaj, hoe is het met je billen?? en is je verkoudheid er niet slechter door geworden?

hanne, goede oefenjumping gedaan hoor!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:33

moh ik wist niet dat je in nederland niet mocht rijden met een 4 ringen pessoa :) in belgie mag het wel in elk geval :)

leuk dat je toch mag stappen ermee zo blijft hij toch wat in beweging :) de wonde ziet er heel net uit.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:34

Oh oké, zij deed het uitschijnen alsof hij wel wat scherper inwerkt maar niet zo sterk als een pessoa. Ik ben wat huiverig omdat hij vroeger altijd met een pessoa gereden werd, ook dressuurmatig en ik heb schrik dat "mijn werk" die ik er het voorbije jaar ingestoken heb teniet gedaan wordt. Maar anderszijds heeft het weglopen mij wel wat stress bezorgt nu. Ik wil een fjord zonder weglooptrucken. -O- Als er nog iemand tips heeft, shoot! Hij is de laatste in de piste ook heel erg loperig, niet fijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:59

Hoe korter de "hefboom" hoe scherper de inwerking. Dat is vooral achter de oren. Hou in Heusden (of eender waar) altijd goed je benen en concentratie erbij. Tussen teugel en been houden, zodat hij niet kan uitbreken en weglopen. Ik zal ook wel weer weigeringen en naasrlopers hebben maar soit, ik ga voor de lol.

Qua werk... ik zou hem geen extra verlof geven, maar op zaterdag het werk wel licht tot matig houden. De rest van de week het normale. Tis maar 60cm eh, een uur crossles is intensiever.

Mijn billen vallen goed mee! Icaro toonde ook niks stijf vanmorgen. Verkoudheid is nog af en toe eventjes, gaat de goeie kant op.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:39

Dat is inderdaad een pessoa, maar doordat de onderste ring in de middelste verwerkt zit is die iets minder scherp dan een gewone pessoa. Volgens mij verkopen ze die versie enkel van spr*enger en is dat bit erg duur. Ik had er zelf ook voor gekeken maar was meer dan 100€ en voor eens uit te proberen vind ik dat vrij duur :P Ik had uiteindelijk een gewone pessoa gekocht in rubber met maar 1 klein ringetje, dat was toen een goedkoper alternatief.

Wat fijn dat je het seizoen goed hebt kunnen afsluiten Daaph! Enkel jammer van de weigering, het is er nog niet volledig uit? Of had hij wat last van de ondergrond? ja het is druk he, voltijds werken, samenwonen, paarden rijden,... :j

Varekaj: dat ziet er leuk uit zo'n rally! Ik wil dat ook wel eens doen

Ik ben naar zee geweest met colo en mijn vriend en nog een vriend van hem. Gelukkig ging mijn zeepaardje vrij snel als eerste de zee in, die andere 2 jumpingpaarden zagen dat namelijk niet goed zitten. Je merkt toch dat eventingpaarden in zo een dingen veel koeler zijn dan een echt springpaard :+ Heb na gisteren heeeeeel veel zin gekregen om hem terug in de cross te steken. Hij wordt echt een pak rustiger. 2 jaar geleden ging hij vb. sneller eens steigeren of blokkeren als ik teveel druk gaf om in de zee te gaan of ergens eng over/door te wandelen. Terwijl ik gisteren vrij veel druk kon geven zonder verzet en hij dan wel in het water ging.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:55

Fjordenstreken. }:) Ik begrijp dat het nogal vervelend kan zijn!
Hier een superbraaf paard, ik rij hem op alle terreinen op een KK sensogan D-trensje van Sprenger. :)
Idd dure bitten pfieuw... Maar ik heb met bitfitter verschillende bitten getest, en ik weet zeker dat het past. Die bitfitter is ook tandarts, dus nog extra zekerheid! :D En hij loopt er goed op. :j


Hahahah Florence, Luxor is een écht springpaard. :') :') Watertoestanden doet ie maar vaak als er een paard voor gaat. Shuddy was op dat vlak ook een echte eventer. :P Het kon hem dan echt niet schelen als alle paarden niet wouden, hij ging er recht in. :P

Wel flink van Colo!!


Hier 2 weken alleen thuis, papa al enkele weken in India en mama reist 2 weken achter. Zal ook een impressie zijn hoe alleen wonen is. Broer is maar sinds paar maanden verhuist, dus nog nooit gehad dat ik echt alleen was. :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:56

oh leuk de zee :D ik had het voor 1 november mss op mijn planning staan als het weer goed meevalt :)

er is nog tijd om je in te schrijven he florence :D oh kheb trouwens een les kunnen plannen :)

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:59

Daar kan ik misschien al wat beter mee leven! Bij mij zal het vooral naast lopen zijn bij smalle hindernissen, maar dat kan mij ook bitter weinig schelen. De schrik zit er nu gewoon in dat ik hem niet onder controle en geen stuur heb, waardoor hij ergens zou kunnen belanden waar hij niet moet belanden. Het is dan zon smerigaard, hij draait hem gewoon om en weg is hij. Ik had hem wel nog relatief snel terug, ik denk dat de verhalen uit het verleden mij ook parten spelen. Als ik zeg tegen mensen die hem kennen dat ik meedoe krijg ik meestal een lacherige reactie: "Hou u maar vast"' en dat kruipt wel in men koppeke. Dan mag hij deze week goed doorwerken, ik ben altijd veel te bezorgd over mijn dikkietje. :7 Ik denk dat ik vooral wat wandelingen ga proberen doen na het werk, om het vertrouwen wat op te krikken.

Oh wat leuk Florence! Ik ging normaal eind augustus naar de zee maar jammer genoeg heeft hij dan even mank gestaan waardoor het niet lukte. De mijne zou dat ook super graag doen!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:06

1 november ga ik misschien eens gaan trainen in Moorsele. Zag dat ze trainingsparcoursjes bouwden voor jonge paarden. Is nog interessant voor Luxor, er staat dan nog niets engs onder de sprongen. :j Ga rapper in Moorsele 80 cm starten ipv Gave*rranch. En 't is training, dus als iets niet gaat, verlagen we dat gewoon efjes. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:18

Och Jessol, laat ze maar lachen. Uiteindelijk is het voornaamste dat jij er plezier aan beleefd. Meedoen is belangrijker dan winnen voor ons als recreant. Ze doen het u in ieder geval al niet na dat je het probeert en er aan wil werken.

@ Florence: ik zag het filmpje op instagram over die dijbrekers of wat dat ook zijn, zo cool! Hele mooie foto ook!
Die rally was echt heel leuk. Vriendin gaat me taggen op FB als de kalender voor volgend jaar bekend is. Mocht het dan passen qua planning, dan ga ik er een paar meedoen. F*onck organiseert in de zomer ook altijd eentje, zo rond 21 juli maar vaak is het dan juist tornooi. Bij hen is het €8 voor 3 drankbonnetjes en een broodje, met 3 stops op 30km route. Dit jaar zat er toch redelijk wat asfalt in de route. Die van gisteren was €5 en 2 drankbonnetjes met 2 stops. Maar dan wel weer een prachtige route met amper straat (en op straat ook amper verkeer).

Je moet het wel treffen qua andere deelnemers. Er zitten idioten tussen die elk baantje aanpakken om vol gas over te vlammen en niks rekening houden met etiquette tijdens passeren bijvoorbeeld. Gisteren viel heel goed mee, juist 1 groepje marginalen waar we ons aan geërgerd hebben.

Ik wil ook wel eens naar de zee, maar ik heb geen flauw benul hoe Icaro zou reageren op dat bewegende water om erin te stappen. Ik gok loeren, oren op full attention naar voor en als de kans zich voordoet omdraaien en wegwezen :))

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:14

Aaah wat lief, bedankt Varekaj! Als je eens een compagnon zoekt voor zo routes, we zijn altijd paraat voor lange ritten!

Ponylief is naakt, enkel er nog aan uitgeraken of ik hem een deken aandoe als ik hem morgenochtend buitenzet, met die nazomer plots. :Y) Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:12

Zag daarnet dat het parcours van Heusden al online staat. De start en finish liggen wel een eind uit elkaar. Hopelijk ligt de parking ergens tussenin...

Wordt nog pittig. Vrijdagavond een verjaardag, zaterdagochtend gaan jureren, zaterdagavond naar Bazart en zondagochtend de cross. Auw :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:40

varekaj: de start is meestal een dikke 5 minuten stappen van de parking. Vroeger was het toch zo :D Ga jij op zaterdag verkennen? of ga je zondag ?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:19

Veel plezier Varekaj dit weekend, maar tegelijkertijd ook veel succes, zondag zal je goed slapen denk ik. :))

Ik ben echt benieuwd, wij gaan zaterdagnamiddag gaan verkennen, samen met een wat meer ervaren vriendin, en dan zal ik waarschijnlijk 5 hartverzakkingen krijgen als ik de hindernissen zie }:0

Ik wil zaterdag graag nog wat oefenen met 'smalle dingen', heeeel laag, maar wel smal, iemand een idee hoe ik dat zou kunnen fabriceren? Wij hebben wel zo cavaletti blokjes, daarmee kan ik denk wel een smaller mini hindernisje maken, gewoon zodat ik nog wat kan oefenen met hem tussen mijn benen te houden.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:35

jessol, ik zou een smalletje niet "te" laag doen, ik weet niet hoe de anderen hierover denken, maar ze moeten ook het idee krijgen dat er een hindernis(je) staat, omdat een smalletje al moeilijk genoeg is en je wilt toch dat hij ernaar toe gaat trekken.
Want een smalletje is net als met een punt, als ze het snappen/kennen, dan trekken ze er opaf.
Laatst bijgewerkt door madelene op 18-10-17 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:35

Ik zou eigenlijk graag zaterdag gaan verkennen maar ik weet niet of dat gaat lukken. Moet tot 14u jureren en ik gok dat ze me rond 17u30 komen oppikken. Of dat ik zelf tegen 17u moet vertrekken. Zou toch graag de optie houden om indien nodig nog rap te douchen tussendoor.
Als ik tegen 15u in Heusden geraak en 1x rap rond kan gaan lukt het misschien.

En anders op zondag maar weer extra vroeg uit bed rollen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:44

ik probeer ook op zaterdag te gaan verkennen. Al zou ik mss wel zondag ook kunnen verkennen. Denk niet dat het super vroeg zal zijn voor de 80 :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:48

Als de volgorde van inschrijven wordt gehanteerd ben ik de 5e starter in de eerste reeks :+

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:55

madelene schreef:
jessol, ik zou een smalletje niet "te" laag doen, ik weet niet hoe de anderen hierover denken, maar ze moeten ook het idee krijgen dat er een hindernis(je) staat, omdat een smalletje al moeilijk genoeg is en je wilt toch dat hij ernaar toe gaat trekken.
Want een smalletje is net als met een punt, als ze het snappen/kennen, dan trekken ze er opaf.

Lang leve dit topic, ik ben zo onervaren. _/-\o_ Bedankt voor de tip!
Hij trekt er naartoe, maar net ervoor gaat hij ernaast. }> Ik kijk eens of ik de filmpjes die ik heb van zondag niet aan elkaar kan plaatsen en posten!

Ik sta niet ver achter jou Varekaj denk ik, maar ik heb gevraagd om eerder achteraan te mogen en in de buurt van een vriendje van op zijn vorige stal.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:26


mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:18

hij doet het toch goed jessol? Hij moet er zelf geen moeite voor doen :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:53

Och, erg vroeg starten is op zich niet echt een ramp, zolang het maar licht is als ik aankom. Dat ik goed kan zien waar ik naartoe moet qua parking, inschrijven, om te gaan verkennen etc. Ben expert in de weg kwijt raken. Dan is het ook nog niet stervensdruk bij het inrijden. Heel belangrijk, want dan valt mijn geklungel veel minder op :+

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:51

leuk filmpje jessol. ook fijn zoals hij ook op lager tempo blijft galopperen. heel vaak dat ze dan de neiging krijgen om te gaan draven.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:21

Bedankt! Ja, hij doet het écht graag en er zit eigenlijk wel wat potentieel in, jammer dat hij gewoon soms zo oncontroleerbaar is, het ziet er wel minder uit dan het voelt, voor een aantal van die sprongen sleurde hij mij er écht naar toe. En de driehoek is gelukt na een 5 keer proberen 8)7

Ik ben wel benieuwd naar de startlijsten, ik wil niet te vroeg, omdat ik wat marge moet rekenen voor in de trailer te gaan, heb het gevoel dat het zondag niet zo goed zal lukken, aangezien ik ook zo stressy zal zijn. -O-

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:39

Dat gaat wel goedkomen! Probeer er ook maar een beetje van te genieten he!