Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:38

54 voor een licentie als wedstrijdruiter en dan heb ik nog 6 euro als extra verzekering

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:41

Dat is niet veel!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:43

Nee inderdaad, zeker niet in vergelijking met de vlp waarbij je nog eens zoveel moet betalen per wedstrijd. Bij lrv moet je wedstrijdkaarten kopen, dat zijn er geloof ik 10 kaarten voor 10 euro, die moet je dan afgeven voor je dressuur binnengaat.

SofieHavan

Berichten: 1885
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:43

LRV is 50€ lidgeld bij ons en per wedstrijd 1 startcoupon (0,5€ ) en soms nog wat entree geld tot een euro of 3 a 4 pp.

VLP licentie is 225€, dan moet mijn paard nog geimmactriculeerd worden (hupla weer €100) en per wedstrijd is het €40. Meestal zijn die wedstrijden gespreid over 2 dagen dus 2x naar de wedstrijd rijden of overnachting regelen ;) sja dan is het wel ineens een duur weekendje ;) én ik heb 2 paarden dus reken maar :P

Als student vind ik dat echt niet te doen, zeker met 't kindje nog erbij, allé, k moet ergens redelijk blijven. Mocht ik nu nog goed presteren dan zou het nog het overwegen waard zijn (allé, niet dat'k zo slecht rij hoor, in 2012 heb ik Nokere en Waregem meegereden en in Waregem was ik 2e in La), maar 't is zeker niet dat ik een goede combinatie ben die de pannen van het dak rijd, dus ja...

Nu ja, als ik het studeren af ben, is dat zeker het overwegen waard :j

Ik denk dat'k voorlopig nog wat blijf sausen op de patattenvelden van de LRV ;)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:46

SofieHavan schreef:
LRV is 50€ lidgeld bij ons en per wedstrijd 1 startcoupon (0,5€ ) en soms nog wat entree geld tot een euro of 3 a 4 pp.

VLP licentie is 225€, dan moet mijn paard nog geimmactriculeerd worden (hupla weer €100) en per wedstrijd is het €40. Meestal zijn die wedstrijden gespreid over 2 dagen dus 2x naar de wedstrijd rijden of overnachting regelen ;) sja dan is het wel ineens een duur weekendje ;) én ik heb 2 paarden dus reken maar :P

Als student vind ik dat echt niet te doen, zeker met 't kindje nog erbij, allé, k moet ergens redelijk blijven. Mocht ik nu nog goed presteren dan zou het nog het overwegen waard zijn (allé, niet dat'k zo slecht rij hoor, in 2012 heb ik Nokere en Waregem meegereden en in Waregem was ik 2e in La), maar 't is zeker niet dat ik een goede combinatie ben die de pannen van het dak rijd, dus ja...

Nu ja, als ik het studeren af ben, is dat zeker het overwegen waard :j

Ik denk dat'k voorlopig nog wat blijf sausen op de patattenvelden van de LRV ;)


Nee het is zeker niet goedkoop! Als je blijft overnachten komt er ook nog eens 75? euro bij voor een stal te huren..
Ik ben blij dat mijn ouders dat allemaal voor me betalen, want anders had ik ook niet de kans voor de licentie bij de vlp.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:46

Als je zo een weekendje rekend is het enorm duur :o! En voor het prijzengeld moet je het niet doen. Occ (voor de b-niveau) is een goed alternatief en LRV eveneens.

SofieHavan

Berichten: 1885
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:50

Ja idd en als je 2 stallen nodig hebt ;) x2 :P

Mijn ouders betalen dat nu ook hoor, maar ja, dat zijn geen paardenmensen, dus die vinden dat zot geld hé...
Ik mag absoluut niet klagen, heb mijn eigen jeep en trailer, 4 paarden aan huis,... dus allé, k moet daar redelijk in blijven en 't is niet dat ik de nieuwe Karin D word ofzo :D als amateur kan ik mijn hartje hier op de vrije wedstrijden ook wel nog ophalen en in de LRV. Zeker met die merrie die eigenlijk echt een bange/wispelturige mie is, is dat nog heel uitdagend en fijn. Mijn ruin die L loopt is zo net iets te goed voor die vrije crossen, maar eigenlijk is wel nog steeds uitdagend en fijn :)

Misschien is een commautaire licentie nog 't overwegen waard, ma dat lijkt mij ook zo stom. Voor die merrie zou dat ideaal zijn, die kan echt nog veel bij leren, maar die ruin sja,... die gaat dan gewoon mee voor't plezier...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:52

Is evita de wispelturige merrie in je profiel? Erg leuk paardje om zien!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:54

Ja opzich is het ook zot veel geld voor wat het is... Zeker gelijk ik in Brugge...
Had 2 paarden mee, dus 2x stallen, waren een dag opvoorhand opgegaan omdat ik die volgende dag erg vroeg moest opstaan. Dus 3 overnachtingen. en met het ene paard geraak ik tot net voor het eerste water. Bij het andere paard lag ik op hindernis 11.. Dus kwam ook nog eens een extra nachtje ziekenhuis bij en ik moest nog zien te regelen hoe mijn paarden thuis geraakte...

Nathaliefje

Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:57

Hey wat leuk dit topic! Ik ben tot op 2 jaar geleden behoorlijk actief geweest in de eventingsport met mijn paard Zoef. Ik heb zo ongeveer alle crossen van de LRV al wel eens mee gereden. (op B niveau ) Vaak om half 4 nachts uit bed om te vertrekken, maar dat hoort er allemaal bij ! :D Helaas door omstandigheden en drukte met school staat het dus al zo'n 2 jaar stil. Ik hoop dat ik het dit jaar terug wat kan oppakken. Ondertussen lees ik hier wat mee ! :D

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:38

Ik heb nu net mijn licentie VLP aangevraagd na een jaar zonder licentie en kost €80 of 185, weet het niet van buiten. Is inderdaad veel duurder dan LRV, maar ik rij liever de wedstrijden van VLP met startzekerheid omdat dit ook meestal in een 'beter' seizoen valt.
Ik rij af en toe wel eens een LRV, maar dat is dan maart, ofwel okt/nov en dan is het dikwijls zeer nat, regen, soms zelfs sneeuw... En ik ben echt een koukleum :)
Ook vind ik het principe van meerdaagse wedstrijden gewoon superleuk, zijn echte weekendjes uit voor ons. Wij kiezen er dan ook voor om niet op reis te gaan, dus de eventingweekendjes zullen wel ongeveer overeen komen met een leuk reisje.

Tot vorig jaar gingen we met de tent om te overnachten, maar met de dochter erbij kan dit niet meer en hebben we de investering van een camion gedaan. Als je dit begint te rekenen word je wel even depressief :D
Maar goed, je moet je geld ook aan iets hangen, niet? Allemaal oppotten hoort niet bij mijn natuur *D

SofieHavan

Berichten: 1885
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:46

PrietPraat schreef:
Is evita de wispelturige merrie in je profiel? Erg leuk paardje om zien!


Jeps gaat idd over Evita :) Soms crosst ze weken achter elkaar foutloos, wint ze of staat ze constant in de top 5, een andere keer sta ik op het eerste het beste boompje al stil en weigert ze voor alles. Echt geen lijn in te trekken. En die kan je niet dwingen, noch straffen. Als madam geen zin heeft, heeft ze geen zin en daarmee is het dan gezegd. Haar dwingen leidt tot gesteiger tot je eraf bent ;) Ze is ook praktisch overal "bang" (= heeft geen goesting om te werken) van, zelf in onze eigen piste waar ze 6keer per week loopt, is ze nog "bang"... Dus op jumping is ze bang van ongeveer elke hindernis :') k moet er geen tekeningetje bij maken dat'k soms meer naast dat paard lig dan dat ik er op zit, inclusief nachtjes hotel hospital #)

Daarom heb ik Diablo erbij gekocht dan had ik tenminste 1 paard dat doet wat ie moet doen :Y) Maar ik krijg het maar niet over mijn hart om haar te verkopen dus blijft ze netjes staan. Want verder is het wel een tof paard!

Zij is ook de reden waarom ik geen VLP wil rijden want idd, da's zuur geld als je na 3 hindernissen al bent uitgesloten hé ;)

Maar met z'n twee lijkt het beter te gaan, ik was dit jaar ook met beiden geselecteerd voor het nationaal (zij in B, hij in L), maar door de examens kon ik niet gaan :(
T jaar ervoor mocht enkel Diablo gaan in B. Ik denk dat ze met ouder worden ook wel wat streken zal verliezen :)

Antonius, hoe kom jij aan die bedragen? Op de VLP site staat toch iets anders?
http://www.vlp.be/lidmaatschap/Tarieven-VLP-licentie-vergunning-2013/
K ben wel benieuwd naar welke camion jullie gekocht hebben?! :) En nee, oppotten is idd voor niets goed, maar ja, ge moet eerst hebben wat je kan uitgeven hé ;) zolang ik niet werk is dat moeilijk.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:13

C6 van €175 + I uitbreiding voor verzekering van €10. Jij hebt gekeken naar de (inter)nationale licentie :+
Ja tuurlijk, jij studeert nog, das een andere situatie hé. Maar over zoveel jaar als veearts, dan rijf je binnen hé :D

Camion voor 3 paarden + mobilhome met douche/wc. De chassis is een MAN van 3 jaar oud, de opbouw wordt momenteel gebouwd, hij moest normaal gezien klaar afgelopen 1 januari, de ombouwer is eraan begonnen 6 januari :') zal blij zijn als ik hem in maart heb! Ben zelf ook heel benieuwd naar het eindresultaat!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 15:33

Ik moest ook 175 betale voor dit jaar

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:18

Hèhè Sofie, dat is ook de reden wrm ik geen nationaal meer ga starten. Heb ook nogal een wispelturige merrie (lichtelijk autistisch zou ik durven zeggen ook ;) )

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:54

Antonius, ik start ook op de 22e!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:13

Antonius schreef:
xTitanic: ik heb al foto's van jou zien passeren, zijn altijd mooi!
Kom je in Heusden de 9e maart? Vorig jaar was ik als zwangere toeschouwer, was idd zeer slecht weer. Denk ook niet dat ik zou gereden hebben, vind het niet leuk als het zo regent...

E.ddy W.ally is trouwens wel een stuk groter dan vermeld op de website, 1m70 zal hij niet zijn, maar toch 1m67-68 denk ik. En een vrij breedgebouwd paard vind ik wel. Denk ik combi met jouw merrie, dat dat geen popperig veulen zou geven. Maar geen garantie op bont uiteraard...

Dankje! Ja, ik kom hoogstwaarschijnlijk eens langs als het weer meevalt. Hang nog altijd af van mijn moeder :Y) Gelukkig is Heusden echt niet ver en kan ze me droppen als ze niet mee wilt :)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:18

Oh @PrietPraat, als je naar Heusden gaat zal je vriend ook meegaan zeker met z'n giga lens? :')
Vorige keer in Ingelmunster stond ik daar met m'n 'cameraatje' :')
Voel me altijd zo ongemakkelijk en ik vergelijk te snel, al gaat het daar niet om :+

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:38

Ik ga waarschijnlijk ook met de pony B starten op de indoorcross in Zeeland de 22ste. Als ik niet te laat was met inschrijven ten minste :) Dat wordt onze "start" van het seizoen. Daarna wrs Heusden. Is het op Artevelde dit jaar?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:12

Veel belgen zo te zien op indoor Zeeland :)

en ja, Heusden is op Artevelde!!

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:36

Veel Belgen, is er al een startlijst bekend?

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:54

Ik meld me ook, ben een "nog net Nederlander" ik woon ongeveer 300 meter van de Belgische grens bij Vaals Limburg. Ik wil dit jaar met mijn paard ook een enkele wedstrijd in België rijden, lijkt me geweldig dit topic om meer info te krijgen over Belgische wedstrijden.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:05

Bij mijn weten is de startlijst nog niet bekend. Ik houd startlijsten.nl en Dekroo.nl al een beetje in de gaten maar nog niets te zien :) vorig jaar stond het denk ik iets van twee weken op voorhand op startlijsten.nl.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 14:22

Ben net dressuurles Bij W.illy S.neyers gaan volgen.
Toch weer veel bijgeleerd, hij geeft echt goed les.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:03

Hèhè leuk! Ik heb nog paarden gereden voor hem vroeger :D en ook eens weekje bij hem thuis komen rijden als 'kamp' 8 paarden op een dag :D. Heel lang geleden dat ik heb nog gezien heb! Laatst was op cross Brugge geloof ik. Hij zag er iig wel goed uit toen ivm met de keren ervoor dat ik hem nog tegenkwam.