Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 09:20

Afbeelding

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:37

Oie, geen gavere, geen tongeren?? Deurle en ciney zelfde weekend :s.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:44

Oei geen Gavere inderdaad. Daar wou ik zo graag starten. -O-
En de OCC's? Staan die hier gewoon niet bij of zijn er geen?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 10:02

Tongeren is twijfel geval, maar ik vreeservoor.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:27

zou echt zo jammer zijn :( hoe komt het ? was toch altijd veel volk in tongeren?

occ zullen nog achter komen. altijd eerst de flauwe nationale kalender

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:28

hoe zou dat nou toch komen?
en hoe zit het met overpelt? of is dat de andere bond?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:47

dat is lrv denk ik

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:53

Ik heb van de organisator van Gavere vanochtend bericht gekregen dat zij inderdaad niet voor vlp organiseren, wel in maarkedal voor het lrv, de week na waregem.

Ik heb een beleefde reactie erop gezet op de kalender op FB, maar ik moest mij serieus inhouden (vlp is ook beetje mijn werkgever dus kon mij niet laten gaan :P ).
Ik vind het echt een zorgelijke zaak aan het worden. Steeds minder wedstrijden maar steeds meer betalen. In Nederland zitten de meeste wedstrijden ook zo vol als een ei, enkel die aan de rand van Nederland heb je soms gelijk om nog een startplaats te krijgen.

In Genk is het BK van de 5-jarigen, op zich heel mooi eerlijk parcours in de J voor die jonge beesten denk ik, dus zeker blij mee. MAAR, er zijn maar 3 wedstrijden voor dit kampioenschap, waarvan de laatste zelfs 2,5 maanden voor het kampioenschap. Dat is bijna niet te doen, want die paarden hebben nog maar zo weinig ervaring en dan kunnen ze in het nieuwe jaar noch ervaring noch ritme opdoen. Conclusie, je bent al verplicht om in een ander land te starten, want een training, hoe goed ook, kan nooit de effectieve wedstrijdervaring vervangen.
Maar dan moet je ook hier weer afwachten of er nog startplaats is, dus geen zekerheid, ver rijden...

En ik moet dan nog Bo rijden met Ny, maar als er teveel inschrijvingen komen, is dit de eerste reeks die ze schrappen!

Ik hoop echt dat Tongeren er nog bij komt, maar ik had er al voor gevreesd na vorig jaar.

Geen Gavere, diepenbeek, merksplas en wie weet wat zal er nog overschieten van de OCC's? Dat zal dus ook 2x niets zijn hé.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:55

madelene schreef:
hoe zou dat nou toch komen?
en hoe zit het met overpelt? of is dat de andere bond?


is idd lrv, maar lrv organiseert in het voorjaar tot half april en in het najaar vanaf eind sept tot begin nov. Maar als je staat van de terreinen bekijkt, is dat voor mij meestal een no go. Ik ga mijn paard niet kapot rijden op een natgeregen akker.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:05

Antonius schreef:
madelene schreef:
hoe zou dat nou toch komen?
en hoe zit het met overpelt? of is dat de andere bond?


is idd lrv, maar lrv organiseert in het voorjaar tot half april en in het najaar vanaf eind sept tot begin nov. Maar als je staat van de terreinen bekijkt, is dat voor mij meestal een no go. Ik ga mijn paard niet kapot rijden op een natgeregen akker.


Als je er de juiste crossen uit kiest valt dit heel goed mee hoor!
Mol en Vechmaal zijn bvb 2 hele mooie crossen.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:38

Oh dat vind ik echt verschrikkelijk stom, ik keek zo naar Gavere uit, dat is letterlijk om mijn hoek. Ik vind het toch ook jammer dat er zo weinig kansen zijn als je wat lager wilt starten. Stom stom stom.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:52

't Is idd triestig. Occ's was ook al gene vette vorig jaar, 't zal ook minder zijn.
Je moet inderdaad al zoveel geld betalen en dan weinig aanbod.
Op dat vlak klaag ik niet dat ik niet meer cross...
Waarom geen Tongeren meer?

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:08

vechmaal is inderdaad een mooi terrein.
Mol is voor de Nederlanders bijna niet te doen, want daar worden we als eerste uitgegooid in de aspiranten en B. Maar ik heb daar zelf nog nooit gereden omdat ik dan meestal vlak voor of al in mijn vakantie zat.

Dus...wie gaat er mee naar Duitsland??? :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:19

telt in duitsland een belgische licentie?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:21

Voor mij is Duitsland quasi niet mogelijk. Het is 220 km van bij mij tot aan de grens, dan zou ik al een wedstrijd moeten vinden die hier dichtbij ligt...
En eigenlijk zou dat ook niet nodig moeten zijn, toch?
Ik vind het echt de taak van het VLP/LEWB om ervoor te zorgen dat ze organisatoren warm maken om iets te organiseren. Ik heb het al van 2 totaal onafhankelijke ex-organisatoren gehoord hoe moeilijk het hen gemaakt wordt, welke kritiek ze van VLP zélf krijgen, welke ondersteuning VLP hen biedt (niets, gewoon niets...), regels die voor sommigen omgebogen worden en voor anderen niet...
Ik neem het de organisatoren écht niet kwalijk dat zij hier geen zin meer in hebben.
Er zijn zoveel mensen die op zich wel de accommodatie hebben (vb v.incent m.) > hier zou vlp toch alles moeten aan doen om die te kunnen strikken om te organiseren.
Ik denk echt dat ze heel veel kansen laten schieten en als we zo verder gaan, moeten we quasi niets meer rijden.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 13:51

Voor Tongeren is het vooral het gedoen over het EK nog. Er zijn daar heel veel “problemen” nog geweest. Lrv club die vlp niets gegund enso of omgekeerd...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:25

Pfft daar gaat mijn idee dan ook om occ's te starten. Dat wordt dan direct volgend najaar voor de aspiranten crossen, ga niet rap genoeg alles op orde hebben om dit voorjaar alweer mee te draaien.

Echt zo rot van VLP!

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:44

Ik deel eigenlijk 100% de mening van Antonius. Zeker nadat ik zelf eens vrijwilliger was. Als de attitude van het rekencentrum tov de vrijwilligers ook maar enigzins gelijk is aan de attitude van VLP in het algemeen tov de organisatoren. Het komt er nog net niet op neer dat je blij mag zijn dat je deel mag uitmaken van hun slaventeampje -O- De organisatoren deden dan weer echt hun best om ons goed te behandelen maar VLP zelf... Het zegt idd genoeg dat mensen met een terrein zoals VM na 1 editie al niet langer willen organiseren....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:57

9 wedstrijden en dan nog 2 in het zelfde weekend... Waar gaat dat naartoe zeg. Zijn er echt geen mogelijkheden? Zo'n mooie discipline, je betaalt een hoop geld voor een licentie en ale ja, 't is amper de moeite om voor buiten te komen qua startdata.

De LRV organiseert er ook maar 't is zoals Antonius zegt, 't zijn niet de meest luxe terreinen. Ik begrijp dat iemand die basiscrossen doet daar wel wil starten, maar iemand die serieuzer is en op hoger niveau rijdt niet. Wat misschien een mogelijkheid is, is aansluiten bij de lrv en bekijken of er mogelijkheid is om beide te combineren. Maar dan moeten de data goed zitten, moet je bekijken wat de club waar je aansluit heeft als vereisten om lid te worden (dat verschilt onderling best wel) en dan moet je nog geluk hebben dat je als lrv-ruiter effectief mag starten op de VLP-cross die je gekozen hebt.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 21:06

Dirk rijdt zowel vlp als lrv.
Terreinen zijn niet altijd top, maar als je naar Arville kijkt, daar is het springterrein vroeger nog erger geweesr dan de lrv.

Dus opzich kan het wel, je hebt enkel het gezaag erbij van een club.


Ik snap dat vele clubs het nier willen organiseren. Als ik bekijk wat Ze eraan overhoudt qua geld... This niet dat je het daarvoor moet doen.. snap dat vele organisaties stoppen als ze niet genoeg sponsoring hebben.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:30

Het is toch ook wel een pak meer werk dan een gewone dressuurwedstrijd of jumping. Veel meer oppervlakte nodig, veel meer vrijwilligers, als het meerdaags is dan moeten die er ook meerdere dagen staan. Hopen op goed weer, sponsoring zoeken, zorgen voor goede bodems, al die hindernissen voorzien, alle juryleden, dat papierwerk... Als je dan stank voor dank krijgt van hogerhand voor alles en het levert je amper iets op, dan is het ergens goed te begrijpen dat ze ermee ophouden.

De club waar ik bij zit valt heel goed mee. We moeten betrekkelijk weinig doen voor wat we in de plek krijgen. Als ik hoor wat er bij andere clubs allemaal verwacht wordt ga ik niet klagen. Daarnaast is er zowel in dressuur, jumping als cross redelijk wat animo van ruiters. We hebben voor zover ik weet geen menners of para-ruiters, de rest is goed vertegenwoordigd.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:58

Ik vind het bijzonder jammer dat Gavere, Tongeren er niet meer zijn, en dat Ciney samen met Deurle valt.
Tongeren werd al langer gezegd dat deze niet meer ging daar gaan. Het is thans 1 de mooiste...

Het is niet makkelijk organiseren. En dat ligt aan allerlei factoren. Minder en minder vrijwilligers die zich belangeloos willen inzetten (ziekte van deze tijden) , alles wordt duurder vr te organiseren, minder sponsoring, er wordt meer verwacht door de ruiters... Neenee, het is zeer moeilijk... Kleine waregem en Anzegem gaat door zolang TR het zich nog aantrekt, maar als die er ooit mee stopt, ik zie geen opvolgers... Dit is een zeer kleine groep die dit nu doet... Weinigen gemotiveerd om mee te helpen. De enige cross die 'teveel' vrijwilligers heeft is Nokere, omdat die het hip kunnen maken om mee te helpen en zeer veel sponsoring hebben.

Ik hoop dat deze sport niet aan een langzame dood aan het sterven is...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 00:26

Ik zag trouwens dat Herwig reageerde op fb dat het inschrijvingsgeld met 10€ omhoog ging...

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 01:07

Ik snap H.erwig zijn uitleg absoluut, maar ik vraag mij oprecht af hoe het dan wel rendabel kan zijn voor de lrv clubs die organiseren, voor de Nederlandse, Franse, Duitse... clubs?
Want lrv heeft meer vrijwilligers dan vlp, maar alle kosten die h.erwig opsomd, gelden voor lrv toch ook en die hebben dan zogoed als geen inschrijvingsgeld??
In Ndl worden echt veel eventings georganiseerd, vrijwel elke week en vaak zelfs meerdere locaties op hetzelfde weekend. Zij hebben toch ook die kosten? inschrijfgeld ligt daar tss vlp-lrv en er wordt niet specifiek hulp verwacht van de ruiters.

waarom organiseert vlp bv geen soort vergadering voor alle ruiters, organisatoren... om samen te brainstormen naar mogelijke oplossingen? Gebeurt er geen overleg tss vlp-lrv, eens over het muurtje kijken en evt het goede van de ene overnemen...?

Ik zie de toekomst voor eventing in België idd niet rooskleurig.

Heb die verhoging van het inschrijvingsgeld ook gezien... ben al blij te lezen dat het tenminste naar de organisator gaat ipv naar vlp, maar voor M en Z betekent dit dus het dubbele te betalen tov een Nederlandse wedstrijd en het twaalfdubbele (denk ik?) van een lrv eventing.
Aangezien andere bonden het goedkoper kunnen, betekent het dus wel dat er iets structureel fout zit bij vlp...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:24

Bij de lrv wordt voor alles beroep gedaan op leden: voor het secretariaat, de bar/kantine, de hindernisrechters, juryleden en schrijvers, pistepersoneel, poepscheppers, parkeerwachters, noem maar op. De parcoursbouwers voor springen komen via het hoofdkantoor, dat wel. Dat scheelt op de totale som al een hoop tov de vlp volgens mij. Het wordt ook verwacht als lid dat je je inzet als je eigen club iets organiseert + wat Daaphh al zei, de wederkerigheid.
Als je dan nog landeigenaren hebt waar je je altijd goed mee verstaat, dan ben je snel vertrokken.

De lrv is misschien goedkoop ja. De terreinen zijn niet altijd de beste. Maar het werkt wel. Ik ga ook graag af en toe eens jureren in ruil voor de lage kosten die ik heb om te kunnen starten. En ik ga me dit jaar graag inzetten voor onze tussenwedstrijd en ons tornooi. Dat zijn 4 dagen op een jaar eventjes handen uit de mouwen in ruil voor een heel net oefenterrein, gratis les, goedkoop kunnen starten.

Liever 76/jaar betalen en allemaal belangeloos inzetten voor je club, dan 200/jaar en je vrijwillig moeten afdraaien omdat er anderen hun nest niet uit willen als er geen € tevoorschijn komt.