[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:48

Ik heb mijn agenda al gepland! Middenbeemster is de eerste denk ik..

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:56

Klopt het dat Amsterdamse bos er weer niet op staat? Ik dacht dat het vorig jaar eenmalig zou zijn?

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:48

Superleuk dat de kalender er weer is! De verdeling in het najaar lijkt voor mij best gunstig. Hoe zit het ook alweer met het aantal wedstrijden dat je mag rijden? Vroeger 2 in een maand ofzo en nu? Zie namelijk dat Gorssel, Neede en Vasse heel dicht op elkaar zitten...

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:51

5 dagen er tussen :j

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:53

Cioccolato schreef:
5 dagen er tussen :j


Thanks voor je snelle antwoord! Dat is super +:)+ Als hij fit voelt mag hij alledrie mee en dan even wat langer rust.

suikermeisje

Berichten: 8350
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:40

Ik hoop BB Renswoude in April te kunnen beginnen. 2 maanden na m'n bevalling, dus wie weet. En scheelt als paard of ik net niet fit genoeg zijn, dan rij ik de helft voorbij.

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 00:28

:wave:
Mag ik mij hier melden ?

Ik ben nog geen eventer, maar wel een toekomstige :+
Eerst mijn paard dressuurmatig op orde en dan wil ik wat crosslesjes gaan nemen om hopelijk in de toekomst te starten.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:53

Ik ga voor deze denk ik:

Alphen Chaam (maar even een weekendje van maken) 29 maart
Maarsbergen 11 april
Markelo Potdijk 25/26 april
Markelo Snorrewind 24 mei
Vinkega 13/14 juni
Ede/Putten 20/21 juni
Exloo 1 augustus
Oudkarspel (hopelijk) 7/9 augustus
Norg 29/30 augustus
Heino of Gelselaar 12/13 september
Ronostrand 26 september
Hattem 9/10 oktober
Barchem 23/25 oktober
Bathmen 1 november
Rekken 7 november (misschien M?)

Even kijken welke van de eerste paar wedstrijden geschikt is om over te stappen naar het L. Iemand suggesties? Paard heeft tot nu toe al zn 9 B crossen foutloos doorgecrosst.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:24

Ede Putten zou ik dan zeggen. Al schijnt Markelo Potdijk tegenwoordig ook weer fair te zijn, maar ik weet niet of dat gelijk ook zo fijn is voor de overstap. Heb m al even niet gereden omdat die heel erg unfair was. Ik vind Vinkega soms wel pittig.
Norg vind ik ook prima zat voor een overstap, al was die afgelopen jaar niet helemaal fair. Ik gok dat die nu wel weer leuk wordt gebouwd.
Als je naar t L gaat, moet je naar Gelselaar want Heino heeft geen L. Vind sws Gelselaar beter passen als je richting de L wil.
Hattem is pittig, maar wel leuk. Ik zou Rekken niet kieze nvoor een overstap, helemaal niet naar het M. Denk aan mindere bodem door minder weer, dat weet je natuurlijk niet. Maar ik vind het najaar er sws niet geschikt voor. Zou dan lekker dit jaar L blijven en volgend jaar eens naar het M werken halverwege het seizoen.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:39

Cioccolato schreef:
Ede Putten zou ik dan zeggen. Al schijnt Markelo Potdijk tegenwoordig ook weer fair te zijn, maar ik weet niet of dat gelijk ook zo fijn is voor de overstap. Heb m al even niet gereden omdat die heel erg unfair was. Ik vind Vinkega soms wel pittig.
Norg vind ik ook prima zat voor een overstap, al was die afgelopen jaar niet helemaal fair. Ik gok dat die nu wel weer leuk wordt gebouwd.
Als je naar t L gaat, moet je naar Gelselaar want Heino heeft geen L. Vind sws Gelselaar beter passen als je richting de L wil.
Hattem is pittig, maar wel leuk. Ik zou Rekken niet kieze nvoor een overstap, helemaal niet naar het M. Denk aan mindere bodem door minder weer, dat weet je natuurlijk niet. Maar ik vind het najaar er sws niet geschikt voor. Zou dan lekker dit jaar L blijven en volgend jaar eens naar het M werken halverwege het seizoen.


Mij leek Markelo Potdijk dit jaar in het L wel echt pittig, dus moet dan eerst even kijken hoe Maarsbergen en Alphen zijn verlopen. Hoe is Snorrewind dan? Hoorde dat die vaak nog wel meevalt. Anders idd Vinkega of Ede/Putten (die laatste vooral).

Hattem ben ik idd altijd een beetje een poeperd voor dus misschien ga ik dan ook nog wel weer een keertje B starten puur voor mezelf. We zullen wel even zien hoe dit seizoen verloopt hehe.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:44

Oh. Dan zou ik Potdijk niet kiezen idd. Ik ga er misschien dit jaar weer een keer heen, in de B.
Heeft Snorrewind klasse L?

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:12

Cioccolato schreef:
Oh. Dan zou ik Potdijk niet kiezen idd. Ik ga er misschien dit jaar weer een keer heen, in de B.
Heeft Snorrewind klasse L?


Staat wel op de kalender dus denk het?

Baal er van dat Staphorst niet meer doorgaat zeg, zo jammer.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:22

Oh joh. Heb nog niet zo goed gekeken. Dacht dat snorrewind alleen B had. Ik vind 'm vriendelijk. Voor de B had ie vorig jaar wel wat uitdagingen, maar alsnog leuk en vriendelijk.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:27

Cioccolato schreef:
Oh joh. Heb nog niet zo goed gekeken. Dacht dat snorrewind alleen B had. Ik vind 'm vriendelijk. Voor de B had ie vorig jaar wel wat uitdagingen, maar alsnog leuk en vriendelijk.


Klinkt goed! Misschien geef ik die dan gewoon L op. Heel erg bedankt!!

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:03

Het lijkt er idd op dat Markelo Snorrewind nu ook L paarden heeft. Ben wel benieuwd!
Juul, als je daadwerkelijk naar de M wil, dan zou ik juist eerst wat pittigere L crossen rijden..

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:19

Lijkt me eerst de makkelijke L crossen gezien ze nu B rijd :+

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:05

Dat zou ik de eerste helft zeker doen, maar de tweede helft zou ik met die ambitie toch pittiger selecteren.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:09

Ik zou niet eens zo gehaast doen. Waarom in 1 seizoen 2 klasses omhoog willen? En dan ook nog van 't L naar 't M.

Edit. Tenzij er meer ervaring is bij paard en ruiter natuurlik.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:17

Leuk! De nieuwe kalender! Moet er ook maar eens voor gaan zitten om te kijken wat ik wil. Sowieso een 2* (of 2 of 3) gaan uitzoeken!
Cioccolato schreef:
Ik zou niet eens zo gehaast doen. Waarom in 1 seizoen 2 klasses omhoog willen? En dan ook nog van 't L naar 't M.

Edit. Tenzij er meer ervaring is bij paard en ruiter natuurlik.

Ik ben het eens met Cioccolato, als het je eerste paard op dit niveau gaat zijn zou ik adviseren om m dit jaar lekker klaar te maken voor de M, volgend jaar te starten in de L en de tweede wedstrijd ofzo de stap naar het M te maken. De overgang B-L is een stuk kleiner dan L-M.
Maar het is nooit verkeerd om grootse doelen te stellen, zolang je ze ook maar durft bij te stellen indien nodig :)

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:51

Persoonlijk vind ik de L hoog zat, vond die overgang toch groter dan verwacht en met name ook de grote verschillen in de L crossen.

Maar ik vind het niet rijmen om M te willen starten in Rekken en dan Hattem in de B te rijden omdat de L te pittig is.

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:06

Komend jaar mogen we officieel starten! Mijn nieuwe paardje is nu nog maar 4 vandaar. Afgelopen jaar natuurlijk wel wat lessen gedaan en BB gestart.(ik heb wel ervaring)
Denk dat Markelo de 1 ste B start word. En dan eens kijken hoe meneer het oppakt. Komend jaar vooral geen haast lekker veel meters maken in de B. Denk zoiezo markelo gelselaar bathmen gorssel diepenheim vasse en misschien rekken

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:06

Ik vind de L ook hoog zat!

Ze is nog druk met plannen, vandaar dat ik daar ook op in ga dat het niet verstandig is om de laatste M te starten van het seizoen. Ook al gaat het zo goed. Voor derest is ze er nog niet echt op in gegaan, dus ik denk ook nie dat het zeer de bedoeling is.

Zoals ik het zou doen: lekker in de B beginnen, 2 ofzo. Als die goed gaan rustig de overstap naar de L maken. Dus vrij vroeg in het seizoen. Lekker L blijven starten, dan zou ik ook Hattem L starten. Je kan altijd afgroeten en weet je waar je staat. Daarna komen er nog genoeg. Of idd Hattem B starten tussendoor. Volgend jaar rustig in de L beginnen, half seizoen L en dan de overstap richting de M maken. In trainingen al lekker richting de M werken halverwege dit jaar en zo voort.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:35

Klopt het dat exloo twee keer op de kalender staat? :#

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:44

Ja, Exloo is 1x outdoor en 1x indoor denk ik.
In 1 seizoen van de B naar het M is enthousiast, maar wie niet groot droomt komt nergens toch :o
Ik hoop dit seizoen de overstap naar het Z te kunnen maken of een keer een 1 of 2* te starten. Maar ik moet eerst maar eens goed uitzoeken hoe dat allemaal werkt. Daar ben ik totaal niet in thuis nog.

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:15

Ik ga dit seizoen ook voor het eerst officieel starten en wil dan wel de overgang naar de L maken, mocht het heeeeel goed gaan de M maar ik vind de L (zelf) al mooi zat. Ik heb mijn agenda ook al lekker volgepland, alles bekeken op de afstanden maar mocht er toch nog een hele leuke cross tussenzitten die verder rijden is ga ik die wel overwegen :=