[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:05

Cioccolato schreef:
Een cross training kan natuurlijk ook ergens met gewone hindernissen. Zelfs zonder :')
Alleen zou ik het er daar ook niet voor doen

Uiteraard, maar had juist gerekend op wat andere hindernissen om het zo wat spannender te maken. Daarom was het ook mijn idee om er wat verder voor te rijden. Maar goed er is ook een oefencrossparcours die na de les gedaan mag worden, neem aan dat daar wel iets meer staat. En anders is het voor de autorijervaring :)

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:26

Oh Lieke, ik had datzelfde idee een beetje... had toch op 1 smalletje/ puntje/ arrowhead gehoopt....

Maar misschien is dit maar een deel van wat we zien... ik doe hem voornamelijk als voorbereiding op Ermelo over 3 weken.

(Heb even herberekend, toen ik vanochtend keek stond er file door een ongeval, waarschijnlijk is het “maar” zon 2 uur rijden i.p.v. 2,5.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34696
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:08

Wij zijn sowieso verwend door waar we staan. Dit seizoen wil mijn man wel wat verder gaan rijden en met de regiotrainingen mee gaan doen. Voor Hocus is het wel goed als hij wat meer ziet.

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:32

Wij zijn totaal niet verwend. Alles ver weg _O-
En moet eerlijk zeggen dat ik dat verre rijden ook wel een beetje zat ben.. Hele dagen van huis met de reistijd erbij. Gelukkig dit seizoen onwijs fijne starttijden gehad, dus heb respect vooe de organisaties.

Zo ik mis echt even motivatie _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34696
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:40

Weer werkt ook niet mee he. En de tijd van het jaar. Het moet gewoon weer lekker voorjaar worden :j

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:51

Ik snap dat je verwend kan raken Suzan. Wel leuk dat je man de regio trainingen mee pakt. Regio Utrecht of...?

Ik heb in het voorjaar vooral geluk, veel wedstrijden dichtbij of op 1.15 min met alleen een suto. Najaar ga ik iets verder moeten reizen..

Kelan

Berichten: 1627
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:05

Vorig jaar was ik ook indoor in Bathmen, en daar stonden toen leuke cross hindernissen.
Hopelijk nu ook *D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34696
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:19

Ja Utrecht :j .

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:18

Ik heb veel motivatie haha paard alleen niet haha

Woensdag kreupel onderzoek. Wil gewoon weten hoe en wat.

Qua afstanden naar wedstrijden heb ik geluk vind ik zelf, veel is binnen uur of ander half.. maar dan heb je niet alles natuurlijk.

Dit jaar gaat onze club het NK organiseren. Ik mag samen met mijn collega bouwer het parcours voor de B L en M bouwen! Afgelopen week nieuw stuk bekeken en eerste plannen gemaakt!

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:34

Dat is gaaf Elke!

darkadia

Berichten: 5250
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:21

Zo weer even bij gelezen.
Hier nog niks te crossen, van het voorjaar weer eens wat kleine sprongetjes proberen en dan verder zien.

@dreamguide: miss is de oefencross bij de Voorruiters nog wat voor je. Daar mag je 2 rondjes. Ging bij mij daar toen 1e ronde ook hopeloos, 2e rondje sprong hij alles.

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 02:47

Wat ontzettend gaaf elke! Ik zou het heel leuk vinden als je ons op de hoogte zou willen houden tijdens het bouwen. En dan niet met wat er komt te staan, maar gewoon met wat voor dingen het team van bouwers te maken heeft, wat voor keuzes er soms gemaakt moeten worden etc.
Welke club zit je bij trouwens?
Succes woensdag met paardlief. Hopelijk valt het allemaal mee.

Suzan; ik heb ook naar de trainingen gekeken, maar vielen in mijn planning qua verlopige datum niet helemaal ideaal. Wel jammer want denk dat dat wel weer heel leerzaam was geweest.


Lieke, kehlan, hoe hebben jullie het gehad bij de clinic?

Bij aankomst zag ik dat de hindernissen niet echt anders waren dan de dag ervoor, wel jammer, had graag een technisch lastigere hinder is er bij gehad om ook iets nieuws te kunnen aanpakken. Gingen dus lekker voor een positief vertrouwens rondje en mijn doel was om dan te proberen zoveel mogelijk vanuit een sneller tempo en voorwaarts ritme te gaan doen.
Kon goed merken dat de pony weer veel heeft geleerd sinds de laatste keer crossen. We hadden vanaf het begin echt een voorwaartse drang (dat kwartje begint echt nu pas te vallen) en ik heb hem nog niet eerder zo voorwaarts tussen de sprongen kunnen rijden. Heb nog steeds weinig tijd nodig om hem op te zetten omdat ie met een halve ophouding al wat terug komt. Dus dat zorgde voor een heel gelijk constant tempo over het hele parcours.
Ook mag ik geen extra galopsprong meer rijden in de dubbels, omdat hij de sprongen eigenlijk gewoon heel fijn passend maakt op paarden afstand (dat doet hij ook pas sinds 2 maanden constanter). Dus ik heb super lekker getraind.

En mocht degene wiens singel ik heb mogen lenen toevallig op bokt zitten... bedankt voor het lenen, nogmaals!


Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34696
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:45

Lekker LuffB! En extra knap ook omdat met een pony voor elkaar te krijgen.

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:17

De instructrice zei; heb je bewust voor een kleintje gekozen?
Waarop ik antwoordde, ach, hij is gewoon te leuk en goed om te verkopen puur omdat ie 20 cm te klein is.

Hij is klein van maat maar groot in alle andere dingen!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:29

Spannend woensdag, elke! Welke club organiseert het NK? :)

Haha luffB, ik zag je rijden en besefte me ineens dat wij ook een paar woorden hadden gewisseld op de oefencross in Renswoude :D Herkende je pony.

Ik vond de les prima. Hindernissen waren zoals ik al verwachtte niet denderend, dus zou er niet snel weer heen gaan. Ook had de instructrice weinig aan te merken op mij, behalve dat mijn beugels een gaatje korter moesten :+ verder kreeg ik eigenlijk de hele les gewoon te horen dat we keurig rondsprongen, moet wel af en toe letten op mijn handen die soms te hoog komen.
Enfin, prima les dus en heerlijk gesprongen, hij stond lekker aan. Maar qua tips oid niet veel gehad en hindernissen waren gewoon boomstammen. Maar laden ging super en het autorijden ook! Dus ben daar misschien nog wel enthousiaster over :Y) hij liet zich zowaar op ander terrein in 1 keer in de trailer zetten <3 zal vanavond even een filmpje uploaden van mijn rondje.

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:42

Nk is in Hattem dit jaar.

Fijn dat jullie lekker hebben gereden!

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:54

Ik zag je idd passeren Lieke, maar heb je te kort gezien om jou of diego te kunnen herkennen. Ik klets altijd heel makkelijk met anderen, zeker op wedstrijd. Maakt het extra gezellig vind ik altijd.

Ja les was verder prima, ik wilde ook graag wat binnen gedaan hebben met het oog op Ermelo. Maar qua les en hindernissen zal ik niet zo snel weer de reis maken. En toch.. Een super rondje voor het vertrouwen is ook heerlijk.

En wat gaaf dat het rijden met de trailer zo goed is gegaan Lieke!! Mag je ook trots op zijn!

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:10

Ik ben ook benieuwd hoe wij Ermelo gaan overleven. Ik hou van goede voorbereiding, maar momenteel is daar geen sprake van _O-

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:22

Cioccolato schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe wij Ermelo gaan overleven. Ik hou van goede voorbereiding, maar momenteel is daar geen sprake van _O-



Ach dan is Ermelo je voorbereiding op andere dingen toch, hahaha.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:27

Leuk om jullie verslagen te lezen!
En Elke, wat tof dat je weer gaat bouwen in Hattem! Sterke met Coco, hopelijk valt het mee en kunnen jullie snel weer aan de slag. (Ik vind het nog steeds grappig dat ik destijds toen ik op zoek was naar een paard met Roxana heb ge-appt over hem :) )

Wij mogen nog steeds niet op pad, ik vermaak me dus maar met bosritjes..

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:33

Bosritjes zijn ook niet verkeerd!

Ik doe nog steeds niet heel veel. Heb nu komende 3 weken weer concour, 2 keer BB en vos mag nog een keer L mee, anders is het wel heel unfair om Ermelo te gaan rijden.
En vanaf dan zien we wel weer verder!

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:24

Balen dat je nog steeds nergens heen kan met je schimpie fcsa!

Kijk chiocco, toch alsnog een mooie voorbereiding toch voor de dingen die nog gaan komen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:53

LuffB schreef:
Ik zag je idd passeren Lieke, maar heb je te kort gezien om jou of diego te kunnen herkennen. Ik klets altijd heel makkelijk met anderen, zeker op wedstrijd. Maakt het extra gezellig vind ik altijd.

Ja les was verder prima, ik wilde ook graag wat binnen gedaan hebben met het oog op Ermelo. Maar qua les en hindernissen zal ik niet zo snel weer de reis maken. En toch.. Een super rondje voor het vertrouwen is ook heerlijk.

En wat gaaf dat het rijden met de trailer zo goed is gegaan Lieke!! Mag je ook trots op zijn!


Grappig hoe zo'n foto en filmpje dan zo'n ander beeld kunnen geven, had hem daar vanaf niet herkend namelijk haha.

Lijkt me heel erg balen om niet weg te kunnen door influenza! Diego wordt vandaag of woensdag nog even geënt zodat hij weer op de rit loopt met entingen in de huidige stal.

Ik wilde mij ook nog inschrijven voor Ermelo maar mijn vader is dat weekend jarig en ga op zijn verjaardag (zondag) al naar Jumping Amsterdam, dus dan zou hij het hele weekend de auto kwijt zijn haha.

Hier een paar filmpjes.
Dit was het laatste rondje, alles achter elkaar.
https://youtu.be/xt9fNMMHvk4
Hier wilde ik iets meer tempo rijden, dat was wel gelukt :Y)
https://youtu.be/BM3XijQjus0

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:33

16 februari is er een oefencross in Tilburg. Zijn er mensen die daar heen gaan?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:30

Waren m'n rondjes zo slecht? :D

Wij hebben gisteren een recordje gevestigd, 1.20 *\o/* het ging zo makkelijk, smaakt naar meer!

Afbeelding