[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31484
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:28

Fijn Susan, kun je iig lekker rijden.
Leuk paard is Diego!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:16

Dank beiden!
Hoop dat hij zich een beetje gedraagt vandaag. Morgen gaat hij hoogstwaarschijnlijk bij de groep.

Cioccolato

Berichten: 6686
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:46

Leuke foto's uoor! Fijn dat 't voor jou ook zo goed voelt!

Dat is altijd spannend! Denk ik. Ik heb ze niet in een groep _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:49

Voor het eerst in een nieuwe groep is spannend idd. Hocus was gelijk stuk de eerste week :+ stomste was nog dat hij het zelf had gedaan, wel met wat hulp van een paar irritante steekvliegen.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:00

Coco gaat wel goed, ik stap dus nu met hem aan het hoofdstel met longeer lijn. Anders niet te houden. Haha hij krijgt al niet eens meer brok.. maar ik vind hem nog steeds niet zuiver lopen dat baart me wel wat zorgen.

Lieke leuk paard! Komt vast goed :)

In de drukte losrijden pfff ook totaal niet mijn ding. Al ben ik, mocht het zo zijn, ook wel weer van hop doorrijden en als je in de weg staat heb je pech! (Mensen dan zeg maar)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:02

O dat is wel balen Elke.

Cioccolato

Berichten: 6686
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:50

Jeeejr elke.. Wat balen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:28

Balen Elke! Hopelijk weer helemaal in orde voor het seizoen begint.

Leuk paard, Lieke! Fijn dat de verhuizing goed verlopen is. Lekker dat hij bij de groep kan straks.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:06

Even een beginnersvraag;
Ik ben afgelopen jaar begonnen met 'eventing' met een aantal crosstrainingen en ik heb BB in Lisse meegereden.
Aankomend jaar gaan we weer trainingen doen en wil ik wat vaker een BB cross rijden om haar meer ervaring en vertrouwen te geven.
Ze vind het nog wat eng dus meestal stopt ze de 1e keer tijdens de cross en gaat ze 2e keer er overheen.

Hebben jullie nog tips voor leuke (makkelijke) BB crossen die ik volgend jaar kan meerijden? Doel is vooral om paardlief meer vertrouwen te geven. Hoogte/grootte van hindernissen is geen probleem, maar wel abstracte hindernissen met rare vormen en kleuren.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:22

Heel eerlijk zou ik dan eerder lessen rijden dan crossen. Ik zou geen cross gaan rijden als je weet dat ze elke hindernis eerst moet bekijken hihi. Als je kiest heb je geen druk van anderen en kan je je gewoon focussen op het punt haar in 1x er overheen krijgen en vertrouwen krijgen. Renswoude heeft wel veel hindernissen, en ook wel een aantal met kleuren op het terrein staan. Is ook niet heel lastig om daar een training te regelen volgens mij, kan gewoon met eigen instructie.

Thanks voor de complimenten! Hij heeft wel een beetje een kronkeltje in z'n kop, als ie nu alleen op stal staat breekt ie de tent af :+ vandaag weer gedaan. Blijkbaar wil hij erg graag zich bij de andere paardjes laten gelden. Gelukkig gaat ie morgen de kudde in.

Cioccolato

Berichten: 6686
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:42

Zou ook lekker gaan trainen op verschillende terreinen. Als hij daar zn best doet, lekker oefencross rijden. Rij zelf vaak Bathmen. En dan de wedstrijden waar ik BB kan rijden en anders gewoon de B in.

Lelystad is een heeeeeel vol terrein. Ik vind het te vol en kan er niet lekker rijden, maar er staat dus wel veel. Van BB naar Z.

Sim
Berichten: 31484
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:23

DreamGuide schreef:
Even een beginnersvraag;
Ik ben afgelopen jaar begonnen met 'eventing' met een aantal crosstrainingen en ik heb BB in Lisse meegereden.
Aankomend jaar gaan we weer trainingen doen en wil ik wat vaker een BB cross rijden om haar meer ervaring en vertrouwen te geven.
Ze vind het nog wat eng dus meestal stopt ze de 1e keer tijdens de cross en gaat ze 2e keer er overheen.

Hebben jullie nog tips voor leuke (makkelijke) BB crossen die ik volgend jaar kan meerijden? Doel is vooral om paardlief meer vertrouwen te geven. Hoogte/grootte van hindernissen is geen probleem, maar wel abstracte hindernissen met rare vormen en kleuren.


Ik zou dan laagdrempelige oefencrossen als broekelo, tripalon Laren, andere tripalons en de terreinrit in biddinghuizen doen.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:42

Oei dat is niet fijn Elke.

Wij zijn in twee dagen tijd van -15 naar +12 gegaan, zal ze dadelijk maar eerst even aan de longe gooien :=

Mijn merrie heeft nu trouwens tijdelijk een Kentaur springzadel. Hopelijk blijft die wel liggen met de springles morgen :+

Mijn instructrice is op zwangerschapsverlof, dus mag ik haar 5-jarige ruin de winter door trainen. Het is een volle broer van Don Johnson, dus ik vind extra leuk dat hij het springen zo lekker op pakt. Dressuur heeft hij tot nu toe ook alles gewonnen, dus hopelijk kan ik hem volgend seizoen ook een keertje meenemen naar een SGW wedstrijd O:)

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:22

Puntje is helaas dat ze op training wel zonder problemen springt, alleen als ze daadwerkelijk een 'cross' moet rijden, dus in haar eentje een route moet volgen, dan staat ze telkens stip.
Uiteraard gaan we komend jaar ook weer trainen, maar ik zoek dus inderdaad makkelijke oefencrossen en BB crossen. :)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:17

DreamGuide schreef:
Puntje is helaas dat ze op training wel zonder problemen springt, alleen als ze daadwerkelijk een 'cross' moet rijden, dus in haar eentje een route moet volgen, dan staat ze telkens stip.
Uiteraard gaan we komend jaar ook weer trainen, maar ik zoek dus inderdaad makkelijke oefencrossen en BB crossen. :)

En als je een training rijdt als een cross? Dus eerst bij een paar hindernissen losspringen en daarna een rondje bedenken en die in een keer gaan rijden?

Ik heb zelf afgelopen jaar stal Jacobs gereden (vind ik persoonlijk een afrader) en Renswoude (was heel leuk).

Balen van Coco Elke!

Snowwhite, ik heb ook een kentaur. Vind het zelf een zeer prettig zadel!

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:44

Filmpje van diego wil helaas niet afspelen bij mij :( maar de foto’s laten wel een lekker blij ei zien! Fijn dat jullie verhuisd zijn. Hopelijk blijft hij heel tijdens de groeps introductie

Balen van Coco! Dat ze op zoiets simpels dan zo kunnen kwakkelen/ kreupelen. Hopelijk trekt het bij!

Dreamguide; ik zou maar zoveel mogelijk verschillende terreinen gaan voor de trainingen en ook even kijken waar hij het lekker op doet (veel of weinig hindernissen in zijn blikveld bijvoorbeeld) maar ook op wat voor type hindernissen er de meeste problemen ontstaan.. die van mij springt altijd als een idioot over hagen/ bezemstelen/ wilgen. Dat doet ie niet zo erg op andere hindernissen, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik vind Moordrecht altijd een fijn terrein om te trainen en (jonge) paarden ervaring op te laten doen (plus het is een van de dichtstbijzijnde terreinen voor mij) maar in de oefencross daar staat wel een moeilijker lijntje waar vaak problemen op komen (heeft er al 2 jaar ingestaan). Al zou je die altijd natuurlijk gewoon kunnen overslaan..

Snowwhite; WoW wat een temperatuur verschillen!! Veel plezier met je springles. Laat je weten hoe het gegaan is?
Ook een leuk aanbod om die ruin door te mogen trainen en evt te starten. Hopelijk gaat dat allemaal volgens plan.


Mijn springwedstrijd is verzet naar zondag, dus dan gaat de pony zijn officiële B debuut maken. Ik heb er zon zin in! Mijn doel is om hem netjes in een mooi ritme te kunnen rijden en geen grote ruiterfouten te maken, zodat hij zijn werk kan doen

Cioccolato

Berichten: 6686
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:50

Ik doe nog steeds vrij weinig _O- ze zijn hier ook veel aan het knallen. Zou gister avond een oefenparcours hebben, maar ben thuis gebleven. Vind het altijd wel prima deze tijd van het jaar. Zijn het hele jaar elk weekend van huis, dus ik geniet momenteel _O-

Springt ze ook alles als je een training in je uppie rijd en je na het los springen een parcour springt?
Ik heb niet zoveel met oefenxross en. Ken er dus niet veel. Bathmen oefen cross, Norg BB heb ik eens gestart.

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:31

Moordrecht oefencross zou idd ook een goede kunnen zijn voor t vertrouwen. Dat is in een bak maar wel een route in je eentje.
Heb daar laatst gelest en was best leuk zo even spelen met de hindernissen:
https://youtu.be/kWtbDXE39ks
(Ookal ging ik er bijna naast haha)

Leuk snow white dat je je instructrices paard erbij mag rijden!
Succes met je Wedstrijd luffb :)
En vervelend zeg dat Coco nog niet rad is. Hopelijk knapt ie snel op!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:15

Spannend LuffB! Waar ga je starten?
En ohja, het was geen filmpje maar een still uit een filmpje :D vind dressuur filmpjes altijd nogal heftig op bokt.

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:44

Vandaar dat hij het niet deed Lieke hahaha! We gaan naar Soest, vindt het daar altijd fijn starten, net zoals de Meern/ Utrecht bij de voornruiters. Eigenlijk zijn dat mijn voorkeur locaties wat betreft het springen.

Was vorige maand in Breukelen, wat zelfs met de trailer maar 15 min rijden is voor ons, maar toch een wat kleinere accommodatie / binnenbak waardoor indoor het best wel dicht bij elkaar stond. Hij deed het super, maar was wel erg onder de indruk.


Leuk filmpje van de witte! Die witte bak en hogere trakhener zijn ook wel de moeilijkere hindernissen daar! Dat lijntje na de afsprong waar je je eerste stop op had, daar staat in de oefencross een houten paard en daar hadden veel combinaties problemen mee.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:19

Wauw beetje late reactie, maar bedankt voor de tips! Ik ben er echt heel consequent mee bezig. Ging een tijdje erg goed met de kou. Heb het er inderdaad met Janneke tijdens de les over gehad. Maar hij sluit zich volledig af en als ik been geef valt hij nogal 'dood' zeg maar.

Ik ga regelmatig het bos in om hem een sprintje te laten en willen trekken. Dat gaat erg goed en krijgt hij steeds meer zin in! Maar het is vaak op wedstrijd is hij ineens heel erg teruggetrokken en sluit zich voor mij af. Terwijl ik merk dat hij het super leuk vind om mee te gaan naar verschillende plekken.

Het is zo moeilijk voor hem om op gang te komen. Hij heeft zijn lichaam natuurlijk ook niet echt meezitten. Beetje oververbouwd met een hoog kruis en een korte rug. Met dressuur zijn we hierdoor natuurlijk ook niet ver. Hij heeft wel L2 gelopen en de knopjes zitten erop. Maar ik heb gewoon een trigger bij hem nodig :+

Cioccolato

Berichten: 6686
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:23

Een stokje met een worteltje eraan?

BuenaVista
Berichten: 3003
Geregistreerd: 02-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:41

Wij hebben op 2 juni ook een impuls rubriek tijdens sgw Snorrewind te markelo.
Hier kun je je eigen hoogte opgeven, met springen vooraf.

Cioccolato

Berichten: 6686
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:33

Die stond ook op mijn lijst met daar moet ik naar kijken

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:40

Leuk je filmpje, Laura. Fijne plaats om te trainen!
Ik heb ook zó veel zin om weer te springen. Ga morgen maar eens op zoek naar wat boomstammen in het bos *D