[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuffB

Berichten: 1303
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 05:18

Dus 2 juni snorrewind/ markelo is een goede aanrader? Of haal ik nu weer de markelos door elkaar?

Hoe wordt er tegen sgw vlietland/ Leidschendam aangekeken? Ik kan weinig B paarden go pro filmpjes vinden, maar wat ik er van zie lijkt het me eerlijk gebouwd met hier en daar een hindernis die er soms net even anders uitziet dan wat ze misschien gewend zijn..

Ik probeer hier en daar toch ook wat extra vrij te plannen, dus mochten er soms wat minder wedstrijden zijn vindt ik dat niet erg. Wat ik wel jammer vindt is dat er dan op sommige weekenden 4 wedstrijden zijn en op andere niet... dan kan dat beter verdeeld worden imo...

Edit; hoe/ waar kan je als leek leren welke wedstrijd soms waarmee bedoeld wordt..? Zo hoor ik hier pas dat markelo 2 verschillende locaties/ crossen heeft en toen ik Leidschendam ging YouTube zoeken kwam ik er pas achter dat dat vlietland genoemd wordt... zou zie ik bv Texel ook niet op de agenda staan, hoe wordt die dan weer genoemd?

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 06:45

Texel is Den Burg op de lijst.

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:53

Het water bij vlietland is heftig maar daar hebben ze wel een alternatief op.
https://youtu.be/e_l85RacUEA
Dit is mijn gopro video van vlietland dit jaar :)

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:27

Ja daar kom je achter als je er na gaat zoeken of het hier vraagt denk ik. Sommige zijn idd best vaag met andere namen. Grand horse trials, texel is idd den burg.

Vlietlanden heb ik alleen NK gereden in 't L.
Heino is ene leuke boscross, veel slingeren.

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:30

Mijn ervaringen in de B met een paard die niet 100% vetrouwen heeft:

- Maarsbergen: prachtige wedstrijd! Hindernissen aan de maat, en stuk voor stuk mooi aangekleed dus tevens ook kijkerig ;)
- Markelo Snorrewind: Gemoedelijk sfeertje, goed te doen, wat uitdagingen ter voorbereiding op L hindernissen/combinaties met alternatieven.
- Oudkarspel: qua hoogte goed te doen, enkele witte hekjes hindernissen die kijkerig kunnen zijn.
- Ede/Putten: Mooi over de hei, naar mijn mening een van de makkelijkste. (Daardoor??) bijzonder veel uitsluitingen in het springen. (Stond niet hoog, maar hindernis 2 was enkel een rood witte plank wat veel problemen gaf).
- Renswoude: Pittige cross. Ben blij dat ik toen heb omgeschreven naar de oefencross ;)
- Gorssel: Pittige cross (was ook kampioenschap afgelopen jaar). Was too much voor ons. Springen vond ik ook erg aan de maat.
- Gelselaar: Dan weer heel vriendelijk tov Gorssel.
- Hattem: Erg mooi aangekleed, bevat wat uitdagingen. Bijvoorbeeld 2 dubbels die haaks stonden.
-Bathmen: Heeft wat uitdagingen maar goed te doen.

LuffB

Berichten: 1303
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:30

Gelukkig hebben we jullie dus!!!

Heel erg bedankt voor het filmpje paljaslaura!

Een super lijst Elise! Geeft ook fijn wat info over de latere wedstrijden!

Ik vindt het soms ook gewoon lastig... zo wordt Renswoude door iedereen als pittig omschreven, maar heb ik tijdens de oefencross eind vorig jaar alleen een langsloper gehad op de combinatie (die hadden/ hebben we nog niet veel getraind) in het B parcours en heb ik het 2de rondje veel L elementen (per ongeluk) meegepakt (ik was toen nog niet op de hoogte dat groen B was en L blauw. Ik dacht BB en b oeps hahah). Die L elementen deed hij ook super op 1 smalletje na (En ook die waren we nog niet echt in trainingen tegen gekomen..)
Dus als hij Renswoude goed aanpakt... dan heb ik soms weer het gevoel dat ik niet alles op alles hoef te zetten om de makkelijkste crosjes te rijden.
Denk dat alphen chaam me daar ook meer informatie over gaat geven als ik die heb gereden.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:31

Renswoude komt ook pas na een paar wedstrijden hè, dan heb je er al weer wat vlieguren op zitten.
Thanks voor je lijstje Elise!

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:17

Renswoude in de L is ook erg pittig. Met name omdat ze alles in 1 cross hebben gepropt. Daarbij was het dit jaar 7 uur tussen dressuur en springen.
Het is naast een bedrijf dat een uur in de wind stinkt. Dus daarom start ik daar niet zo snel meer. Verder wonnen wij die in de L ook, maar alsnog vond ik 'm pittig, ookal liep ze 'm lekker door hoor

LuffB

Berichten: 1303
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:46

Jaaa lekker veel vlieguren!
Chioc; denk dat ze daarom nu ook de B zonder dressuur doen, zodat ze minder wachttijd voor de rest kunnen gaan organiseren..
En tja, die nertsen geven idd een hele nare geur. Snap dat de combinatie van dingen dan ervoor zorgt dat je misschien iets anders gaat zoeken.

Oké, leidschendam/ vlietlanden, ede-putten en wieringerwerf/ dijkgatbos vallen in 3 weekenden achter elkaar. Zag online dat het dijkgatbos ook daadwerkelijk weer door het bos gereden wordt en vond een oud filmpje er wel heel mooi uitzien.
Maar vindt 3 achter elkaar wel weer wat veel...

Kiezen is moeilijk!

Edit; plus Renswoude is in de 1ste week van jullie dus dat zouden er 4 zijn... er moet er dus echt minstens 1 afvallen..



Edit; weet een van jullie of er ook een Belgische kalender is? Met al het jaar overzicht? Ik zou graag mee doen aan die in minderhout en/ of diepenbeek maar kan er nog niet veel over vinden.

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:29

@LuffB Renswoude is voor ons relatief dichtbij dus ben daar ook wel vaak.

Wat voor oefencross ben je geweest? Want de oefencross die ze regelmatig organiseren los van de SGW wedstrijd heeft inderdaad een groene en een blauwe route maar dat betekent niet direct B/L. Of bedoelde je de oefencross direct na afloop van de SGW wedstrijd? Daar stond namelijk wel het officiele pacours nog volgens mij.



Ik moet me nu gaan verdiepen in welke ik als eerste wil gaan rijden. Amsterdamse bos was het plan als mooie inkomer, maar nu toch maar gaan zoeken naar een andere vriendelijke.

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:00

Dan laat je Ede putten toch vallen? Heb je er een week tussen. Of je pakt er 2 en laat er 1 vallen.
In België rij ik niet. Limburg is al veeeer genoeg _O-

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:34

Renswoude is altijd wel gebouwd als een uitdaging. Maar ze zorgen wel altijd voor een mooie opbouw om eerst in het ritme te komen en bij de lagere klassen ook nette aanleuningen. Daardoor is die uiteindelijk toch goed te doen, je ziet wel dat diegene waarvan de basis ontbreekt daar stranden.

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:20

Vond 'm dit jaar int L niet gebouwd om eerst in het ritme te komen. De B en L wel duidelijk verschil. Vind ik altijd een pluspunt. Mooi open water. En voor de nog hogere klasse ook zo gaaf, ruige sprongen! 't heeft voor alle klasse wat en dat vind ik een groot voordeel aan het terrein.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:11

Renswoude wordt als pittig ervaren maar je kan hem ook omdraaien natuurlijk. Is de rest niet te simpel? Dat vraag ik me bij sommige wedstrijden ook af. Amsterdamse bos bijvoorbeeld is lekker om er in te komen. Maar qua L cross geen vergelijk met sommige andere wedstrijden.

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:19

Die ken ik dan weer niet in het L. Vind een beetje niveau verschil niet zo erg, helemaal nu er meer wedstrijden komen. Dat heb je ook met springen en dressuur natuurlijk.
Kun je kiezen om lekker te crossen of juist een uitdaging aan te gaan.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:35

LuffB schreef:
Jaaa lekker veel vlieguren!
Chioc; denk dat ze daarom nu ook de B zonder dressuur doen, zodat ze minder wachttijd voor de rest kunnen gaan organiseren..
En tja, die nertsen geven idd een hele nare geur. Snap dat de combinatie van dingen dan ervoor zorgt dat je misschien iets anders gaat zoeken.

Oké, leidschendam/ vlietlanden, ede-putten en wieringerwerf/ dijkgatbos vallen in 3 weekenden achter elkaar. Zag online dat het dijkgatbos ook daadwerkelijk weer door het bos gereden wordt en vond een oud filmpje er wel heel mooi uitzien.
Maar vindt 3 achter elkaar wel weer wat veel...

Kiezen is moeilijk!

Edit; plus Renswoude is in de 1ste week van jullie dus dat zouden er 4 zijn... er moet er dus echt minstens 1 afvallen..



Edit; weet een van jullie of er ook een Belgische kalender is? Met al het jaar overzicht? Ik zou graag mee doen aan die in minderhout en/ of diepenbeek maar kan er nog niet veel over vinden.


Dit vond ik ook lastig! Ik heb echter edeputten wel gedaan omdat dat zo lekker dichtbij is.

LuffB

Berichten: 1303
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:47

Elise, ben in september naar enkel een oefencross geweest. Heb daar het eerste rondje voornamelijk de groene route gevolgd met 2 uitstapjes naar blauw en in het tweede rondje voornamelijk blauw gereden met wat uitstapjes naar groen.

Denk idd dat ede/ putten dan komt te vervallen bij mij, maar is ook voor mij een van de dichtstbijzijnde wedstrijden..

Ik heb vorig jaar een weekje bij Karin Donckers mogen trainen toen ze ook op het terrein in minderhout een jump cross organiseerde (denk een beetje aan de Nederlandse derby maar dan met 15 min tussen springen en start cross) met mogelijkheid voor videocommentaar. Dat terrein daar is zo gaaf! En de pony liep daar zijn eerste oefencross super stoer uit. En het is denk ik anderhalf uur rijden ofzo met de trailer, dus dat vindt ik wel goed te doen.

Hebben andere mensen hun startplannen al wat overzichtelijker op een rijtje?

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:56

Nee _O-
Gok dat 't mei pas wordt. Heb maart trainings weekend ergens als het goed is, m'n ouders gaan op vakantie. In april een merrie uitgerekend dus dat wordt ook niks.

Nou en dan is het alweer mei. Ga in het begin denk ik veel trainen met m'n 5 jarige, 't L paard ook af en toe mee.
Eerst de 5 jarige B springen klaar msken!

LuffB

Berichten: 1303
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:07

Ook leuke dingen chioc! Ik vind het werk met jonge dieren altijd zo leuk. Om ze voor te bereiden op wat er van ze gevraagd/ verwacht gaat worden.


Ook nog mensen die tussen de eventing wedstrijden door ook nog hun dressuur/ springwedsteijden pakken?

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:26

Waar gaan jullie op cross trainingsweek?

Ik heb de indruk dat daar niet heel veel in georganiseerd wordt. Ik heb ook wel interesse om zelf ergens iets te boeken, privé of met een vriendin of zo, maar geen idee wie of welke organisatie ik daarvoor zou kunnen benaderen.

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:12

Ik pak gewone wedstrijden mee.
En mijn hart ligt ook bij jonge dieren. Beetje BB en B werk en dan verkoop ik ze.
Heeft ook lang geduurd voordat ik de L oké vond qua hoogte. Gewoon niks voor mij _O-

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:17

Morniclum schreef:
Waar gaan jullie op cross trainingsweek?

Ik heb de indruk dat daar niet heel veel in georganiseerd wordt. Ik heb ook wel interesse om zelf ergens iets te boeken, privé of met een vriendin of zo, maar geen idee wie of welke organisatie ik daarvoor zou kunnen benaderen.


Ik heb een paar jaar met een vriendinnengroepje een trainingsweek georganiseerd in Ede. Wij deden maar 1 crossles, maar je kunt er natuurlijk ook meer plannen en bij verschillende instructeurs. Wij en de paarden sliepen bij de Woelige stal, heel simpel maar met weidegang en goed en onbeperkt hooi. Vanaf daar is het een kwartiertje stappen naar de Valouwe. Springtraining hebben we daar ook gedaan, in de binnen- en buitenbak van Wendela. Buitenrijmogelijkheden zijn ook top!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:32

KNHS organiseert dat niet meer dat zijn nu losse trainingsdagen op het federatie centrum. Alleen jammer dat het cross terrein daar niet veel meer voorstelt door achterstallig onderhoud.

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:40

Ik ben met de pony een keer op toen nog wel instructie week geweest van de knhs. Een les op dat terrein en een les op een ander terrein was het toen.
Daarna alleen maar op allround weken geweest want dat extra geld voor die ene extra training.. Kan je beter zelf betalen.

En nu zijn ze idd weg. Dus ga ik ook niet meer. Dan vind ik het nog leuker om zelf te plannen.
Maar ik ben genezen van bij Jan en alleman trainen. Ik hou met m'n L paard 1 trainer aan vanaf nu _O- oké in maart heel misschien dan nog 'n ander. Of ik neem 't jonge ding mee maar weet niet of dat gewaardeerd wordt

Jonge paard kan wel prima overal lopen, lekker veel zien en leren.

LuffB

Berichten: 1303
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 11:21

Wegens mijn stage tijdens mijn paardenopleiding bij Karin heb ik de luxe dat ik daar altijd welkom ben. Dus als ik me bij wil spijkeren ga ik daar graag heen.
Vorig jaar heb ik meegedaan aan een eventing cursus georganiseerd vannuit de voornruiters in de meern. Die hadden toen 6 lessen en een oefencross in het pakket zitten.