[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:47

Ik rij mee met de Bavaria talenten dag! Maak denk ik geen schijn van kans maar het leek mij gewoon een hele leuke dag :P

Jeetje dat is mooi k*t Susan..

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:58

Ik heb er ruim 7 uur tussen zitten in Renswoude.......

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:58

Jeetje dat is vrij enthousiast..

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:23

Dat is echt niet te doen zeg.. Ik moet zelf (in de B) om 9 uur springen/crossen, dus wel lekker vroeg maar blij dat ik niet zo lang hoef te wachten. Prijsuitreiking zal hem ook niet worden, ik ga niet mijn paard daar de hele dag op de trailer laten staan..

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:06

Wow heftig Ciocco...
Ik rij een rondje B en ben vroeg in de ochtend.

Susan, wat enorm balen! Enig idee hoe het gekomen is?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:04

Nee weten we niet. Kan door overbelasting of trauma. Maar op een ongelukkige landing na geen trauma gehad, hij was juist de hele winter heel rustig weer opgepakt na een peesblessure (andere pees) vorig jaar. Hij heeft dus niet veel gedaan. Mijn idee is dus dat hij er al heel lang mee loopt.

Edit: net gebeld door mijn man, er is geen behandelmogelijkheid. Enige wat we nog kunnen doen voor hem is het land op en dan maar kijken wat de tijd voor hem kan doen. Utrecht zei dat we dat zeker moesten proberen als we die optie hadden. Hij krijgt wel speciaal beslag voor om het te ontlasten en verder is het aankijken. Ze kunnen geen garanties geven. En dus ook geen prognose. Mocht hij slechter worden (of niet verbeteren met de tijd) dan is het klaar. Maar we willen hem deze (kleine) kans nog wel geven en al helpt het niet heeft hij iig nog een paar mooie laatste dagen/weken/maanden.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:21

Jeetje wat balen Susan! Dat klinkt heel heftig..

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:25

Wat een verdrietig nieuws. Veel sterkte voor jullie beiden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:25

Dat is het ook ik ben er goed ziek van. Zes jaar terug precies rond deze tijd ons vorige paard klaar door een acute peesklap aan beide voorbenen. En nu dit. We hebben zo voorzichtig gedaan met hem altijd het voelt gewoon zo oneerlijk dit.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:49

Dat is echt klotenieuws Susan....

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:16

Ow Susan, dit is wel echt rot nieuws zeg. Toch nog maar hopen dat de tijden nog iets goeds met hem doet. Het zit jullie niet mee.

Wat een tijden in Renswoude zeg. Weet niet of ik met zo'n weer nog wil gaan. 10.30u dressuur, 18.30u springen, daarna cross. Dat betekent dat paard van min. 8u tot op z'n vroegst 21u van huis/op de trailer is.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:56

Jeetje Susan wat een K nieuws.. ben er stil van.. zo klote..

Carola ik start ook in Renswoude maar ff serieus.. mijn tijden :n kwart voor 9 dressuur en ergens rond 4 uur springen.. niet normaal toch?!

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:26

Wat balen Susan!

Ik doe ook mee met de Bavaria dag. En ook met de normale SGW. Baal ook wel beetje van mijn tijden. Vrijdag om 21:23 dressuur en zaterdag pas om 18:25 springen en half uur later crossen. Dat worden dan weer twee hele lange en late avonden. Ik had ook niet begrepen dat het op 2 dagen zou zijn.

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:48

Ik ga naar Leende B paarden met dressuur. Ben al klaar voor de middag morgen. Vind ik zeker geen straf met de weersverwachtingen.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:04

Oh ze hebben dus wel vrijdag dressuurders tussen ze zaterdag dressuurders staan op de lijst? Dacht dat de vrijdag dressuurders voor de zaterdag kwam met springen en crossen.
Lijkt me logisch dat de eerst de zaterdag mensen afwerken en dan de vrijdag. Gezien die dan mooi later van huis kunnen.

Het was wel bekend gemaakt dat het over 2 dagen ging. Uiteindelijk. Heb dus ook gemaild dat dat voor ons niet haalbaar is.
Maar dit is ook bijna niet te doen. Helemaal als deze temperaturen doorzetten..

He er dus ook een uitgebreide mail aan gewaagd en hoop dat ze ergens iets gaan doen en voortaan niet meer starts aan nemen dan ze aankunnen. Want dit is gewoon te gek. Er zijn 3 weekenden achter elkaar cross. Vlierlanden, Leende en Renswoude. Als er 1 vol zat had ik wel een ander gepakt..

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:21

Susan wat ontzettend oliebol

Ik rijd de oefencross in Renswoude. Voorbereiding van dit seizoen is al zo vaak in het water gevallen dat ik even opnieuw start met de voorbereiding

Vorig jaar had ik in renswoude ook 6 uur ertussen zitten. Toen ben ik tussendoor naar huis gedaan en heb mijn paard op het land gezet, maar voor mij is dat maar een half uur rijden

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:36

Jeetje Susan, dat is wel k*t nieuws.

Wat een tijden in Renswoude..
Het zou idd logischer zijn dat de zaterdag dressuur eerst de cross ging rijden en daarna de vrijdag dressuur. Juist vanuit paardenwelzijn. Maar goed, je zou ook nog kosteloos af kunnen melden t/m vandaag..

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:00

We gaan maar hopen dat het weer nog een beetje minder wordt de komende dagen. Afmelden zou kunnen, maar daarvoor is de wedstrijd eigenlijk toch te leuk en ik heb deze maand geen andere wedstrijd meer staan. We gaan maar kijken of ze daar nog lekkere stukjes gras hebben in de schaduw en paardje maar regelmatig laten grazen. Als het zo waait zo als het hier nu doet is het prima.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:10

Als ik het van te voren had geweten had ik vlietlanden of leende wel gepakt ipv Renswoude. Helaas te laat bekend voor mij dus.
Het gras eten ze bijna niet daar. En als de wind ongunstig staat zitten we de hele dag in de stank van dat bedrijf ernaast. Dus ik hoop op wind, maar ook van de gunstige kant!
Ik neem iig wel paaltjes en draad mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:19

Ja het is idd zwaar klote. Gisteren op stal terug gebracht hij was heel blij om terug te zijn. Gelijk het land op, dat was even spektakel dan denk je wel, ben je echt zo kapot als ze zeggen? Maar gisteren ben ik zelf nog even terug geweest in de avond en hij stond lekker bij de andere paarden, heel rustig. En heel dubbel deze week al 2 afspraken om bij andere paarden te gaan kijken (waarvan 1tje onder voorbehoud omdat er al andere kijkers komen). Ben benieuwd. We hebben er geen haast mee willen een brave all rounder (of potentie om all round te worden) tussen de 6 en 10 jaar oud. Liefst ruin, merrie (mits geen merrie streken) mag ook. En 1.70 of net iets erboven. Voor de kleur hebben we geen voorkeur. Dus als iemand nog iets leuks te koop weet. En een beetje gunstig geprijsd is ook wel leuk, al is dat op het moment heel moeilijk hebben we al gemerkt.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:35

Ja ze zijn duur he momenteel..
Ik zoek meer richting de 3 a 4 jarigen dus kan je niet helpen maar als ik iets hoor zal ik het hier posten.
Weet je ook hoe dit zo komt? Of is het gewoon pech..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:40

Nee ik durf niet op een 4 jarige := ik ben echt een schijterd wat dat betreft. Alleen al het idee. Ik heb mijn dochter wel op een 4 jarige pony gezet trouwens :') dat gaat goed. Maar zelf, neuh :+

We hebben geen idee hoe het komt. Kan overbelasting zijn (langdurig) of door een trauma (bijv ernstig verstappen). Hij heeft van de winter geen zware belasting gehad, omdat hij vorig jaar ook een peesblessure had. We hebben het heel rustig aan gedaan. Dus het 1e lijkt onwaarschijnlijk. Tenzij het van de winter al speelde. Maar met lopen nooit iets aan gemerkt, op wat tempo en impulsverlies in de wendingen na. Maar nooit 1 dag kreupel tot in maart. En na die cortisonespuit liep hij ook weer zuiver, dus zijn we weer rustig op gaan bouwen. Dat leek ook heel goed te gaan tot 2 weken terug. Toen was hij weer kreupel en nog erger dan eerst.

LuffB

Berichten: 1302
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:34

Ohh Suzan wat een ontzettend verdrietig en klote nieuws zeg! Om je vriendje op deze manier afscheid te moeten laten nemen van de sport is gewoon afschuwelijk!

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:03

Wauw Suzan, geen woorden voor. Heel verschrikkelijk, toch heel veel sterkte en het allerbeste gewenst.

Ik sta ook op de startlijst van Renswoude, mijn tijden vielen reuze mee, kwart voor 8 dressuren (beetje vroeg) maar wel rond 10 en 10.30 springen en crossen. Dus wat dat betrefd zat alles mee! Gisteravond in de training ineens het geen gevoel meer vanaf mijn onderrug naar beneden door een handgalopje in het terrein. In principe alles goed gegaan gisteravond en veilig mijn paard afgekomen, waarschijnlijk een flinke verrekking (spit?), fysiotherapie volgens de huisarts. Vandaag hele dag plat.. :(
Dat wordt dus afmelden Renswoude...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:29

Wat balen van je rug. Beterschap.

Mijn man is gister al bij 2 paarden gaan kijken. Ik ga morgen 1 van de paarden waar hij gister is geweest bekijken en proef rijden. Een is een 5 jarige ruin. De andere een 6 jarige ruin daar gaan we donderdag heen. Hij is ook bij een merrie geweest maar die is wat sensibel dus ik weet niet of dat mij past. Maar als beide ruinen het niet zijn gaan we daar volgende week samen nog heen. Ze is wel lief maar gevoelig met rijden. De ruinen hebben allebei cross ervaring. De merrie iets minder maar kan ook leuk springen. Voelt heel dubbel en ik vind op een ander paard stappen ook wel heel spannend.