[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:41

haha oeps... Onenigheidje dus hihi. Fijn dat je daarna weer met vertrouwen hebt gereden!

Maar sommige hindernissen zien er zo groot en collosaal uit, dat je denkt, "moet ik daar overheen...... := "

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:16

Cheminee schreef:
Eigen terrein van wie hahaha


Idd van Chantal.
Maar Rom geeft de lessen en Chantal valt in bij ziekte/afwezigheid.

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 07:07

meld mij hier ook maar weer eens.
vanavond weer trainen in renswoude.

zag een paar keer jan voorbij komen. die zit maar 2 straten bij mij vandaan.
komen jullie ook uit de buurt??

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:15

Shauniraquel schreef:
haha oeps... Onenigheidje dus hihi. Fijn dat je daarna weer met vertrouwen hebt gereden!

Maar sommige hindernissen zien er zo groot en collosaal uit, dat je denkt, "moet ik daar overheen...... := "


Ja echt! Vooral bij die brede denk ik af en toe, oei :oo
Liet pony zaterdag even kijken voor een hindernis en toen stapte hij er zo met z'n voorbenen op alsof het een opsprong was _O-

Voor mij is Jan 30/40 minuten met ds trailer!

Wij hebben met het water gespeeld :j
Afbeelding

Afbeelding

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:00

Knap zeg! Die afsprongen vind ik nog het ergste. Vooral het water in... Dat wilt meneer echt niet doen, haha :+ . Volgende week maandag weer cross les bij Rob in Hernen. Hij heeft helaas geen afsprongen het water in..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:39

Als je afsprongen wil trainen moet je naar Renswoude komen, daar heb je er verschillende.

Wij zijn nog steeds braaf aan het stappen. Gaat goed totdat er buiten paarden gaan crossen dan flipt hij :') (en gaan we heel saai naar binnen) maar gister en vandaag was het heerlijk rustig in de ochtend en heeft hij ook een paar rondjes door de waterbak gestapt. Daar geniet hij echt van.

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:13

Hoe behaal je winst in de sgw?

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:06

Dat staat heel mooi beschreven in de reglementen :))
1 weigering in de cross is 1 en foutloze cross is 2.

Kortgezegd als alle onderdelen voldoende zijn gedaan. Zie reglementen voor hoe dat zit met dressuurpunten etc.

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:42

Shauni, dat lijntje ziet er bekend uit, ik vond ‘m ook spannend, mijn paard gelukkig niet..
Er is helemaal geen topic over Markelo Snorrewind. Is er niemand naartoe?
Had weinig te vertellen met springen, alleen wat tijd fouten, nog nooit gehad.... foutloze cross met ook tijd fouten. Bijna gelanceerd het water in, maar ze is zo geweldig <3

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:58

Nop B paard is verkocht dus had niks om er mee heen te nemen _O-

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:05

Ik ben alvast bezig met de eventingplanning in september/oktober :+ . Ik twijfel nog tussen twee wedstijden, ben er beide nog nooit geweest. Ik twijfel tussen of Gorssel of Gelselaar.

Ik rijd momenteel L en het gaat super goed! Mij lijkt het daarom ook leuk om aan het einde van het jaar een leuke/ uitdagende/ technische cross te rijden. Je voelt de vraag waarschijnlijk al aankomen... :D

Hebben jullie ervaringen met deze twee crossen en welke is het leukste / uitdagendste? :)

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:09

Ik heb geen ervaring met Gorssel. Maar Gelselaar vind ik altijd erg leuk. Vooral de waterpartij. Die is vaak wel uitdagend, maar fair en goed te doen. De rest van De cross is ook leuk te doen!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:11

Het zijn beide gezellige crossen. Vorig jaar stond gorssel technischer. Waterbak van gelselaar is weer uitdagender

Ik had helaas door een stomme ongelukkige samenloop van omstandigheden problemen in het springen gekregen (paard was geschrokken van een fotograaf en sprong dicht langs de staander en haar martingaal haakte om de staander zodat we die meetrokken). Van het weekend weer normaal een rondje B springen door gekomen en ik start omdat mijn planning volledig in de soep loopt L sgw over een paar weken in kronenberg

Ik heb helaas ook geen B paard meer. Ik ben gek op snorrewind

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:05

Ik heb blijkbaar een verkeerde hindernis gesprongen kom ik net achter, kreeg geen stijlpunten van de eerste jury. Beetje jammer, ik had het idee dat er niet heel denderend werd gereden. Maar ze deed t zo goed..
Ik vond het wel echt een hele leuke cross.

PaulaSog
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:25


Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:27

Helaas gelijk met gelselaar..

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:03

Voor de Noord-Hollanders onder ons: Regio kampioenschap is dit jaar weer op Texel.

Dit in tegenstrijding met wat er eerder aangegeven was, nl dat het bij de dijkgatboscross zou zijn.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:37

Dat is ook best een onderneming om daar iedereen heen te laten gaan voor een kampioenschap of niet?
Mijn paard houd daar niet van de schapenlucht hindernis

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:34

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Texel! Ben erg benieuwd! Kom alleen niet uit nh ;)

Donderdag eindelijk weer gecrosst na 9 maanden baby verlof hihi

Voor het springen was ik zenuwachtig omdat dat altijd mis ging met mijn schimmel. Ging het nu heerlijk foutloos!

De cross ging best fijn tot hindernis 11.. een groot hoefijzer. Coco remde af en ipv naar achteren zitten ga ik naar voren. Draait die eikel ook nog eens om waardoor ik eraf slinger. Zo k u t want was compleet mijn eigen schuld. Moet weer oefenen in balans te blijven!!

Nu verdraaide knie dus sta er de naast helaas.. maar lijkt mee te vallen..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:39

Heb je je knie laten tapen? Ik heb mijn knie ooit verdraaid door in een kuil te stappen tijdens de hond uitlaten :+ met van die medische tape van de fysio was het met een paar dagen over. Wel balen zeg -O-

Wij mogen als alles goed gaat vrijdag weer draven. Intussen hebben we ook een ander projectje aangeschaft:

Afbeelding

Pony voor onze dochter. Balkjes stappen hebben ze al gedaan samen. Gister de waterbak geprobeerd maar ze durfde niet achter Chap aan te stappen. Dat moeten we nog even oefenen dus. Maar goed eerst maar eens samen meters maken. Hebben al wel ontdekt dat veel stoere eventingpaarden heel bang zijn voor kleine witte pony's :') al deed Chaplin het boven verwachting. Die heeft alleen wat gesnurkt naar Cato de eerste dag.

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:20

Leuk elke!!
En beterschap. Ik weet nu niet meer waar en of ik het al gezegd heb. Facebook en de topics lopen door elkaar in mn hoofd

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:27

Cioccolato schreef:
Leuk elke!!
En beterschap. Ik weet nu niet meer waar en of ik het al gezegd heb. Facebook en de topics lopen door elkaar in mn hoofd


:')

Susan wat lachen! Ik laat hem morgen tapen ja, hoop dat het snel over is.. al denk ik dat vinkega misschien niet lukt.. over 3 weken. Twijfel!

DonnaM94

Berichten: 83
Geregistreerd: 27-10-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:37

Ik ben dit jaar voor het eerst naar Snorrewind geweest, wat een gave cross zeg! Normaal rijdt ik alleen in het noorden (Norg, Vinkega, Westerbork..), daar staan eigenlijk niet zulke uitdagende crossen. Bij snorrewind dus eens kunnen kijken hoe we de lastige technische lijntjes reden. Nog een hoop verbetering mogelijk, maar dankzij mijn geweldige paard alles foutloos, binnen de tijd en een 2de plaats van de 53 deelnemers. Eerder was tijd echt een dingetje voor ons, maar dit keer waren we met 9 seconden onder de ideale tijd zelfs de snelste van de hele groep. Nu nog even flink studeren op die technische lijntjes om het allemaal wat soepeler te laten verlopen en dan eind van het seizoen misschien maar eens naar het L.

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:34

Gefeliciteerd Donna!
Elke, hoe gaat het nu met je knie?
Leuke pony Susan!


Ik wil mij ook graag in dit topic melden :o
Gisteren hebben wij onze eerste crossles gevolgd bij stal Jacobs. Dit deed hij super! Keek nergens naar op of om, dus nu willen we het gaan uitbreiden naar een paar oefencrossen.
Het gaat om een 15 jarige fjordenruin van 1.43 en daarom zal het vooralsnog bij de oefencrossen of BB blijven (zelf ben ik namelijk ouder dan 18 en ik heb nog geen punt in het B springen :D )

Wij gaan dus eerst nog rustig het uithoudings- en springvermogen trainen :)

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:27

@Donna94 ben het helemaal met je eens dat Snorrewind een hele gave cross was.

Toch vind ik je niet helemaal volledig, waardoor er mogelijk een verkeerd beeld ontstaat dat de cross erg technisch was.
Want bij alle moeilijkere hindernissen of technische lijnen waren alternatieven aanwezig bij de B-paarden/L-pony's.

Bij 4 hindernissen waren dat echte (lees:tijdrovende) alternatieven. Te weten bij een punt-hindernis, een echt smalletje die je niet snel in de B ziet, een trahkener en een lijn boomstam-coffin-boomstam.
Verder had je bij de op-afsprong en bij het water vrije keus voor een makkelijke of moeilijkere route zonder tijdverlies.

Hierdoor was de cross voor de minder ervaren combi's ook heel goed te doen, maar werd het lastig om binnen de tijd te rijden. Voor combinaties die verder zijn en overwegen om te gaan promoveren was het een super gelegenheid om te testen of je toe bent aan een niveautje hoger. Als je voor alle moeilijke opties koos zat het tegen een L-cross paarden (M-pony's) aan.