[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:28

Ik heb ook fijn gecrosst in Renswoude! :D Bij het inspringen sprong ze super en wilde ze heel graag lopen. Bij de start hadden we wat moeite om weg te komen bij de rest. Dus bij hindernis 1 en 2 toch gekozen voor de lage boompjes ipv de grote boom en heg. Bij hindernis 5 en 14 stonden we even stil omdat ze het toch spannend vond om het water in te springen. Netals dat ze alle slootovergangen erg spannend vond met de zwarte bodemplekken.
Tja en toen de koeien. We reden er zelfverzekerd op af, maar op het laatste moment besloot ze het toch niet te doen. Het lukte me nog heel even om te blijven zitten, maar viel er uiteindelijk toch af. Calippo bleef keurig staan, dus gelijk weer op gestapt en verder gegaan en toen wel de koeien beide in een keer gesprongen. De rest van de rit ook foutloos uitgereden.
Al met al toch een hele fijne tweede oefencross gereden. Alleen nu mega spierpijn door de val! :')
Ik heb wel gemerkt dat ze nog moet leren bij de rest weg te rijden en te blijven galopperen tijdens de cross. Ze is door de trainingen denk ik gewend om na een aantal hindernissen te wachten op de rest en even een stop te hebben. Maar in de cross rij je natuurlijk alles achter elkaar door.
Maar ach het was nog maar onze tweede oefencross en dat deed ze super goed!! Ik ben tevreden :D

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:14

heb mij hier ook al weer een poosje niet gemeld.

gister ook in renswoude gestart (11.58)
ging erg lekker.
ik ging voor een vertrouwd rondje met controle. en dat was er.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:42

Amber: jammer van je val, fijne van een oefencross is dat je het af mag maken, en goed dat ze er daarna wel zo over heen ging.

xxietsmexx: ziet er goed uit!

Ons rondje staat hier: [SGW-ITP] Eerste oefencross voor mij en Chaplin. Heb trouwens onwijs spierpijn vandaag, in 1 been :+ na hindernis 5 was ik mijn rechter beugel kwijt, en heb ik een extra rondje rond de bult gedaan zonder beugel. Geen idee waarom ik in galop mijn beugel weer probeerde te vinden, had beter even kunnen stoppen. Had ik misschien ook niet zoveel spierpijn gehad.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:08

Amber. Fijn dat het goed ging. Wij hadden hetzelfde in eentje rijden vind ze erg moeilijk dus ga in het vervolg ook eens alleen rijden zodat ze op mij leunt ipv andere. En zoals je vertelde tijdens trainingen pak je een aantal hindernissen en vaak herhaal je die en dan ga je een andere set doen en dan is een parcours toch echt weer anders. Volgend jaar ga ik gewoon weer die cursus doen en een paar extra lessen en dan ziet het er hoop ik volgend jaar beter uit

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:32

Amber en Jenny, ik had eerder ook het 'probleem' dat die het helemaal niet snapte dat die zo lang achter elkaar door moest blijven gaan (van de groep af gaan had die ondertussen al geleerd op springwedstrijden gelukkig) maar na een aantal sprongen dacht die ook dat die weer moest stoppen en wachten. Door een enkele keer met trainen en oefencross gewoon door te zijn gegaan was dit al snel over! Nu stopt die zelfs na de finish liever niet:P Tis even een knop! Maar eens alleen trainen kan ik dan zeker aanraden.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:36

ja we gaan gewoon lekker door met oefenen, elk jaar weer een stapje verder ;)

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:58

Fijn om te horen! Ik ben nu ook net een maandje bezig om alleen het bos in te gaan. Ik vertrouw Calippo inmiddels wel genoeg om dat aan te durven. We gaan nu ongeveer 1x in de week alleen het bos in en dat gaat erg goed. Alleen vindt ze het wel nog spannend en springt voor alles was ze eng vind opzij of op de rem. Maar dat is een kwestie van wennen. :)
Calippo is sowieso af en toe wel een apart val, want langs de weg vind ze niets spannen. Tractoren, vrachtwagens, motoren enz allemaal geen probleem. En als ik samen met mijn vader naar het bos gaat, kan ik zo een ander pad op rijden zonder dat ze terug wilt naar het andere paard, die loopt te roepen omdat die haar mist.
Ze vindt naar het bos gaan wel in elk geval leuk, want ze loopt iedere keer na het opstappen richting het bos ipv de bak. :Y)

Hier mijn rondje van de oefencross. Ik moet stiller zitten en meer in de verlichte zit, maar dat lukt pas echt als ze uit zichzelf galoppeert en minder op haar omgeving let. Nu ben ik druk bezig met haar recht te houden en door de laten lopen.
http://youtu.be/kpPoAVh6YyY

@ SusanH_ Jou rondje ziet er erg goed uit! Inderdaad wat je zelf zegt, meer tempo. Maar dat komt vanzelf! In elk geval leuk dat je er plezier in hebt en het vaker wilt gaan doen!

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:07

Amber ziet er goed uit hoor. Heb zelf meer gedraafd ivm geen ijzers en kalkoenen en ook bij een paar vreselijk lopen kloten haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:19

Wat gek dat ze niet over die koeien ging Amber, ze had zo mooi achter haar voorganger aan kunnen lopen, zag er idd ook uit alsof ze zou gaan. Ik vind de geluidjes van jouw paard zo grappig :) .

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:40

Ik heb mij ook ingeschreven voor bathmen! Nu alle crossen die ik will rijden ingeschreven :-) deze week trainen bij Alice en die week erop bij roxana en dan weer bij Alice. Lekker ritme dus! Nog meer die groepslessen volgen in biddinghuizen?

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:11

Haha ja, je zou verwachten dat ze inderdaad mooi achter die ander aan zou gaan! Gert en Henrieke zeggen ook vaak genoeg dat ik niet voor mijn paard moet uitspringen. :') Vaak gaat het goed, maar dit keer lag ik er toch af. Ik moet blijven wachten tot ze echt gaat.
Deze is ook nog wel grappig. :o Ze kan soms zo onder de indruk zijn van een hindernis. Ze is echt niet gemeen, maar vind het soms gewoon heel spannend. Grebbenconcours 2013

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:16

Je ziet haar ook kijken van huh? Moet ik daar echt over heen?? Mooiste vind ik nog dat je vader er heel droog bij blijft staan :D

Elke: mijn man is 1 keer geweest, prachtig daar, en fijne les. Maar voor ons vind ik het voor een training net iets te ver rijden.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:47

Wow, wat hebben jullie veel gekletst! Sorry maar ik heb niet alles bijgelezen hoor... :o
Blijkbaar een cross-weekend achter de rug allemaal, erg leuk!

Ik kijk dit jaar nog uit naar 4 crossen: Gorssel, Hattem, Barchem en Bathmen. Ben heel benieuwd hoe die gaan, de laatste twee (en vooral Barchem) staan bekend als pittige crossen, dus als we daar moeiteloos doorheen komen moeten we maar eens aan het L gaan denken voor volgend seizoen.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:52

Susan filmpje van jou kan ik helaas niet zien

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:34

Vreemd? Hij staat wel op openbaar. Youtube is toch handiger als je hier iets wil delen, maar daar heb ik geen account. Heb jij nog iets gefilmd met je camera?

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:52

Haha nee ik hoorde hem onderweg steeds piepen. Kwam thuis had hij niks opgenomen. Boutding
Gelukkig komt van de week de go pro 3 voor het echte werk :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:51

O dat is jammer, heb je er voor niks mee rond gereden. Hopen dat het met de go pro beter gaat.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:53

Filmpjes van iedereen zien er goed uit

ik mag zondag weer een rondje crossen :D

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:55

Zo weer terug van training in biddinghuizen van Gert Naber. Ging heerlijk! Echt goede tips gekregen! Cherry wil graag hard en dan met combinatie hindernissen gaat dat wel es niet mooi qua afstanden. Ik moet meer met mijn lichaam remmen en daar reageerde mijn paard heel fijn op. Top dus!
Uiteindelijk mooi rondje kunnen rijden en Gert vond ons klaar voor het L.. Alleen ik nog niet zo haha volgend seizoen misschien proberen! Hihi er is ook gefilmd, zal es proberen of we die hierop krijgen!

Ander halve week en dan knallen in Gorssel!! Kriebels! :-D

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:07

Leuk Elke! Gert geeft fijn les vind ik. Mark heeft vorig jaar Eventingcursus bij Gert gehad.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:13

Elke fijn zo een les

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:01

Fijn Elke, mijn man vond het ook een fijne les daar.

Wij hebben het hele huis al vol spullen liggen, morgen inpakken en op weg naar Texel. Heb er zin in, onze hele stal gaat zo ongeveer.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:23

Dat is gezellig Susan! Veel succes!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:28

Super gezellig!!

Ik vond Texel echt geweldig een paar jaar geleden. Gaan we nog wel een keer doen! Alleen ik vond het uit Utrecht al ver, nu uit Brabant is het nog verder en kwam het gewoon niet helemaal lekker uit.

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:31

Wij gaan ook met een flinke groep heen. 15 man ongeveer, waarvan 4 die gaan rijden Dus vooral veel toeschouwers ;)