[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:35

Fijn Joki, die controle komt wel als jullie iets meer een combinatie zijn!

Ysselstyn en Amersfoort staan bij ons niet op de planning. Gorssel is de volgende en daarna Neede. Beide in de L.

Wij hadden gisteren een beetje wisselende dag in Ede. Inspringen ging fijn maar het parcours was drama, 2 weigeringen en een balk. Gelukkig nog wel de cross in. Cross ging heel fijn alleen ze keek erg op de auto die bij 8ab stond. Daardoor had ze niet in de gaten dat 8b eraan kwam en stond ze stil. Verder wel fijn gecrosst.

Mijn man heeft een filmpje gemaakt van de B cross gisteren. Hij heeft sinds een kort een nieuwe helmcamera van Garmin. Die mag hij 6 maanden testen. Supermooie camera en geeft heel mooie beelden. Jammer genoeg door het uploaden heel erg achteruit gegaan. Op een of andere manier kun je in Youtube niet kiezen voor afspelen in HD. Kan zijn dat de video nog niet helemaal verwerkt is omdat het net geupload is. (wel even de springweigeringen eruit geknipt :o :D )


Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:09

Bar leuk filmpje en leuk met de snelheid erbij.

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:00

Leuk filmpje Bar.
Mooi gemaakt. Krijg zo helemaal de kriebels om ook weer met mijn jonkie te starten :P

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:41

BAr: heel gaaf filmpje. was Ede officieel?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:46

Dank jullie!

Ja Ede was officieel. Maar er was ook een oefencross op zaterdag geloof ik.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:53

ok, het stond niet zo hoog of wel, wat waren de maximale hoogtes van de cross en springparcours?

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:08

Wat een ongelofelijk gaaf filmpje Bar!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:35

Thnx Avi.

Stond inderdaad helemaal niet hoog, was heel goed te doen. Hier hadden we de L ook wel aangedurfd achteraf.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:51

Vind zo gek dat je dan 1 winstpunt moet hebben met springen alvorens je sgw mag doen. Ik heb een fries en springt uiteraard niet makkelijk een meter en zeker niet met mij er op haha maar zo'n leuke officiele b parcours is voor ons prima te doen. Ok misschien halen we de tijd dan niet haha

Goed om vertrouwen te kweken in iedergeval

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:13

Inderdaad leuk filmpje Bar! Ook erg gaaf met de snelheid, tijd en alles erbij! Hoort dat specifiek bij de camera of is dat een speciaal bewerkingsprogramma dat je hebt?

Ik heb de oefencross gereden de zaterdag. Heb er precies 7 minuten over gedaan met mijn weigeringen de bij :+ Maar de cross was goed te doen. Erg leuk! Mijn volgende word waarschijnlijk toch de oefencross in Renswoude, maar ga dan tussendoor wekelijks naar de Ginkelse hei bij Ede om op de lange paden onze conditie te trainen.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:26

Dat zit op de camera, die is voorzien van GPS waardoor die de route en de snelheid kan bepalen.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:56

Supergave camera ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34783
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:59

Bar: leuk filmpje hoor!

Heb net ook mijn man opgegeven voor Ysselsteijn. Hoop dat we nog op tijd zijn.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:17

Ik kom ook (weer) even binnenvallen; Bar, wat een tof filmpje zo met die routegegevens en snelheid erbij. Ook 1 van de weinige van dit soort filmpjes die ik helemaal uitgekeken heb zonder misselijk te worden ;). Ik vind zo een camera ook erg interessant maar ben een beetje bang dat als ik er 1 aan zou schaffen je er straks niet meer mee zou mogen rijden....... een aantal van de interessante camera's mag je nu al niet meer mee rijden omdat ze aan de zijkant van je hem moeten terwijl deze mij practischer lijken dan zo 1 op de voorkant......

Ik heb Mark trouwens wel gezien met losrijden in Ede, ik was nr 295 ;). Maar ik herken hem nu pas door het filmpje.

SusanH; Dat zal toch nog wel? Op facebook stond dat ze nu 200 aanmeldinge hadden die ze gingen verwerken. Nog niet dat ze nu al vol zitten dus goede hoop ;).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34783
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:34

Nou, dat is mooi dan :) is een leuke wedstrijd.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:43

Afbeelding

@altos, het is deze camera, de Garmin Virb Elite. Ik denk dat het wel een twijfelgeval is. Hij hangt iig niet naast de cap maar er (bijna) bovenop. Nou vind ik de regelgeving van de KNHS ook wel erg onduidelijk. Het lijkt er bijna op alsof ze een exclusieve deal met GoPro hebben.... :o
De starter maakte er nog wel een opmerking over dat het een twijfelgeval was.
Misschien dat we nog even contact gaan opnemen met de KNHS.

En dan moet ik jou ook wel gezien hebben inderdaad :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34783
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:45

Leuk klein dingetje!

Nu ik toch bezig was met inschrijven mezelf ook maar opgegeven voor de oefencross bij ons op stal (had ik nog niet gedaan), en nog een rondje BB springen binnenkort. Volgend weekend zijn de horse trails weer bij ons op stal. Heb ik zin in, erg leuk om mee te helpen en ook leuk om te zien hoe de profs het doen.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:50

Leuk Susan!

De Horse Trials ook. Ik had eigenlijk willen komen kijken maar ik zag dat we alweer een concours gepland hadden op die zaterdag... :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34783
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:53

Jammer! Geen idee wat wij moeten doen die dag, we krijgen meestal kort van tevoren te horen waar we zijn ingedeeld. Vorig jaar eerst parkeerwacht geweest in de ochtend, daarna met de 2 en 3 sterren cross ergens in het veld gezeten als hindernisjury.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:57

De regelgeving is idd wat vaag zoals je zegt Bar ;). Ik wacht het nog even af. Ik ga ook naar de oefencross in Renswoude. Misschien wel leuk om te gaan kijken bij de Horsetrials komend weekend! Al denk ik dat mijn man wel blij is met een weekend geen concours dus om dan weer ergens te gaan kijken...........;)

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:36

Ik wou ook komen kijken, maar hij is uit mijn agenda verdwenen. Dat weekend is ook Zwarte Cross, maar waarschijnlijk ga ik daar zondag heen, dus misschien zaterdag toch even tijd maken om te gaan kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34783
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:49

Altos: neem je je man toch niet mee :P en het is niet komend weekend, maar het weekend erop, 26 juli is de cross :j

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:56

Ik zag het net idd dat het het weekend er na pas is. Mijn man heeft al toegezegd dat hij wel mee wil ;). Dat weekend toevallig ook geen wedstrijd. Verder is de planning al weer behoorlijk vol!

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:53

Hey hoe is het hier? Nog sgw's gereden?
Ik ben vrijdag "alleen" met Calippo naar het bos geweest. Mijn vader was mee op de mountainbike. Ik heb wat stukken alleen gereden en dan kwamen we elkaar weer op een afgesproken punt tegen. Het ging super. Calippo was heel braaf en heeft geen stapje verkeerd gezet. Ze was zo makkelijk alleen in het bos. Erg fijn. Dit gaan we dus vaker doen!

Heeft iemand zich al ingeschreven voor SGW Amersfoort? Ik wil me wel inschrijven, maar weet niet hoe of waar?

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:09