[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 23:38

Fijn dat het goed ging Melisje! Lekker debuut!
Was er ook niks onderstreept op je coupon?

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:15

Alleen bij de laatste 2 onderdelen, dus het afwenden en halthouden :')

Weet gelukkig wel dat er heel veel verbeterpunten zijn en ook waarom die paar onderdelen lager zijn gepunt (op 1 na), maar vind het altijd fijn als een protocol lekker volgeschreven is haha

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:17

Vandaag de eerste oefencross voor mij en Mentos (Franse Draver) bij het Ronostrand.
We hebben alles gesprongen, één weigering en twee keer volte moeten rijden omdat hij tempo echt overnam (en zijn voorkeursnelheid is pokkehard). Stalgenoot/vriendin heeft paar hele gave foto’s gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben super tevreden. Hij vond alle toestanden wel spannend maar hij deed het allemaal wel en was verder met dierenarts, lostijden en tussen mensen doorstappen enzo ook super braaf. Heel fijn dus… lente 2024 mooi verder :)

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:44

Ik twijfel of ik dit seizoen voor de bevestiging nog een keer L wil starten, ik wilde eigenlijk Bathmen maar ik ben bang dat ik geen vrij kan krijgen. Nu zie ik dat ik Barchem wel vrij ben, maar in oudere berichten las ik dat deze cross best lastig is en het is ook nog eens kampioenschap.

Wat raden jullie aan?
<3
Afbeelding

Evelijn, fijn dat je oefencross goed ging! Waar had je de weigering?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:14

Melisje_92 schreef:
Evelijn, fijn dat je oefencross goed ging! Waar had je de weigering?


Beetje stom… op 5 het rieten dakje… we kwamen te snel aanrijden.. hij vond het grappig om de versnelling ‘rendraf’ te gebruiken en toen teveel terug en te weinig been :+ dus gewoon mijn rijfout maar goed eerste oefencross dus ook niet heel raar.
Meneer Mentos houdt nogal van snelheid :Y) rest van parcours dus tussen de hindernissen discussie over het tempo.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:52

Melisje_92 schreef:
Ik twijfel of ik dit seizoen voor de bevestiging nog een keer L wil starten, ik wilde eigenlijk Bathmen maar ik ben bang dat ik geen vrij kan krijgen. Nu zie ik dat ik Barchem wel vrij ben, maar in oudere berichten las ik dat deze cross best lastig is en het is ook nog eens kampioenschap.

Wat raden jullie aan?
<3
[ [url=m/mvMQ6i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Evelijn, fijn dat je oefencross goed ging! Waar had je de weigering?


Ik heb bij Oudkarspel, Vinkega en Norg gereden tijdens kampioenschappen en die waren allemaal best pittig gebouwd :+
Maar het is natuurlijk maar net hoe je erin staat: kijk hoe ver je komt? Of wil je echt het vertrouwen niet schaden en ben je zelf nog te onzeker. Dan zou ik het niet doen.

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:22

Diepenheim of Rekken geen optie?

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:23

Weet dat er afgelopen weekend heel veel fotograferen waren op Ronostrand, heeft iemand een idee wie er allemaal waren?

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:08

Rekken is echt een stuk te ver, zou met trailer denk ik 2,5 uur of meer zijn enkele reis.

Diepenheim is tegelijk met Hattem en dan kan ik helaas geen vrij krijgen.

Ik ga vanmiddag op werk overleggen of ik met Bathmen vrij kan krijgen en anders denk ik dat ik Barchem gewoon ga proberen, paard springt wel en zaterdag heeft mij wel wat meer vertrouwen in mijzelf gegeven denk ik :')

@Noompje ik kwam de Facebook van Justin Rijsdijk tegen, die heeft daar foto’s op staan en op oypo staan die van JKB-fotografie. Verder heb ik nog niet kunnen vinden, maar ronostrand zou na het weekend met een lijstje komen

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:46

Rekken is het wel dubbel en dwars waard vind ik zelf :-).

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:41

Het wordt Bathmen als afsluiter van het seizoen, wie weet Rekken in de toekomst

_lautje_

Berichten: 9272
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:27

Wie gaat er morgen naar barchem en vandaag al verkennen?

Ik moet morgen om 09:40 dressuur rijden en is 200km. Dus om 06:30 wegrijden van stal. Maar ik twijfel ernstig of het verantwoord wordt om te rijden qua bodem.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:11

_lautje_ schreef:
Wie gaat er morgen naar barchem en vandaag al verkennen?

Ik moet morgen om 09:40 dressuur rijden en is 200km. Dus om 06:30 wegrijden van stal. Maar ik twijfel ernstig of het verantwoord wordt om te rijden qua bodem.

Alle open rubrieken zijn afgelast en de kampioensrubrieken gaan naar de zondag. Dus BLMZ paarden voor het NK. Dressuur B en L blijft za en zo, zoals het al was.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:15

Dat scenario zit ik al de hele dag aan te denken, maar tot nu toe stond er steeds nog niets op startlijsten en hun facebook pagina. Het is hier al de hele dag niet te doen qua weer dus ik ben er niet rouwig om.
Die van mij zou in de open wedstrijd lopen dus ik ben nu ongepland een weekend vrij :+

_lautje_

Berichten: 9272
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:30

Ik hoor het net. Ik ben opgelucht. Kan het morgen drogen en hopelijk zondag Goed. Hopelijk dan niet zo vroeg dressuur dat ik alsnog stal en hotel moet regelen. :+

Wasvorige week in Merksplas België. Dat was eigenlijk al te dol. Stond met losspringen geen grasspriet meer. Alles was zwarte modder. En in cross stukken in draf gedaan.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:49

_lautje_ schreef:
Ik hoor het net. Ik ben opgelucht. Kan het morgen drogen en hopelijk zondag Goed. Hopelijk dan niet zo vroeg dressuur dat ik alsnog stal en hotel moet regelen. :+

Wasvorige week in Merksplas België. Dat was eigenlijk al te dol. Stond met losspringen geen grasspriet meer. Alles was zwarte modder. En in cross stukken in draf gedaan.

Ik gok dat ze B L M Z gaan doen in die volgorde. Dressuurtijden van B en L laten staan. En de M en Z op dressuurtijden waar nu de open L staat en de pony’s. Dan gok ik dat je niet vroeg hoeft.

Fijn dat ze het zo doen. Dan kan de bodem nog wat rusten.

@ Gomir, hier is het echt zeiknat. Volgens buienradar vanaf 18 uur moet dat ophouden, en wat ik zo zie in Barchem hetzelfde. Kun je niet omzetten naar de NK rubriek?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:48

Nieuwe lijsten staan erop

Melisje_92

Berichten: 1097
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:13

Bathmen is afgelast -O-

_lautje_

Berichten: 9272
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:30

Ik zag het net ja. Ben benieuwd naar Maarsbergen over 2 weken.

Hier gisteren gereden in Barchem. Vond cross niet zo mooi als andere jaren. Qua hindernissen top hoor, maar de lijnen en route waren erg bochtig en veel gedraai. Mijn grote paard is daar gewoon nog niet handig in. Heb dus bewust heel rustig gereden. Wel
Foutloos. Ook foutloos gesprongen. Dressuurpunten vielen wat tegen met 189 en 194,5 maar schijnbaar stond ik daar nog 7e mee.
Uiteindelijk ook 7e geworden in het M ondanks mega tijdfouten.

Afbeelding

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 23:23

Scum schreef:
@ Gomir, hier is het echt zeiknat. Volgens buienradar vanaf 18 uur moet dat ophouden, en wat ik zo zie in Barchem hetzelfde. Kun je niet omzetten naar de NK rubriek?


Als dat een optie was geweest hadden we hem direct wel opgegeven voor het NK, maar de amazone had haar andere paard al in dezelfde klasse voor het NK lopen.

We hebben hem nu nog op de wachtlijst laten zetten voor Rekken. Die hadden we niet opgegeven, omdat we 3 weken op rij een SGW wel zwaar genoeg vonden in het M, maar nu Barchem en Bathmen beide vervallen kan dat qua belasting nog wel.

Gefeliciteerd Lautje!

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:41

Zijn er mensen die vandaag al parcours gaan lopen in Maarsbergen?

Crosskip

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 21:53

Helaas hebben we als organisatie van Eventing Rekken ook moeten besluiten het af te gelasten. De grond is te nat en de voorspellingen zijn niet best voor de komende week... |(

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:42

Erg jammer voor al de organisaties! Hopelijk volgend jaar een drogere oktober en november

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:14

Balen maar erg begrijpelijk dat alles afgelast wordt

Ben heel benieuwd hoe de bodem in Maarsbergen er morgen aan toe is.

Als het niet vertrouwd voelt dan starten we niet.

_lautje_

Berichten: 9272
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 07:05

Wat ik op instagram zag aan foto’s is Maarsbergen nog top!