[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:40

Iemand gestart in Gelselaar ?

ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:06

R_emkee schreef:
Iemand gestart in Gelselaar ?


Ja, ik in de B zonder dressuur.
Springen foutloos en binnen de tijd, cross foutloos met tijdfouten. Uiteindelijk net buiten de prijzen gevallen helaas! Online stond ik voor 2 uur lang nog in de prijzen tot iemand bezwaar had ingediend helaas…. Mooie cross! Wel echt absurd lange tijd voor het wachten van de prijsuitreiking zeg…

vosje2010
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:20

Zijn er foto's van de hindernissen van Gelselaar? Ik kon helaas dit jaar niet meedoen wegens een blessure, volgend jaar hoop ik er weer bij te zijn!

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:37

Vosje210. Als je Facebook hebt kan je de filmpjes va alle kassen bekijken. Vereniging heeft deze geplaatst

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:16

ElmoVelo schreef:
R_emkee schreef:
Iemand gestart in Gelselaar ?


Ja, ik in de B zonder dressuur.
Springen foutloos en binnen de tijd, cross foutloos met tijdfouten. Uiteindelijk net buiten de prijzen gevallen helaas! Online stond ik voor 2 uur lang nog in de prijzen tot iemand bezwaar had ingediend helaas…. Mooie cross! Wel echt absurd lange tijd voor het wachten van de prijsuitreiking zeg…


Dat heb ik idd meer gehoord ja!
Ik was er beide dagen om foto's te maken ;)

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:40

Wij waren er vandaag met 2 M-paarden, lange dag, maar supermooi weer en prachtige cross.
Paard van de amazone won haar rubriek en die van mij liep fijn rond en heeft veel geleerd. Dit was de laatste cross op niveau vanaf nu mag ik hem in vorm houden tot halverwege het voorjaar :)
Wij vonden ze juist vlug met de prijsuitreikingen :+

vosje2010
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:13

Robbie88 op welke Facebookpagina dan? Zie ze niet op de pagina van Bollert Brons of Pasruiters?

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 23:03

Afbeelding
Bollertbrons dus

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 00:30

Wij waren er ook. L gestart, beetje spanning in de dressuur maar toch nog 186,5. foutloos gesprongen en foutloos in de cross. 3e prijs :D
Wel leuk dat de route een keer anders was, vond hem wel een beetje simpel maar dat komt denk ik door mij, had M moeten starten. Super voor elkaar en deze keer geen uren wachten op de prijsuitreiking, Hulde voor de organisatie!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:19

Ik heb ook L gestart maar vond het echt geen simpele cross. Buiten het feit dat er heel veel mensen uit gingen, stonden er ook minimaal 3 hindernissen op M niveau. Achteraf gezien had ik naar de technisch afgevaardigde moeten gaan, maar ik heb het slechts gemeld bij de hindernisbouwer. Ik hoorde dat er vorig jaar ook 3 hindernissen naderhand afgekeurd waren.

Getwijfeld om te starten aangezien het slechts onze 4e L cross is na vorige week Potdijk voor het eerst foutloos uitgereden te hebben. Uiteindelijk wel gestart en wonder boven wonder foutloos. Maar ga er niet meer heen, ondanks dat het verder een gezellige wedstrijd was!

_lautje_

Berichten: 9295
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:27

Ik vond het rampzalig gebouwd. En ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En er is van te voren ook aangeven dat dingen beter en anders zouden moeten voor een mooiere cross en dat is niet gebeurd.

Ik heb alleen de L gelopen en gereden. Begreep dat het M beter stond gebouwd.
Maar de lijn naar het water. Die punten er voor zonder aanleuning. De placering van hindernis 2 in een bocht. Hindernis 4 zo in het donker. 5ab voor het L zonder alternatief en dan zo smal en onaangeleund dat het niet vergevingsgezind was en uitlokte tot langslopen (jongens het is L er lopen 4 en 5 jarige paarden tussen. Je hebt per definitie met groene dieren te maken). Dat is niet iets waarmee je paarden een fijn gevoel en ritme geeft.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:05

ElSea schreef:
Ik heb ook L gestart maar vond het echt geen simpele cross. Buiten het feit dat er heel veel mensen uit gingen, stonden er ook minimaal 3 hindernissen op M niveau. Achteraf gezien had ik naar de technisch afgevaardigde moeten gaan, maar ik heb het slechts gemeld bij de hindernisbouwer. Ik hoorde dat er vorig jaar ook 3 hindernissen naderhand afgekeurd waren.

Getwijfeld om te starten aangezien het slechts onze 4e L cross is na vorige week Potdijk voor het eerst foutloos uitgereden te hebben. Uiteindelijk wel gestart en wonder boven wonder foutloos. Maar ga er niet meer heen, ondanks dat het verder een gezellige wedstrijd was!


Kan niet meer editen maar met M niveau bedoel ik M hoogte. Ze waren 100cm op het hout gemeten.

vosje2010
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:02

Aha, dat is Instagram, dat heb ik niet

ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:11

Noompje86 schreef:
Wij waren er ook. L gestart, beetje spanning in de dressuur maar toch nog 186,5. foutloos gesprongen en foutloos in de cross. 3e prijs :D
Wel leuk dat de route een keer anders was, vond hem wel een beetje simpel maar dat komt denk ik door mij, had M moeten starten. Super voor elkaar en deze keer geen uren wachten op de prijsuitreiking, Hulde voor de organisatie!


Gefeliciteerd! Wel fijn dat het bij jullie niet uren wachten was. Ik was als één van de laatste in de B zonder dressuur. Op de protocollen wachten was pas een kwartier na de laatste B (met dressuur) start. En dan nog een uur gewacht… om er achter te komen dat iemand toch nog even bezwaar had gemaakt en ik dus voor niets had gewacht :+

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:42

Goedemorgen allemaal,

onze dochter gaat met haar pony de oefencross rijden op het ronostrand in oktober.
het is voor zowel pony als dochter de 1e keer.

we zijn al veel aan het oefenen maar hebben jullie nog praktische tips voor ons? ook voor het trainen van pony en dochter ( ze heeft wel les )

waar moeten we aan denken , wat mogen we beslist niet vergeten mee te nemen?

ik ben een leek wat betreft eventing namelijk..

en waar kan ik als moeder het beste staan :D waterbak ( vind pony wat spannend ) of gewoon bij start of finish ..ik hoor het graag!

alvast bedankt!!

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:36

In roden bij start/finish. Dat ligt vlak bij elkaar op het strand en daar komen ze onderweg ook nog een keer langs. Waterbak was daar vorig jaar heel uitnodigend en je kunt daar toch niet bij helpen.

Wij vonden gelselaar niet zo raar gebouwd (M). Hindernis 5 op het veld was wel lastig (L route was daar voor het m ook goed geweest en l dan losse hindernis). Tweede deel vond ik idd pittig voor het L, daar kwamen er nog veel in de problemen.

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:59

finnyboy schreef:
Goedemorgen allemaal,

onze dochter gaat met haar pony de oefencross rijden op het ronostrand in oktober.
het is voor zowel pony als dochter de 1e keer.

we zijn al veel aan het oefenen maar hebben jullie nog praktische tips voor ons? ook voor het trainen van pony en dochter ( ze heeft wel les )

waar moeten we aan denken , wat mogen we beslist niet vergeten mee te nemen?

ik ben een leek wat betreft eventing namelijk..

en waar kan ik als moeder het beste staan :D waterbak ( vind pony wat spannend ) of gewoon bij start of finish ..ik hoor het graag!

alvast bedankt!!


Wat leuk zeg!

Als voorbereiding zou ik willen zeggen: lees misschien 1x even het reglement door. Zijn wel een aantal dingen die je even moet weten die weer anders zijn dan een normaal springparcours.
Bijv dat het verplicht is om je haar op te steken (dus geen vlecht of staart)

Verder is het handig een emmer mee te hebben voor bijv de beenbescherming. Die zijn namelijk nat en vies bij de finish.

Altijd je pony keuren na het springen en na de cross. Ook als ze uitgesloten wordt is dit verplicht. Na het springen mag je alles ophouden. Na de cross moet zadel en beenbescherming af.

Oh en vergeet geen rugnummerhouder te regelen !

Verder heel veel plezier voor je dochter :)

baukiiee
Berichten: 83
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 13:16

jesss_amigo schreef:
finnyboy schreef:
Goedemorgen allemaal,

onze dochter gaat met haar pony de oefencross rijden op het ronostrand in oktober.
het is voor zowel pony als dochter de 1e keer.

we zijn al veel aan het oefenen maar hebben jullie nog praktische tips voor ons? ook voor het trainen van pony en dochter ( ze heeft wel les )

waar moeten we aan denken , wat mogen we beslist niet vergeten mee te nemen?

ik ben een leek wat betreft eventing namelijk..

en waar kan ik als moeder het beste staan :D waterbak ( vind pony wat spannend ) of gewoon bij start of finish ..ik hoor het graag!

alvast bedankt!!


Wat leuk zeg!

Als voorbereiding zou ik willen zeggen: lees misschien 1x even het reglement door. Zijn wel een aantal dingen die je even moet weten die weer anders zijn dan een normaal springparcours.
Bijv dat het verplicht is om je haar op te steken (dus geen vlecht of staart)

Verder is het handig een emmer mee te hebben voor bijv de beenbescherming. Die zijn namelijk nat en vies bij de finish.

Altijd je pony keuren na het springen en na de cross. Ook als ze uitgesloten wordt is dit verplicht. Na het springen mag je alles ophouden. Na de cross moet zadel en beenbescherming af.

Oh en vergeet geen rugnummerhouder te regelen !

Verder heel veel plezier voor je dochter :)


Een set droge kleren is ook altijd wel makkelijk voor het geval je in het water valt :')

Een jerrycan met water, emmer, spons om paard af te spoelen na die tijd

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:07

zo blij al met jullie tips!!

en nu met het trainen? is er nog iets waar ze rekening mee moet houden?

Moonlight17
Berichten: 2354
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:24

finnyboy schreef:
zo blij al met jullie tips!!

en nu met het trainen? is er nog iets waar ze rekening mee moet houden?


Bij het trainen elke waterplas die je tegen komt doorheen rijden, vervelend als er net een plasje water voor de hindernis ligt en je daardoor er niet over komt. Misschien tijdens een buitenritje een boomstammetje meenemen.

Thuis of op een bekende locatie even een keertje de dingen van een oefencross nabootsen. Dierenarts keuring, even checken of de dierenarts geen klap krijgt van de pony bij de check van de ademhaling. Het rondje op en neer rennen met de pony. Startbox nabootsen en wegrijden bij een groepje paarden/pony's. Wat creatieve hindernissen opbouwen en springen. Denk aan een paar tonnen, stro/hooibaaltjes. Iets anders als de standaard hindernis met balken/planken/staanders. Instructeur die de crossles heeft gegeven, heeft misschien nog goede tips.

Voor de rest dressuur/springmatig zo min mogelijk veranderen voor de pony, dingen compleet anders als normaal doen veroorzaakt onnodig stress voor de pony. Geen intensieve trainingen de dagen voor de oefencross. Een beetje dressuren is geen probleem. Dagen na de oefencross ook rustig aan doen. Een beetje dressuur werk of een rustig buitenrit.

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:31

Weet iemand welke fotografen er in Gelselaar waren?
Amazone heeft onderweg meerdere mensen gezien, maar ik vind nog steeds alleen de foto's van Esveo terug.

Gaan er nog bokkers naar Gorssel volgend weekend?

ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:22

gomir schreef:
Weet iemand welke fotografen er in Gelselaar waren?
Amazone heeft onderweg meerdere mensen gezien, maar ik vind nog steeds alleen de foto's van Esveo terug.

Gaan er nog bokkers naar Gorssel volgend weekend?


Renske kroeze en gabrielle pictures weet ik ook nog, maar zelf dacht ik ook dat er meer waren.
Zag op de instagram van bollertbrons dat ze binnenkort nog een lijstje gaan plaatsten!

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:42

Herman Kettering en Appie Bosch zijn er eigenlijk altijd in Gelselaar.
Is Eventing photo nog wel eens ergens?

Hier van de week tweede crossles gehad, been blijft mooi dun, dus hoop Rekken nog mee te kunnen pakken..

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:39

Dank voor de tips.
Eerste kan ik niet vinden, Gabrielle heeft de foto's er nog niet op en Herman heeft gefilmd op de plek waar ik zelf ook stond te filmen. Appie heeft wel 1 van de 3 paarden op de foto, die zou ik anders niet gevonden hebben.

Fijn Kamsel, dat is goed nieuws!

BuenaVista
Berichten: 3003
Geregistreerd: 02-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:44

Annavdfotografie was er ook beide dagen