[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:09

Zeker niet korter , prima zo

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:25

ik zou hem ook niet korter nemen, je wilt ook niet dat de elleboog van je paard tegen de gespen komt bij de bewegingen.

Ik ga zondag weer lekker trainen, heb er zo'n zin in :D

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:04

Zou hem langer nemen..

_lautje_

Berichten: 9285
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:11

Ik vind het ook kort zat zitten. Maar het is natuurlijk ook vaak afhankelijk van diepte borst van je paard.

Heeft Schockemohle niet een mooie singel? Die hebben vaak prima spul, voor hele nette prijzen. Ik heb er een dressuursingel van die echt heel prima is.
Heb voor m’n eventingzadel een Antares singel. Is nu 10jaar oud en nog heel erg mooi. M’n Antares zadel is ook zoiets en nog perfect.
Enige is dat m’n musketonhaak aan de singel wat los zit. Schoenmaker kan het niet repareren. Dus moet toch een nieuwe…
Alleen die zijn bijna €400 :+
Bij mijn vos zat de singel zo. En dit was allemaal voor hem op maat gemaakt. Net de gespen iets hoger

En wilde deze nog delen van geweldige schimmel <3
Zo’n lekker paard
Afbeelding
Afbeelding

esje01

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:28

De voorlopige startlijst Markelo staat erop.
Dat wordt heel vroeg op.....
En flink doorlopen met cross verkennen.
Ben er nog nooit geweest, wel zin in.

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:18

Voor mij ook vroeg op, 10 uur dressuren en het is bijna 2 uur rijden. Gelukkig wel genoeg tijd voor cross te verkennen. Heb er ook zin in! Voor mij ook voor het eerst hier!

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:16

Onze paarden moeten al op vrijdag dressuren dus wordt een hele organisatie.
Zijn zaterdag wel weer mooi op tijd thuis :+

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:34

Voordeel van vroeg starten is dat je vaak nog wel wat plek bij de bomen hebt om je auto in de schaduw te parkeren. Aantal tips voor de mensen die er de eerste keer starten:
- aan de overkant van de weg waar je parkeert zijn de dr ringen, springring, secretariaat en dierenarts. Aan jouw kant van de weg in het bos loopt de cross. Vaak hebben ze het begin van de cross wel goed aangegeven met pijlen. Starthek van de cross ligt wel wat verder in het bos, dus je bent met lopen wel ietsjes meer tijd kwijt omdat je nog naar de start moet lopen.
Ze hebben vaak van die grote vierkante watertanks bij de trailers staan waar je een emmer met water kan vullen mocht je niet in de mogelijkheid zijn dat zelf mee te nemen.

Veel plezier allemaal!

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:22

Iemand nog naar Norg vandaag of morgen?

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:22

Ik heb vanmorgen BB gereden. Springen ging super en cross ook tot aan het water. 10 meter van tevoren sloeg ze al dicht van het publiek. 1 pas naar voren en weer naar achter en toen had ik al 2 weigeringen aan de broek en ben ik naar het alternatief gereden. Nog maar even dooroefenen op het water en dan kunnen we ook wel B starten. Denk dat ik misschien zelf toch wel naar Gorssel rij om daar even een rondje te rijden.

Morgen loopt gup zijn eerste M-wedstrijd, staat echt een hele gave cross!

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:08

LuffB schreef:
Voordeel van vroeg starten is dat je vaak nog wel wat plek bij de bomen hebt om je auto in de schaduw te parkeren. Aantal tips voor de mensen die er de eerste keer starten:
- aan de overkant van de weg waar je parkeert zijn de dr ringen, springring, secretariaat en dierenarts. Aan jouw kant van de weg in het bos loopt de cross. Vaak hebben ze het begin van de cross wel goed aangegeven met pijlen. Starthek van de cross ligt wel wat verder in het bos, dus je bent met lopen wel ietsjes meer tijd kwijt omdat je nog naar de start moet lopen.
Ze hebben vaak van die grote vierkante watertanks bij de trailers staan waar je een emmer met water kan vullen mocht je niet in de mogelijkheid zijn dat zelf mee te nemen.

Veel plezier allemaal!


Oh super bedankt voor de tips!
Ik zag bij veel YouTube video’s dat de finish van de cross vaak eindigt bij de trailers/wagens? Dat is wel lekker. Meteen spullen droppen en daarna naar de DA.

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:28

Finish is bij de vrachtwagens, die staan op andere plek als de trailers. Maar op weg naar dierenarts kom je ook nog wel dicht langs de trailers afhankelijk van waar je op het veld staat

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 06:29

Ah oké! Succes vandaag in Norg Gomir!

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:18

Norg vond ik echt een super leuke cross. Niet te hoog, wel breed en leuk technisch in de L. Wij hadden fijne dressuur, foutloos gesprongen en een mega fijne cross. Alleen deze ruiter reed de afsprong slecht aan dus die slaat zichzelf voor het hoofd. Dan heb je zo’n fijn paard maar rij je zelf als een pannenkoek :+

Geen prijs dus dit keer maar alsnog super fijn gereden! Ook echt heel blij hoe die trakhener en lijn in het weiland volgens het boekje gingen.

Hoe ging jij Gomir?

Aatrox
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:18

Klinkt toch als een fijn rondje Justice!

Hoe ging de rest hier?

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:20

Waar zat de afsprong voor het L.

Bij ons zat het vandaag allemaal even niet mee. Amazone met eerste paard over de kop op 17c, gelukkig alles ongedeerd. Gup verschoot op 6b (blauw waterbakje met eendjes erin) op het laatste moment en toen stond ze ernaast, einde cross ;(

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:34

Klinkt goed Justice!

oliebol wat balen Gomir. Gelukkig zijn ze allemaal nog heel!

Wij hadden dressuur. Gaan volgende week weer lekker crossen :D

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:43

Wij zijn ook thuis van een rondje Norg klasse L. Lekker gereden met 205 dressuur, foutloos springen en foutloos cross. Maar een mega stomme fout gemaakt. Ik was te snel dus ik wilde in een rustig galopje de laatste lijn en dan naar de finish, maar mijn paard maakte een drafpas in de lijn van de laatste hindernis tot finish. Dit kostte ons de 2e plaats.

Wie gaat er over twee weken naar Texel?

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:42

Lastig he Gomir als ze zo kunnen loeren op publiek. En grote groepen mensen kun je soms ook zo lastig trainen haha, ga ze maar eens verzamelen. Wel fijn dat de rest van de BB fijn ging.

Justice, jammer van je eigen foutje, maar wel netjes dat je aangeeft dat het bij jezelf lag. En he, daar leer je weer van en groei je door!

Balen dat Norg vandaag niet zo lekker voor jullie verliep Gomir. Dat zijn de vervelende weekenden. Wel fijn om te lezen dat iedereen ongedeerd is gebleven.

Waar ga je crossen Cookie?

@Theeglas: oh, zo zuur. Maar wel heel fijn dat de wedstrijd voor jou zo fijn verlopen is op dat ene kleine dingetje na. En voor mij weer wat geleerd. Ik wist wel dat je de finish niet in draf over mocht, maar niet dat 1 drafpas tussen laatste hindernis en finish ook al straf gaf. Dus ik ben nu extra gewaarschuwd.
--------
Ikzelf heb vandaag voor het eerst in 9 weken weer gecrost. Pony heeft vakantie gehad door een schiefel en die hebben we eerst weer rustig in het werk gezet en wat gewone sprongetjes gedaan voor we weer gingen crossen.
Ging echt super fijn. Veel dingen waar hij soms nog wel eens op kijkt (water insprongen, hoge afsprongen/ dubbele afsprongen, mensen in zijn zichtveld) leek hem allemaal niet zoveel uit te maken. Op het laatst ook nog even paar keer wat puntjes aangepakt, die blijft ik lastig vinden om aan te rijden. Ik spring het liefst een breed stuk hahaha... maar dat is natuurlijk niet altijd zo slim.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:07

Joh wat jammer theeglas! Ben je dan uitgesloten?

Klinkt fijn luff!

Markelo potdijk :D en week erna naar Texel. Zoveel zin in

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:53

Waar heb je getraind Luff?

In Markelo gaan wij het ook gewoon weer proberen, dressuur op vrijdag dus heb maar een matje en slaapzak besteld zodat ik in de vrachtwagen kan slapen :+

Balen theeglas! Je moet de laatste lijn idd in galop afleggen, maar dat ze zo streng zijn op 1 drafpas had ik niet verwacht. Levert 4 strafpunten op toch?

Ik zag net in de uitslagen dat ik een 8.7 en 10 voor rijstijl had. Gevoel dat het makkelijk en fijn ging klopt dus ook echt wel :))
En ik heb oefencross Gorssel, Roden en Diepenheim opgegeven met zowel Gup als Jente. Eens kijken of ik gup laatste stukje van seizoen en begin volgend jaar zelf wat in het ritme kan houden, kan de amazone hopelijk in mei zo weer verder rijden.

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:03

Het gaf inderdaad 4 strafpunten. Ik wist dat het niet mocht, maar wist niet welke straf er op stond. Weer wat geleerd dus. Maar inderdaad verder een fijne wedstrijd.

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 23:37

Oh, gelukkig dus geen uitsluiting Theeglas, daar was ik even bang voor!

Oja, potdijk is volgende week! Veel succes en plezier! (ook met de overnachtingen hahaah)

Mooie cijfers ook Gomir!


Ik heb getraind in Lunteren. Afgesproken met de nieuwe eigenaren van mijn verkoopprojectje van vorig jaar waar ik nog heel leuk contact mee heb. Verkoopprojectje is een halfbroer van de mijne. Iemand met een volle zus van de mijne sloot ook nog aan en een kennis van het verkoopprojectje ook. Uiteindelijk een leuke groep van 4 pony's waarbij Tuck lekker vaak voorop mocht laten zien dat het echt niet eng was haha.

Aatrox
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 07:35

Jammer Theeglas maar wel lekker gereden! Vind ik meer waard dan een prijs.

Hierzo oefencross Ronostrand op de planning, dan nog wat trainingen en officieel Diepenheim en Rekken :-)

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:19

Ik heb een beetje een dilemma en misschien kunnen jullie helpen:

Ik ga in december voor 3/3,5 maand op wereldreis, ontzettend leuk natuurlijk maar ik laat wel mijn paard achter :')
Ik heb een bloedfitte maar mega brave 11 jarige ruin die op het moment L eventing loopt in de vorm van zijn leven. Hij wordt wekelijks 4 keer gereden en 1 keer actief gelongeerd en staat 12 uur per dag op een groot land met vrienden in volpension. Hij heeft (afkloppen) nog nooit een echte blessure gehad en ik heb een zorgvuldig trainingsbeleid om dit ook zo veel mogelijk te voorkomen. Ik weet zeker dat hij die 3 maanden goed wordt verzorgd, naar hem wordt omgekeken en dat mijn stalgenoten hem aandacht geven. Ik heb geen bijrijder en mijn stalgenoten zijn niet de volle tijd beschikbaar om iets met hem te doen.

Nu wil ik het liefst dat hij zo fit mogelijk uit deze rustperiode komt, vooral met het oog op blessures maar ook omdat oppakken dan makkelijker wordt om hem fit te hebben voor het volgende seizoen. Nu weet ik niet helemaal hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb een paar opties voor zover ik weet:

- Ik kan nu natuurlijk op zoek gaan naar een bijrijder. Er is niemand in mijn directe omgeving beschikbaar dus dit zal iemand via via worden of een vreemde. Ik weet niet helemaal wat ik hier van vind omdat ik diegene ook achterlaat met mijn paard. Nu houdt iedereen daar wel een oogje in het zeil maar alsnog, ik weet niet of iemand per definitie zo voorzichtig is met mijn paard als dat ik altijd ben (goede warmup, longeerbeleid etc). Positieve hieraan is wel dat hij zijn spiermassa behoudt en fit blijft.

- Ik kan mijn moeder of een stalgenoot vragen om hem 1/2 keer per week lang en laag te longeren. Dit heb ik misschien het liefst maar ik ben bang dat hij dan te veel spiermassa verliest. Dat weet ik niet zeker en is een aanname, misschien hebben anderen hier ervaring mee.

- Hem twee maanden rust geven en kijken of hij de laatste maand/6 weken door een stalgenoot opgepakt kan worden met longeren en misschien een paar keer rijden. Je hebt dan 8 weken rust maar wel iemand die hem dan heeft opgepakt zodat we al in een verdere fase van de opbouw zitten als ik terug kom (en we dus ook eind april weer een keer kunnen starten wellicht).

- Volledige rust en hem gewoon zelf oppakken zodra ik terug ben.

Natuurlijk gaat zijn geluk en gezondheid voor en wil ik alle tijd nemen om hem weer op pijl te krijgen. Ik ben een beetje mijn opties aan het verkennen en daarbij zouden meningen/ervaringen van mensen met soortgelijke paarden zeker helpen!