[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:02

Wie van jullie gaan er ook naar Diepenheim de oefencross ?
Ik heb morgen weer crossles en dan volgend weekend me 1e bb oefencrosje in Vorden. Kga 2 x 60 cm doen.
Wie o wie zie ik waar :P

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:21

Wij hebben wel de reguliere van Diepenheim op de planning staan dacht ik. Is dat op dezelfde dag als de oefen?

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:31

Scum schreef:
Wij hebben wel de reguliere van Diepenheim op de planning staan dacht ik. Is dat op dezelfde dag als de oefen?


B en L kan beide dagen ;)
M is op de Zaterdag

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:32

Verliefd op me eigen merrie <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:05

Hele gave foto’s remke!

Wij zijn naar Bathmen geweest vandaag. Zijn heel veel bezig met controle, remmen en gassen als ik dat wil, iets nageven en niet te recht worden. Dus eerste rondje daar fanatiek mee bezig, soms wordt ze dan iets te boos omdat ik het haar moeilijk maak dat ze in de staak schiet. Wel er door gekregen wat ik wou. En 2e rondje iets meer tempo maar die zelfde controle wel mogelijk is. Dat ging heel goed. Alleen na de waterbak was ze er helemaal klaar mee, verzuurt? Dus nog eentje gesprongen en toen gestopt voor ik het erger maak. Al met al denk ik ons doel voor controle gehaald :D

Nu op naar Markelo potdijk

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:59

Superrr verstandige keuze ja.
Markelo valt volgens mij net in me vakantie Helaaas

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:15

@Remke, met recht verliefd, hele mooie foto's!

@Cookie, leuk!! Klinkt geslaagd, het was er ook prima weer voor. :D succes in Markelo vast!

Ik was vandaag ook in Bathmen, eerste keer weer sinds onze blamage in Renswoude haha. Al met al niet ontevreden, wel een paar stops, maar het water in één keer in en algemene tempo was gewoon goed. Dus weer trots op mijn meisje. <3

Merk wel dat er gesnoeid moet worden, ik heb een nogal groot paard en zat constant met mijn kop in de takken.


R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:23

hahaha gosh idd die takken :P
Maar netjes gereden verder hoor!
ze kijkt meer naar de omgeving volgens mij dan dat de hindernis echt eng is.
En wat leuk de route is iets aagepast dan wat jaren terug ;)

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:33

Leuk filmpje dream! En idd lijkt erop dat ie al wat kijkt op afstand, omgeving? De mensen tekort erbij ofzo?

Ik geloof dat je 2 voor mij was trouwens! Jullie zagen er gaaf uit, mooi setje :D

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:46

Eerste keer die fietser die daar wat onhandig stond en de tweede keer die oversteek met de andere paarden als je het mij vraagt. Zweepje mee voor zulke momenten om hem voor je uit te houden :+

Ik vind het wel een megastoer paard!
(en ben blij dat ik daar niet met mijn tank van 1.80m door het bos hoefde := )

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:48

Wij waren gisteren ook weer aanwezig bij Bathmen, ging beide rondjes erg goed :D Wij hadden bij sommige hindernissen/hoeken soms ook wel mensen op erg onhandige/onveilige plekken staan..

Was wel hilarisch, we waren voor het eerst met de 2 paarden en de bijrijdster van het andere paard. Wij gingen eerst van start, en na sprong 4 op het pad had Boy ineens door dat we zn maat achterlieten, dus die ging vol in de ankers _O-
Maar konden na wat hupsen wel weer verder. Wel hebben ze de hele tijd naar elkaar zitten hinniken dwars door het bos heen, mocht iemand denken welke idioten waren dat.. Dat waren dus onze paarden :')

Enige sprong die ik daar altijd spannend vind is het stuk waarbij je een stukje stijl naar beneden moet en dan de sprong hebt (bij het filmpje van Gomir hierboven bij 2.50). Ik heb t gevoel dat als ik die in galop aanrij, hij er dwars doorheen gaat of struikelt :=
Hoe doen jullie dat?

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:56

Silenna schreef:
Enige sprong die ik daar altijd spannend vind is het stuk waarbij je een stukje stijl naar beneden moet en dan de sprong hebt (bij het filmpje van Gomir hierboven bij 2.50). Ik heb t gevoel dat als ik die in galop aanrij, hij er dwars doorheen gaat of struikelt :=
Hoe doen jullie dat?


Gewoon achterover zitten, niet te hard gaan en je paard de ruimte geven, het is vaak minder een probleem dan dat je denkt. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je hem terugnemen naar draf, maar dan raak je wel het ritme kwijt.

Ik doe het altijd zoals ik boven beschrijf en zorg er altijd voor dat ik de teugels door mijn handen kan laten slippen zodat hij altijd genoeg de ruimte krijgt om een bepaalde afstand te maken. Ik hou dit bij elke hindernis aan maar vooral bij heuveltje af sprongen omdat ze dan wel is groot kunnen gaan. Mijn paard waardeert dit sterk want zo wordt hij nooit gestraft voor meedenken. Succes!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:04

Goed gedaan DreamGuide. Die takken hadden ze echt wel wat aan mogen doen. Eens met bovenstaande, je paard is nog teveel met de omgeving bezig. Dat komt ook wel goed met wat meer routine. Maar jij kunt er zelf ook voor zorgen dat de aandacht bij jou (en dus bij de hindernissen) moet liggen. Bijkomend voordeel is dat als je dat voor mekaar krijgt je er minder zelf aan hoeft te rijden en beiden fitter over de finish komt :) Wat is jullie volgende cross?

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:12

@Remke, dat de route was aangepast had ik niet zo heel erg gemerkt, hij was volgens mij vrijwel hetzelfde als de afgelopen 2 jaar?

@Cookie, jaa! Dat zou best kunnen. Volgens mij heeft mijn moeder nog een foto gemaakt waar jij net achter mij langs kwam haha. Ik dacht jouw paard aan de bles te herkennen.
Afbeelding

@gomir, ja, zeker die fietser schrok ik zelf ook wel van. Die had een klein kindje voorop, en ik was even bang dat als ik met die snelheid én een groot paard in een korte bocht uit zou zwaaien ik die fiets omver zou rijden.

@Silenna, idd wat Justice zegt, beetje achterover en dan gaat dat wel goed. Ik heb hem vroeger altijd uit galop gedaan maar nu maakte mijn paard zelf een paar drafpassen, dat ging ook prima.

@Scum, heb je helemaal gelijk in hoor, ze is constant met de omgeving bezig (met alles overigens, ook met dressuur of een rondje wandelen). Hoort ook een beetje bij de aard van het beestje, maar is ook een werkpunt. Gelukkig wel al veel beter dan het vroeger was. :D

Ook een kwestie van meer doen en meer routine, ik heb nog niks op de planning verder, maar als iemand nog suggesties heeft voor een leuke oefencross of BB hoor ik het graag haha.

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:23

JusticeJ schreef:
Silenna schreef:
Enige sprong die ik daar altijd spannend vind is het stuk waarbij je een stukje stijl naar beneden moet en dan de sprong hebt (bij het filmpje van Gomir hierboven bij 2.50). Ik heb t gevoel dat als ik die in galop aanrij, hij er dwars doorheen gaat of struikelt :=
Hoe doen jullie dat?


Gewoon achterover zitten, niet te hard gaan en je paard de ruimte geven, het is vaak minder een probleem dan dat je denkt. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je hem terugnemen naar draf, maar dan raak je wel het ritme kwijt.

Ik doe het altijd zoals ik boven beschrijf en zorg er altijd voor dat ik de teugels door mijn handen kan laten slippen zodat hij altijd genoeg de ruimte krijgt om een bepaalde afstand te maken. Ik hou dit bij elke hindernis aan maar vooral bij heuveltje af sprongen omdat ze dan wel is groot kunnen gaan. Mijn paard waardeert dit sterk want zo wordt hij nooit gestraft voor meedenken. Succes!



Ah bedankt voor de tip, jij ook Dreamguide! Waarschijnlijk denk ik er dan gewoon teveel over na, toch eens gewoon proberen dan volgende keer :D

Ik blijf het inrijdterrein daar met de crosshindernissen wel altijd echt bagger vinden, mijn paard heeft geen ijzers en loopt zo gevoelig op die steentjes.. Niet te doen.

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:12

grappig Silenna, ik vind dat juist een van de fijnste losrij terreinen omdat er meerdere cross hindernissen staan en je ook een soort lijntje/ combinatie kan rijden.

Oefenparcours mist een deel van het officiele parcours (het deel dat door de maisvelden gaat, dan het bos in en dan vaak onder die overkapping door met een stro sprong (of nog een veld naar links voor de L). Ook naar het water toe lijkt de route wat anders, maar he, afwisseling is altijd fijn :)

@Dreamguide; als tip, probeer zelf ook scherp en gefocust te zijn. Die bocht naar links (waar de fietser jullie beide afleidde) leek je paard een beetje te overvallen, misschien omdat jij je stiekem om de veiligheid van de fietser zorgen maakte. En ik zou persoonlijk iets langer laten kijken bij een weigering, zodat het paard de hindernis ook even in zich op kan nemen. Maar dat is iets wat voor mij werkt.

@Cookie: leuk om je verslag te lezen! Wat ga je starten in Potdijk?

Gave foto's Remke. Snap dat je daar verliefd op bent!

Ikzelf heb Moordrecht weer toegevoegd aan mijn wedstrijdagenda. Stond er oorspronkelijk niet op door andere plannen, maar pony had een schiefel tijdens het vrij beweging opgelopen dus mocht even vakantie houden. Ik heb de wedstrijd daar ondertussen al een paar keer gereden en nee, het is niet de mooiste, grootste of makkelijkste (vooral qua onthouden haha) maar ik rij er altijd heel lekker en denk een mooie voor ons om de rest van het seizoen mee in te luiden.

Als die lekker gaat is Lisse L en Ophemert L het volgende plan. Gaat die minder lekker schrijf ik die naar het B om.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:47

Den Ham heeft een leuke oefencross.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:56

@dream ja dat zijn wij :D hopelijk had je geen last van m’n gestuiter in de inrijbak… fluitjes aan alle kanten was iets teveel haha

@luff we gaan een rondje B. Hopelijk kunnen we diezelfde controle toepassen. En anders wordt het af en toe even stil zetten.

Gorssel is ook tof! Die is 24sept vgm

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:23

Gorsel ging niet door dacht ik. Maar kan zijn dat ik dat verkeerd heb gezien/ het met een ander verwar.

@Cookie; leuk. Ikzelf vind Potdijk een fijne wedstrijd (al zijn de meningen erover verdeeld hier haha). Ze bouwen soms wel dik, maar vind de lijnen zelf niet super super technisch. En dat de start zo ver weg van het inspringen ligt is soms ook even een slim plan voor maken. Maar voor mij werkt het.
Wilde heel graag daar L starten, maar paard is niet op tijd opgebouwd om weer te kunnen starten dus dan hopen we dat het volgend jaar zo mag zijn :D

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:04

Sorry bedoelde gorssel als Oefencross voor DreamGuide!

Ik vind het een hele leuke cross. Paard vindt de heuvels ook heel grappig. Vind alleen het water, of modderpoeltje, vervelend. Van het voorjaar is paard daar gevallen op de L insprong. Dus nu even rustig B om gewoon door het water te wandelen.

ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:14

Mijn paard heeft sinds kort ijzers en nu zoek ik een zwarte eventingsingel/verkorte springsingel.


Ik ben opzoek naar een anatomisch gevormde, zachte singel zonder elastiek. Heb momenteel prolite en ben daar erg tevreden over. Mocht iemand een vergelijkbare singel weten? Ik ken de fairfax wel, maar die is echt wel boven budget..

Heeft iemand een aanrader? Ik zat zelf al te kijken naar de Equick, maar weet de kwaliteit daar niet van.
Wil max €200,- uitgeven aan een singel. En dat vind ik ook al erg veel voor een singel die ik niet altijd ga gebruiken, maar zag niet veel zwarte eventingsingels voor een lagere prijs…

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:40

@Elmo; je bent tevreden over de proliet, waarom niet nogmaals een prolite? Of is er geen prolite met flap? (ik ben niet zo thuis in de singels zal ik eerlijk zeggen.)

@Ja, water is wat donker en vraagt vaak ook nog wel om een beetje stuurwerk (en er staat nog best wel wat mensen omheen). Maar het is dan wel weer klein/ ondiep genoeg voor de mijne dat ie eerder denkt dat het een waterplas in het bos is dan een echte water hindernis.

Zit te denken, waar zijn plekken dat het water echt fijn is?
Ik kan er uit mijn hoofd eerder een aantal opnoemen die niet fijn zijn dan wel fijn haha. (en dan bedoel ik vooral donker, zwart water).

ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:49

@luffB
helaas is er geen prolite met buikflap. De fairfax is een duurdere variant van deze singel. Die heeft wel een buikflap, maar 400,-. Dat vind ik toch wel echt te gek voor een singel.. Zag van Lemieux een mooie anatomische, maar helaas kan ik nog geen winkel vinden die deze singel verkoopt.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 05:38

Water van Beukers gaat die van mij zonder aarzelen in en Renswoude vind ik ook fijn

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:39

Renswoude en snorrewind hebben fijn water. Alleen als renswoude vaker de dolfijn aan zet is het misschien net iets minder fijn.
Gelselaar vind ik prima water, wel altijd erg veel mensen om heen en drukke plek.