[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aatrox
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:53

Ik sla Potdijk voor de rest van mijn leven over denk ik, ik vind het absoluut geen fijne cross om te rijden.

Het is enorm druk met inrijden, verder kan je wel je rust vinden, maar er zijn rustig 5 dressuur ringen en het springen ligt tegenover het inrijden wat op het midden ligt eigenlijk.

De cross zelf is enorm uitdagend maar ik rijd denk ik eerder mijn paard kapot dan dat ik er lekker doorheen ga komen, mij niet meer gezien daar..

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:03

Ik vind potdijk een fijne cross om te starten. Fysiek zwaar vind ik wel meevallen, mijn paard was hersteld van een jaar ellende (luchtwegproblemen) en liep hem in de B gewoon foutloos uit met een lage hartslag. Vind de hindernissen fair en met mooie uitdagingen. Qua omroepen valt het mee, alleen rond het water staan veel speakers/tentjes. De rest vd cross is heel rustig. Entourage ook rustig vind ik.

Aatrox
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-12-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:09

Ik reed in de L, geen idee hoe de B stond.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:12

Cioccolato schreef:
Het zou ook gek zijn als je een klasse lager mag op een kampioenschap :))

Potdijk heeft steile motorcross bulten, dat moet je willen en rekening mee houden. Verder is het een hele gezellige wedstrijd vind ik altijd


Ja, helemaal waar ook!

Bedankt voor alle ervaringen!

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:06

Ik heb Potdijk meerdere keren gereden in de B en L en ik vind het echt een mega leuke cross. Uitdagend maar een must voor elk seizoen!!

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:49

Het lijkt mij ook een hele gave cross zo vanaf de go pro filmpjes gezien. Heuvels zijn we wel gewend (doe niet anders hier in de duinen/bps. Denk dat ik hem wel ga opgeven. Is wel 2 uur rijden voor mij maar goed anders kom ik helemaal nergens.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:28

Ik vind hem heel leuk, maar de waterbak is wat minder fijn door dat het heel donker is met erachter een heel licht open veld. De insprong in het L liep ook erg af waardoor ze het water pas boven de sprong zien. Verder leuke technische lijntjes. De heuvels vind ik juist wel grappig. Ze hebben wel wat luidsprekers langs de weg en je moet het lange pad naar achter tussen lintjes op een vrij smal pad rijden. Verder geen hele rare aankleding.

Wij gaan een rondje B doen in september daar. Even makkelijker aangezien we vorige keer vielen op de waterinsprong.

Prima2Donna

Berichten: 858
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:54

Hoii, ik kom weer even binnenvallen O:)

Wie gaat er hier dit jaar meedoen aan de tripalon Bussloo in september?

Ik doe sinds 2018 elk jaar trouw mee, maar mijn nieuwe paard heb ik bijna een jaar en met haar heb ik nog nauwelijks cross-hindernisjes gedaan. Ik wilde wel graag de 60cm meedoen in Bussloo omdat het heel laagdrempelig is (en eind vd zomer gaan we er voor de 2e keer heen om te oefenen). Normaal ga ik altijd met een vast maatje, maar door omstandigheden slaat zij een jaartje over. Om mijn paard wat meer vertrouwen te geven, zoek ik voor dit jaar een nieuw maatje, zodat ze steun kan vinden aan een ander paard :)

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:05

Ik sprak vandaag met een organisatielid van Norg en die zei dat de nieuwe parcoursbouwer veel vriendelijker bouwt dan diegene die het de jaren hiervoor deed. Dus voor diegene die nog twijfelden; hierbij! Ik heb net zelf L opgegeven.

Wij kregen trouwens last minute van Oudkarspel te horen dat we op de vrijdag moeten dressuren, dus wij moeten een overnachting fixen. Weet iemand nog een stal in de buurt van Middenmeer (hier slapen we) waar mijn paard een nachtje kan staan?

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:44

Even vragen bij de wieringermeerruiters of ze iemand weten met een plekje?
Heel groot deel van hun leden heeft de paarden aan huis dus misschien is er wel ergens iets mogelijk.

Wij hebben nog niets gehoord over de dressuur dus nog even afwachten of we iets moeten regelen.

Hier staat voor Norg het M-debuut in de planning voor beide paarden. Erg benieuwd hoe de cross is nu Wieneke bouwt!

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:53

Bij Beukers zelf zijn ook vaak wel stallen te verkrijgen. Is dat geen optie?

Ik heb ook nog niks gehoord over evt vrijdag dressuur. Had ik wel verwacht gezien ik dichtbij zit en de vorige keer ook op vrijdag moest. Maar wellicht dat ze onderscheid maken tussen de NK groep en de reguliere groep?

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:53

Thanks Gomir! Ga ik checken.

jesss_amigo schreef:
Bij Beukers zelf zijn ook vaak wel stallen te verkrijgen. Is dat geen optie?

Ik heb ook nog niks gehoord over evt vrijdag dressuur. Had ik wel verwacht gezien ik dichtbij zit en de vorige keer ook op vrijdag moest. Maar wellicht dat ze onderscheid maken tussen de NK groep en de reguliere groep?


Neee die stallen zitten al 5 weken vol zeiden ze. Ik rij voor team Drenthe en hoorde dat alle teams mensen moeten aanleveren die op de vrijdag gaan starten. Hoorde dat team Groningen hierdoor al uit elkaar is gevallen en zal wss bij meer teams voor drama zorgen. Vind het echt heel vervelend dat het zo last minute is doorgegeven, want 600km rijden in twee dagen ga ik echt niet doen :+

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:00

JusticeJ schreef:
Thanks Gomir! Ga ik checken.

jesss_amigo schreef:
Bij Beukers zelf zijn ook vaak wel stallen te verkrijgen. Is dat geen optie?

Ik heb ook nog niks gehoord over evt vrijdag dressuur. Had ik wel verwacht gezien ik dichtbij zit en de vorige keer ook op vrijdag moest. Maar wellicht dat ze onderscheid maken tussen de NK groep en de reguliere groep?


Neee die stallen zitten al 5 weken vol zeiden ze. Ik rij voor team Drenthe en hoorde dat alle teams mensen moeten aanleveren die op de vrijdag gaan starten. Hoorde dat team Groningen hierdoor al uit elkaar is gevallen en zal wss bij meer teams voor drama zorgen. Vind het echt heel vervelend dat het zo last minute is doorgegeven, want 600km rijden in twee dagen ga ik echt niet doen :+


Phoe jemig. Wel een beetje laat van ze inderdaad.. snap ook niet waarom ze dan per se de NK deelnemers over twee dagen doen. Ik denk dat de regionale wedstrijd veel meer deelnemers uit de omgeving heeft :?

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:14

Omdat nk deelnemers allemaal bij dezelfde jury moeten rijden.
Wij hadden voor Groningen aangegeven wel op vrijdag te willen rijden, maar zo te horen zijn ze er dan toch niet uitgekomen.

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 00:00

Ik heb nog niets gehoord over eventueel op vrijdag starten. Maar aangezien ik uit de regio kom, ging ik er voor het gemak wel vanuit. Ik doe dat zelfs liever, dan alles op zaterdag.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 01:00

gomir schreef:
Omdat nk deelnemers allemaal bij dezelfde jury moeten rijden.
Wij hadden voor Groningen aangegeven wel op vrijdag te willen rijden, maar zo te horen zijn ze er dan toch niet uitgekomen.


Ik hoorde het een paar dagen geleden maar het kan zijn dat ze het toch nog hebben gered. Ik hoop dat ze er uit zijn gekomen!

Ik snap dat het wellicht een probleem kan vormen met jury’s enzo, maar het zou wel echt fijn zijn als dit van te voren aangegeven kan worden. Niet na sluitingsdatum van de inschrijving :+

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:06

Wij starten ook op het NK! stalling voor elkaar krijgen was idd wel even een ding maar gelukkig gelukt. Ben benieuwd hoe het gaat worden, Zin in!

Hier boven ging het over Potdijk, hier start ik denk ik nooit meer. 1x in de B en afgelopen keer in de L gestart. Hou mijn paard liever heel. Super geregeld en ook echt wel gezellig maar techische cross en niet fair. In de B smalletjes zonder aanleuning weing die foutloos waren en de L was meer een M de tijd halen was bijna onmogelijk. ga niet racen over die bulten en met de afsprongen. was nog 6e dus het is te doen maar van mij hoeft hij niet zo

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:13

Starttijden staan op equipe. Ik moet zaterdag 11 uur dressuren en pas 4 uur springen :+ hopelijk niet te warm om op de trailer te staan de hele middag.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:35

Ik start zondag B met dressuur, moet 8:48 dressuur, 10:30 springen en 11:00 cross.

Maar zie nu dat die lijst een fout bevatte dus hij is er weer af :')

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:42

Noompje86 schreef:
Wij starten ook op het NK! stalling voor elkaar krijgen was idd wel even een ding maar gelukkig gelukt. Ben benieuwd hoe het gaat worden, Zin in!

Hier boven ging het over Potdijk, hier start ik denk ik nooit meer. 1x in de B en afgelopen keer in de L gestart. Hou mijn paard liever heel. Super geregeld en ook echt wel gezellig maar techische cross en niet fair. In de B smalletjes zonder aanleuning weing die foutloos waren en de L was meer een M de tijd halen was bijna onmogelijk. ga niet racen over die bulten en met de afsprongen. was nog 6e dus het is te doen maar van mij hoeft hij niet zo


Niet fair vind ik echt zo overdreven :o je bedoelt denk ik het smalletje nadat je de hoogste bult over kwam? Verder heb ik geen smalletjes gezien door de cross heen. En die na de bult stond in een pad waarbij de uitloop naar rechts geblokkeerd was door een strobaal, en links stond een boompje. Heb de L cross ook gelopen en vond die ook echt prima staan, dus ik start er de volgende keer gewoon weer L.
Denk dat het echt per persoon verschillend is hoe je het ervaart, het kan prima niet je cross zijn (zo ga ik nooit naar Renswoude). Maar ik vind niet fair wel een hele uitspraak.

Ik heb voorlopig Markelo, Gelselaar en Hattem op de planning staan in het L.

Trouwens, we zitten op de 500 pagina's! Dus we moeten weer naar een nieuw topic :)

Moonlight17
Berichten: 2352
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:52

Nou na ruim 1 jaar uit de running geweest te zijn door een blessure, maar ik heb we weer voor de B opgegeven in Ysselsteyn. Afhankelijk van hoe dat loopt, misschien nog een wedstrijdje en dan gaan we volgend jaar toch echt voor het L.

Cioccolato

Berichten: 6665
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:54

De zondag is de hindernis ook aangepast nadat er zaterdag is gereden trouwens. Dat zegt imo wel wat.

Ik vind de bulten niet lekker voor de paarden benen, dus ik weet ook niet of ik er nog ga starten. De cross zelf is al een keer aangepast omdat die enkele jaren geleden echt unfair stond..

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:59

ElSea schreef:
Noompje86 schreef:
Wij starten ook op het NK! stalling voor elkaar krijgen was idd wel even een ding maar gelukkig gelukt. Ben benieuwd hoe het gaat worden, Zin in!

Hier boven ging het over Potdijk, hier start ik denk ik nooit meer. 1x in de B en afgelopen keer in de L gestart. Hou mijn paard liever heel. Super geregeld en ook echt wel gezellig maar techische cross en niet fair. In de B smalletjes zonder aanleuning weing die foutloos waren en de L was meer een M de tijd halen was bijna onmogelijk. ga niet racen over die bulten en met de afsprongen. was nog 6e dus het is te doen maar van mij hoeft hij niet zo


Niet fair vind ik echt zo overdreven :o je bedoelt denk ik het smalletje nadat je de hoogste bult over kwam? Verder heb ik geen smalletjes gezien door de cross heen. En die na de bult stond in een pad waarbij de uitloop naar rechts geblokkeerd was door een strobaal, en links stond een boompje. Heb de L cross ook gelopen en vond die ook echt prima staan, dus ik start er de volgende keer gewoon weer L.
Denk dat het echt per persoon verschillend is hoe je het ervaart, het kan prima niet je cross zijn (zo ga ik nooit naar Renswoude). Maar ik vind niet fair wel een hele uitspraak.

Ik heb voorlopig Markelo, Gelselaar en Hattem op de planning staan in het L.

Trouwens, we zitten op de 500 pagina's! Dus we moeten weer naar een nieuw topic :)


zondag hadden ze wat dingen aangepast omdat er te veel stops enz waren. en idd, iedereen zijn ding;)

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:03

Opvallend dat er best wisselende meningen over zijn. Maar dat mag natuurlijk! Ik heb niet opgegeven maar dat komt eigenlijk omdat er iets anders meer in de buurt vrij kwam.
Verder heb ik Ysselsteyn opgegeven, en doen we Gorssel en Barchem. Misschien nog Bathmen en/of Diepenheim.

Voor de NK starters alvast succes!!

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:18

Wij gaan zoiezo ook nog naar Neede/Gelselaar en Hattem veder nog even kijken.
Wat is een mooie wedstijd om voor het eest M te starten?