[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:16

Leuk, ik zie jullie daar dan wel :D

Zo’n toffe foto van vandaag besteld <3

Afbeelding

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:40

Die foto is heel stoer Cookie!

Cookie2222 schreef:
Voor de liefhebbers, ik zie net dat sgw ede Putten open is voor inschrijven :D


Ik zag hem ook, ook opgegeven! Wordt onze eerste officiële cross :D
Zag dat 'ie nu wel op 1 dag is, dus alles in Ede? Eerder was altijd het springen en dressuur bij Lozeman toch?

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:06

bliksemflits schreef:
Die foto is heel stoer Cookie!

Cookie2222 schreef:
Voor de liefhebbers, ik zie net dat sgw ede Putten open is voor inschrijven :D


Ik zag hem ook, ook opgegeven! Wordt onze eerste officiële cross :D
Zag dat 'ie nu wel op 1 dag is, dus alles in Ede? Eerder was altijd het springen en dressuur bij Lozeman toch?


Dat is alleen voor de klassen L en M.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:23

Ah ik dacht 2 jaar geleden de B ook! Heb bij Lozeman op stal gestaan dus toen het hele weekend geholpen, maar dan heb ik duidelijk niet goed opgelet :')

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:36

Ede had de B altijd zonder dressuur. Maar nu staat er alleen met..
Heb me voor de B en L opgegeven. Misschien een beetje optimistisch, heb nog een paar lessen, dan zie ik wel welke ik kies..

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:32

Zal wel vanwege die Bavaria selectie oid zijn, die willen graag met dressuur.
Afgelopen jaren was de B idd zonder dressuur.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:57

Wel net zo eerlijk voor het klassement ook. De rest is ook met dressuur geloof ik voor de bavaria ding wedstrijden.
Leuk dat er zoveel inzet nog in. Hopelijk kunnen we het seizoen nu zo afmaken

Of nja. Jullie. Ik heb geen startkaart en wacht wel even af

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:46

Oh ja, de Bavaria eventing trophy.. Daar let ik nooit op, maar dat zal de reden zijn.
Ciocc, wat heb je nu onder het zadel dan? Vorig jaar die stoere vos en een bruine toch?

B in Ede is toch zonder dressuur lees ik net op fb..
En er is ook BB Cioccolato..

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:03

Shoot. Geef ik net B met drrssuur op _O-
Zag m wel niet tussen staan op mijn knhs.

Ik heb de kleine vos en de bruine vorig jaar verkocht. De vos met wit heb ik nog. Heb ik dispensatie voor aangevraagd en mag ik nu dus weer in de B starten. Ik moest M en ik wil geen M -O-
Verder heb ik wat jonkies. De oudste twee zijn 3.. waarvan ik er 1 laat dekken als het allemaal wil.
Door corona wat gekke jaren zo, maar ik heb wat sat betreft mn paarden precies goed zo. Heb er tussen ook niks weer gekocht, niks waard met corona.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:24

Vandaag 2 rondjes in Markelo gedaan.
Was zeer tevreden over mijn paard.

Op 1 lijntje even de controle kwijt dus een extra volte moeten draaien.
En in het eerste rondje een stomme stop op de 1e cross hindernis. M’n paard was een beetje flabbergasted vanwege de lage cross hindernis na alle gewone balken hindernissen. :+

Maar verder deed ze het goed want rijbaan in en uit springen vind ze lastig maar dat deed ze nu super.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:29

Waar stond dat ergens aangegeven van Markelo? Op startlijsten heeft dat niet gestaan?
Wij zijn zelf 2 rondjes naar Den Ham geweest.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:30

Hier 2 rondjes Renswoude
Lekker weekendje!

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:01

Scum schreef:
Waar stond dat ergens aangegeven van Markelo? Op startlijsten heeft dat niet gestaan?
Wij zijn zelf 2 rondjes naar Den Ham geweest.


Ik kwam het tegen op FB in maart al.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:18

Lekker bezig allemaal dit weekend :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:14

Zag laatst nog wat pijnlijke vallen voorbij komen. Hopelijk heeft niemand er wat aan over gehouden!
En ook wat toffe foto's :D

Ik zelf van mijn vallen gelukkig niet. Maar paardlief uiteindelijk toch wel.
2 weken na de stops leek het na een training ineens of een voorbeen bij de kogel/net er boven wat dikker was. Ik kon het niet goed zien, was heel minimaal. Dus benen maar geschoren en nog steeds lastig om te zien of het nu toch dikker was of niet. Iemand laten mee kijken die vond van niet. Zat me toch niet lekker dus de crosstraining voor een dag later afgemeld en dierenarts laten komen. Ze liep geen pas onregelmatig maar toch.
Blijkt dat ze een verrekking/verstuiking heeft. Niets ergs gelukkig! Maar wel reden om het even rustig aan te doen zodat het ook niets ergs wordt. Volgens de dierenarts vrijwel zeker ontstaan met de stops.
Dat werd dus ook afmelden voor Renswoude. Zag echt hele toffe filmpjes daar van voorbij komen!! Echt tof wat ze neer gezet hebben +:)+
Begin juni zouden wij ook weer mogen crossen.

Ede opgegeven en wil ook naar Leende, gaan er daar nog meer naartoe? (Leende)
Schaijk is verzet van mei naar juli zag ik en augustus komt Grandorse waarschijnlijk ook met een wedstrijd of oefencross.

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:21

Hmmm ik ga misschien toch ook Ede maar opgeven. Wel startkaart aanvragen dan.

Goede stimulans om gewoon te gaan trainen een keer, maar zo met Corona geen trek in.

Van t weekend wel jonge paarden gekeken. Ik vond het nog niet meevallen :x
Aantal leuke in, maar heel veel heel gewone beesten die vooral al veel ervaring en routine hebben.
Mijn 5 jarige heeft er iig niks te zoeken. Die is qua ontwikkeling ongeveer op de helft. Maar geeft niet, laat rijp paard en hopelijk met tijd en geduld ook laat rot :j
Wil eigenlijk vooral klaarmaken voor de ibob. Hoop dat ze daar elite wordt.
Zou fijn voor dr moeder vanwege preferentschap en dan 4 merries op rij in dat lijntje elite. En dan hopelijk de Inaico die uit deze gefokt is straks ook. :)) Hebben we mooie stammoeders.

Dit was mevrouw paar weekjes terug
Afbeelding
Hier komen we vandaan :wow: Dit was in november toen veulen er paar weekjes af was. Was toen al beter dan in begin. Hier durfde ik al weer een foto te maken van dr.
Afbeelding

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:08

Balen wel Pattypaard, maar gelukkig valt het mee!

_lautje_ wat een gaaf beest zeg, helemaal mijn ding :D

Hier ook opgegeven voor Ede, is hier zo dichtbij dus we gaan gewoon een poging wagen :)
Wou deze foto nog even delen, nog helemaal in de wolken van onze training <3
Afbeelding

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:28

Ik geef op dit moment steeds mijn dressuurpaard op, die heeft nog een lopende startkaart waarmee ik 1x gestart heb. Ik durf die van mijn crosser nog niet te heractiveren, want ik ben bang voor 2 lopende startkaarten voor niks. Dus als de wedstrijd door gaat dan ruil ik mijn paarden wel om

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:38

Pattypaard schreef:
Zag laatst nog wat pijnlijke vallen voorbij komen. Hopelijk heeft niemand er wat aan over gehouden!
En ook wat toffe foto's :D

Ik zelf van mijn vallen gelukkig niet. Maar paardlief uiteindelijk toch wel.
2 weken na de stops leek het na een training ineens of een voorbeen bij de kogel/net er boven wat dikker was. Ik kon het niet goed zien, was heel minimaal. Dus benen maar geschoren en nog steeds lastig om te zien of het nu toch dikker was of niet. Iemand laten mee kijken die vond van niet. Zat me toch niet lekker dus de crosstraining voor een dag later afgemeld en dierenarts laten komen. Ze liep geen pas onregelmatig maar toch.
Blijkt dat ze een verrekking/verstuiking heeft. Niets ergs gelukkig! Maar wel reden om het even rustig aan te doen zodat het ook niets ergs wordt. Volgens de dierenarts vrijwel zeker ontstaan met de stops.
Dat werd dus ook afmelden voor Renswoude. Zag echt hele toffe filmpjes daar van voorbij komen!! Echt tof wat ze neer gezet hebben +:)+
Begin juni zouden wij ook weer mogen crossen.

Ede opgegeven en wil ook naar Leende, gaan er daar nog meer naartoe? (Leende)
Schaijk is verzet van mei naar juli zag ik en augustus komt Grandorse waarschijnlijk ook met een wedstrijd of oefencross.


Momenteel staan, Ede en Schaijk voor juli opgegeven.
Leende wil ik eventueel ook wel starten, al moet ik even kijken of dat met mijn dressuur clinic/beschikbaarheid trekauto gaat passen. Renswoude wil ik me ook voor opgeven. Meetmoment van Markelo op startlijsten zou nog kunnen. Eerst maar is een crossles plannen, ben momenteel nog zoveel bezig met de dressuur dat ik daar nog geen aandacht aan heb besteed.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:47

Ik heb mn startkaart maar weer actief gemaakt voor Ede. Kan je renswoude al opgeven? Die kan ik ook wel rijden.. de rest nog even aankijken.

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:05

Renswoude kan vanaf 10 juni geloof ik..
Ah Cioccolato die vos van je is zo gaaf!

Lekkere rondjes gereden dames!
Bliksemflits goed gesprongen gisteren?
Pattypaard, gelukkig op tijd en erger voorkomen..
Lau, dus is al mooi bijgetrokken!

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:10

Dankje <3

Ik heb renswoude iig op de planning geschreven. En oud karspel en vinkega. Fingers crossed.

Vind markelo snorrewjnd wel spannend of die door gaat met de maatregelen. En mn startkaart is dan nog niet actief dus kan m niet opgeven _O-

Nexus
Berichten: 995
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Noord Oost Veluwe

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:50

Hi, weten jullie welke fotografen er gisteren in Renswoude waren?
Ik heb er wel 5 gezien onderweg, maar alleen van Esveo kan ik foto's terugvinden.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:16

Nexus schreef:
Hi, weten jullie welke fotografen er gisteren in Renswoude waren?
Ik heb er wel 5 gezien onderweg, maar alleen van Esveo kan ik foto's terugvinden.


Victor Krijt was er vanaf 12u. Joyce Kolfschoten was er iig smorgens ook. Reindert Jansen was er ook iig smorgens

er zaten 2 mannen die ik niet ken ( eentje bij de tonnetjes en afsprong van de brug in de buurt en eentje bij de waterbak)

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:19

Ik heb redelijk lekker gereden. Heb altijd moeite met de start in RW maar dat ging lekker deze keer. tm afsprong van de brug heel fijn, toen stomme weigering op picknicktafeltje en daarna het kerkje en de boom voor t water, daarna alles weer lekker. 2e rondje bijna overal de rode hindernissen gepakt ( behalve de trakhener na de berg af die durf ik echt niet). stomme weigering op de 1e van de 2 schuine hagen ( en die eikel van een paard nam gewoon een grote hap van t riet en trok het uit de hindernis.....) en 2 vuile weigeringen op het rood-witte haag ding na de waterbak. Maar aangezien mijn vorige oefencross Renswoude geloof ik met 10-12 weigeringen ging was dit al een dikke verbetering....