[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:07

Ik weet nog niet of ik het wil. Vind het geluid niet fijn bij paarden maar de veiligheid wel een fijn idee.

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:09

Nou tot nu toe rent toch alles keihard weg als ik eraf lazer, val dan liever wat zachter :+

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:13

paljaslaura schreef:
Nou tot nu toe rent toch alles keihard weg als ik eraf lazer, val dan liever wat zachter :+


_O-

Ik vind die rook die eruit komt op die foto hierboven niet zo tof. Mijn paard bleef eigenlijk altijd staan als ik viel maar met die zo'n airvest denk ik dat ze nog liever in d'r eentje over de enge hindernis gaat dan dat ze blijft staan :')

Moet ook wel zeggen dat mijn paard eigenlijk nooit last-minute weigert. Ze weigert sowieso niet veel maar als ze wat weigert is dat al zeker 10 meter van tevoren besloten :') Dus òp de hindernis zal ik niet snel vallen denk ik

Tiahastrona

Berichten: 1535
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:15

Ben echt blij met mij airjacket, heb 2 in 1, heeft me al keer goed gered op trakhener. Zag er op film echt heftig uit, kon zo weglopen zelf na val.
Ben er echt blij mee, kost wel wat, maar doet echt veel (en kan het na vertellen)

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:20

Air vest is natuurlijk ook meer/onder andere ter bescherming in rotatie vallen toch (correct me if im wrong) en daar heb je ook niet altijd een hindernis voor nodig

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:37

Oef die vallen! Wel mooi vastgelegd, leuk voor later :')

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:46

Even wat info over de air jackets. Helaas beschermen ze in een rotatie val dus juist niet, omdat je dan vaak nog op/ aan het zadel zit en je lucht systeem dus niet getriggerd wordt. Daarom moet je dus een bp aan of een combinatie van de twee. Zodat als je niet los komt van het zadel, alsnog beschermd bent.

Ik heb sinds klein halfjaar een air jacket en ben helemaal blij ermee. Ben er tot nu toe al mee in het water gevallen, tussen een hindernis, keertje voorover eraf en er zijwaarts langs. Zit op een D pony, dus weg naar beneden is kort, maar dat ding is altijd opgeblazen voor ik op de grond lig en ik sta tot nu toe altijd zo op zonder pijn. Het vallen zelf is ook een stuk zachter ;) waardoor ik ook minder bang ben om evt weer te vallen, want ik weet dat ik beschermd ben. Ik ga iig niet meer zonder op pad en neem ook altijd een extra vulling mee voor als ik er tussendoor af lig.

Wat betreft het geluid en de “rook”. De rook is de co2 die vrij komt, dit is compleet geurloos en met je blote oog zie je dit ook amper zo snel als dit geactiveerd wordt en weer weg gaat. Het geluid klinkt heel heftig, maar ik heb tot nu toe zowel zelf als bij anderen nog nooit een paard gezien die er echt van onder de indruk kwam (de mijne blijft zelfs staan) En als ik moet kiezen voor mijn paard die vreemd opkijkt van het geluid of grotere kans op blessure, dan mag mijn paard toch echt even dat geluid doorstaan.


*kruipt weer onder de mee lees steen*

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:16

Ik heb een keer gehad dat ze opeens weigerde (parcours ging al niet top, hele hindernis ook om gegooid). Lag praktisch over de hals maar toch nog terug in het zadel kunnen kruipen.
Ding was wel afgegaan. Miss voor het mooie iets te kort afgesteld maar is een lange hals en lag er echt bijna-bijna af dus vind t wel best. Paard was daar nou echt minst van onder de indruk + andere in de binnenbak reageerden ook niet dus he. Denk dat op het moment dat je er af valt er al zo veel gaande is dat het niet echt opvalt + ook gelijk weer weg. Paard bleef staan tot ik weer in t zadel was gekropen. Voor mij iig geen reden om t niet te doen. Merk wel dat ik voor minder spannende dingen dan crossen liever mn Sir Lancelot dan de hybrid pak, maar da's vooral omdat het wel een wat kolossaler/merkbaarder ding is

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:41

Grappig, ik pak dus liever mijn airbag los dan mijn body protector los ( al ligt dat een klein beetje aan wat ik ga doen/ welk paard.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:44

Die snap ik wel, heb alleen zo'n hybride ding :)

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:19

Ik durf t wel aan met mn ervaren paard

Maar niet met de jonkies :+

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:26

Ik heb nog nooit gehad dat een paard er van schrok. Ik zou er nooit over twijfelen wel of niet. Je leven is meer waard.
Mij heeft hij met een rotarional fall aardig gered en ken meerdere mensen die dankzij airjacket het nog kunnen navertellen of veel slechter af waren geweest.

Tussen helite en point two zit geen verschil. Want helite maakte ze voor point two. Ik wacht echt met smart op de nieuwe uitgave.

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 08:32

Ja zit tussen de oren.
Maar ik moet zeggen dat ik me nog niet zozeer onbeschermend voel met enkel body protector.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:16

Ons paard schrikt er wel van. Maar die schrikt sowieso erg snel.

Elise_K

Berichten: 3803
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:21

f4bjheu schreef:
Ik heb een keer gehad dat ze opeens weigerde (parcours ging al niet top, hele hindernis ook om gegooid). Lag praktisch over de hals maar toch nog terug in het zadel kunnen kruipen.
Ding was wel afgegaan. Miss voor het mooie iets te kort afgesteld maar is een lange hals en lag er echt bijna-bijna af dus vind t wel best. Paard was daar nou echt minst van onder de indruk + andere in de binnenbak reageerden ook niet dus he. Denk dat op het moment dat je er af valt er al zo veel gaande is dat het niet echt opvalt + ook gelijk weer weg. Paard bleef staan tot ik weer in t zadel was gekropen. Voor mij iig geen reden om t niet te doen. Merk wel dat ik voor minder spannende dingen dan crossen liever mn Sir Lancelot dan de hybrid pak, maar da's vooral omdat het wel een wat kolossaler/merkbaarder ding is



Dit is precies de reden wat mij nog tegenhoudt om een airjacket aan te schaffen. Als mijn paard weigert, is het altijd recht van voren stoppen voor de hindernis. Als ik dus uit balans raak, eindig ik op de hals, en kan ik 95% van de keren weer terugklimmen. Ik ben dan ook in jaren niet meer van dit paard gevallen... Het zou dan zonde zijn als hij wegspringt door het schrikken van de airjacket en je daardoor alsnog valt. Helemaal in een wedstrijd :+

Tiahastrona

Berichten: 1535
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:23

Maar als je op hals zit gaat hij echt niet af, dan zit er niet veel rek meer op dan als je erop zit of een afspringen doet.

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:38

Hier is hij nooit af gegaan in zo’n situatie.
Ik voel mij ook niet noodzakelijk onveiliger zonder, maar als het er is gebruik ik het liever wel. Zeker omdat het geen twijgjes zijn die je springt.
In de B of L rijdt ik idd vaak zonder. Maar hoger heb ik m echt om.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:19

Ook in de B en L kun je hard vallen, dus waarom dan niet dragen? Er kan áltijd wat gebeuren. Ervaren paard/ruiter, dat maakt niet uit.

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:47

Zeker. Is meer dat ik m dan vergeet. Maar in principe gaat hij altijd om. Ook met trainen.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:51

Maar wat is er dan mis met gewoon een normale bodyprotector dragen? Beschermd die niet genoeg?

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:53

Ik rij alleen B en L :')
Vorig jaar ongelukkig gevallen en ik denk dat het voor mijn omgeving wat geruststellend is als ik nog meer beveiliging heb.. Hoewel een Airjacket ook niet helpt als je vol op je kont landt toch?
Ik heb een berichtje gestuurd naar point 2 met de vraag of de P2RS nog geproduceerd wordt of dat er een nieuwe versie komt..

Trouwens eigenlijk zit ik op mijn levensverzekering, als ik maar geen dom eigen initiatief neem..

LuffB

Berichten: 1305
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:02

Bij mij is het zelfs zo dat als ik rustig afstap terwijl ik me vergeten ben los te maken, de airbag nog niet af gaat (ik zit dan ook op een pony dus afstand tot de grond is relatief kort. Heb hem daarna wel ietsjes korter gezet, maar je wilt idd niet dat hij af gaat als je op de nek zit of een keer achter de beweging bent. Daar heb je ook instructies voor over hoe je het moet afstellen.

Bliksemflits, een body protector is zeker niet beschermend. Het biedt alleen geen bescherming/ steun aan je nek of lage onder rug/ stuitje. Als je recht naar beneden op je billen valt zal je er alsnog niet veel aan hebben, maar alle anderen waar je bovenlichaam de grond/ een object raakt wordt de klap veel beter opgevangen.

Moonlight17
Berichten: 2352
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:28

Wie heeft zich net ook voor de zekerheid voor schaijk opgegeven? Op Facebook zag ik andere datums dan dat op mijn knhs stond. Mijn knhs zei vanaf vanochtend 07:00 uur

laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:53

Moonlight17 schreef:
Wie heeft zich net ook voor de zekerheid voor schaijk opgegeven? Op Facebook zag ik andere datums dan dat op mijn knhs stond. Mijn knhs zei vanaf vanochtend 07:00 uur



Voor alle Brabantse ruiters is die vandaag open en voor de rest vanaf woe 19u maar denk dat ze dat niet kunnen splitsen in mijnknhs.

Moonlight17
Berichten: 2352
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:07

laetitia98 schreef:
Moonlight17 schreef:
Wie heeft zich net ook voor de zekerheid voor schaijk opgegeven? Op Facebook zag ik andere datums dan dat op mijn knhs stond. Mijn knhs zei vanaf vanochtend 07:00 uur



Voor alle Brabantse ruiters is die vandaag open en voor de rest vanaf woe 19u maar denk dat ze dat niet kunnen splitsen in mijnknhs.


Die splitsing staat ook niet bij mijnknhs aangegeven in opmerkingen. Mensen die geen sociale media hebben of niet regelmatig bekijken zouden dat niet eens kunnen zien.